۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش گوگل آنالیتیکس – بخش بیستم و سوم – تحلیل کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس


تحلیل گزارش کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس برای تعیین کمپینهای موفق و ناموفق! آموزش‌های رایگان گوگل آنالیتیکس را در Skillearn دنبال کنید!






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 1532نفر

آموزش گوگل آنالیتیکس – بخش بیستم و سوم – تحلیل کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس

کلمات کلیدی ، نقشی اساسی را در تعیین موفقیت یک تبلیغ گوگل ایفا میکنند. به همین دلیل گزارشی مخصوص برای تحلیل کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس وجود داشته که میتوانید از بخش Acquisition و قسمت Adwords به آن دست یابید!

 ورود به گزارش کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس ورود به گزارش کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس

با توجه به سوالی که به دنبال جواب آن هستید، روش های زیادی برای تحلیل این گزارش وجود دارد، مثلا کدام کلمه بیشترین بازدید را به سایت وارد میکند، کدام کلمه بیشترین نرخ تبدیل را به ارمغان آورده و ... .

البته توجه کنید که چیزی که در این گزارش به شما نشان داده میشود، Bid Term یا همان کلمه کلیدی است که شما برای کمپین خود تعیین کرده اید و نه کلمات کلیدی که مخاطبان جستجو کرده‌اند.

از مهم ترین سوالاتی که باید در ارتباط با کمپین های ادوردز به آن جواب داشته شود تا با شکست رو به رو نشویم این است که برای هر کلمه کلیدی چه میزان "باید"، و چه میزان "میتوانیم" هزینه کنیم؟ بخش زیادی از پاسخ این سوال به این بستگی دارد که این کلمات هر کدام برای ما چه قدر ارزش داشته و چه میزان درآمد به همراه دارند؟ که بهترین معیار برای تشخیص این مورد، ارزش هر بازدید (per session value) است.

تحلیل کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس

برای این کار در گزارش کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس ، تب eCommerce را انتخاب کنید. در اینجا مشاهده میکنید که در صدر کلمات کلیدی، عبارت فروشگاه گوگل ( Google Store ) با دو طرز نوشتن متفاوت ( با فاصله و بی فاصله ) قرار گرفته است. عبارت کلیدی google store، دارای بازدید های بیشتری است و درآمد بیشتری را هم به وجود آورده است. اما اگر به نرخ تبدیل (Conversion Rate) دقت کنید، مشخص میشود که عبارت googlestore عملکرد بهتری را داشته است. در انتها نیز Per Session Value ها را نیز میتوانید مقایسه کنید که برتری با کلمه بدون فاصله است. معنای این برتری این است که ارزش هر بازدیدی که از عبارت googlestore وارد سایت میشود بیشتر بوده و به همین دلیل میتوانید هزینه (bid) بیشتری را برای آن درنظر بگیرید.

پس تحلیل کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس میتوان به این نتیجه رسید که حتی نوع نوشتار این کلمات هم میتواند در نتیجه حاصل از کمپین ها تاثیرگذار باشد. پس باید با دقت به این گزارش ها توجه نمود و اطلاعات مورد نیاز را از آن ها به دست آورد!

 تحلیل اطلاعات کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس تحلیل اطلاعات کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس

پس ...

در گزارش کلمات کلیدی کمپین های ادوردز در گوگل آنالیتیکس نیز، همانند دیگر گزارش ها، اطلاعات بسیاری وجود دارد که باید با توجه به هدف خود، و با استفاده از روش هایی که در آموزش های پیشین آموخته اید، به آن ها دست یابید. با استفاده از این اطلاعات میتوانید مشخص کنید که کدام کلمات کلیدی نتایجی فراتر از انتظار به ارمغان آورده اند و کدام یک شما را ناامید کرده اند و بر این اساس اقدامات آتی خود را برنامه ریزی کنید!


دوره آموزش تکمیلی می توانید در دوره سئو دانشگاه شریف شرکت نمایید.


 

ادامه آموزش گوگل آنالیتیکس را در بخش بعدی دنبال کنید!

قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید