۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

6 قانون برای نوشتن مقاله خوب


نوشتن مقالات عالی به محتوای خوب و تکنیک خوب نیاز دارد هر کسی می تواند چیزی بنویسد، پست کند و آن را مقاله بنامد. در عصر اطلاعات، تعریف مقاله به یک مفهوم بسیار مبهم تبدیل شده است






دیجیتال مارکتینگ
  • 16 دقیقه
  • 3746نفر

6 قانون برای نوشتن مقاله خوب

نوشتن مقالات عالی به محتوای خوب و تکنیک خوب نیاز دارد که در این مقاله به این دو مورد پرداخته می شود. هنگام نوشتن در اینترنت باید بدانید که رقابت زیادی وجود دارد. هر کسی می تواند چیزی بنویسد، پست کند و آن را مقاله بنامد. در عصر اطلاعات، تعریف مقاله به یک مفهوم بسیار مبهم تبدیل شده است. با این حال، یافتن مرز بین خوب و بد بسیار مهم‌تر است.


ایجاد محتوای خوب نسبتاً آسان است. اکثر مردم متوجه این موضوع نیستند، اما همه محتوا های خوب موارد جالبی برای گفتن دارند. پیاده سازی تکنیک خوب سخت‌تر است. این مورد می‌تواند انتزاعی و ظریف به نظر برسد اما اغلب نکته مهمی است که مقاله را می‌سازد یا آن را خراب می‌کند. یک مقاله ضعیف بینش را خراب می کند اما در مقابل یک مقاله قوی ذهن را تغییر می دهد، فالوور به دست می آورد، وزن دارد و احترام می سازد.


نوشتن مقاله خوب

قوانین اصلی نوشتن مقاله خوب

در این قسسمت با 6 قانون نوشتن مقالخ خوب آشنا می شوید سعی کنید در تمام محتوا هایی که مینویسید این قالنون هارو رعایت کنید




جذب حواننده

برای نوشتن یک مقاله خوب جذب خواننده را آسان کنید. یک پاراگراف آغازین بزرگ در ابتدای مقاله مانع بزرگی برای ورود است. خواننده شما باید قبل از تعیین اینکه آیا مقاله واقعاً جالب است و ارزش خواندن دارد، از حجم بزرگی از متن عبور کند. این امر مستلزم صرف هزینه زیادی است. اکثر مردم زحمت این مورد را به خود نخواهند داد. چکیده خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. یک پاراگراف اصلی یک جمله ای یا دو جمله ای گزینه خوبی است.


با مقدمه ای کوتاه و آسان شروع کنید. به خواننده خود ثابت کنید که مقاله شما ارزشمند است.


نوشتن مقاله ارزشمند

پاراگراف های کوتاه

برای نوشتن مقالات خوب پاراگراف های خود را کوتاه و متن خود را از نظر بصری جذاب نگه دارید. به طور کلی، همه چیز را کوتاه کنید. چند بار مقالات و محتواهای بزرگ با پاراگراف های متراکم را دیده اید و علاقه خود را از دست داده اید؟ صادق باشید. حتی بعد از اینکه خواننده‌ای را به دست آوردید، اگر متن شما خسته کننده باشد، می‌توانید آنها را از دست بدهید. از سوی دیگر، پاراگراف های کوتاه وسوسه انگیز هستند. درک آنها آسان است. شما همیشه می خواهید فقط یک مورد دیگر بخوانید اما با این کار چشم شما به سمت پایین صفحه کشیده می شود و به یکباره ترغیب می شوید کل متن را بخوانید.


فاصله بین کلمات را با فضاهای خالی متعادل کنید البته دقت نمایید کوتاه بودن به این معنی نیست که نوشته شما نمی تواند راحت و زیبا باشد. وقتی مختصر می نویسید، کلمات و جملات شما شما ساده و راحت نیستند بلکه آنها قدرتمند هستند. توجه داشته باشید هر اندازه که جملات کوتاه تر و ساده تر باشند، تاثیر گذاری در کاربران شما نیز بیشتر است.


نوشته پر محتوا

کوتاه و شیرین بنویسید

برای نوشتن مقالات خوب آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. این مورد یک خروجی از قانون شماره 2 است، اما سزاوار قانون خودش بودن است، زیرا مهم می باشد. لازم است تا شما تنها اصل مطلب را ارائه نموده و تمام کلمات غیر ضروری را در یک جمله حذف کنید. اگر یک جمله شما را یک قدم به بیان نظرتان نزدیکتر نمی کند، آن را به طور کامل حذف کنید. این کار درد دارد، اما نوشته شما بهتر خواهد شد.


مطلب خوب در مقاله

نوشتن مقاله با مطلب خوب

برای نوشتن مقاله خوب باید به دنبال مطالب خوب باشید. یکی از بدترین مواد در هر فید خبری، مقاله ای است که نکته و حرفی نمی گوید. آنها به طرز تکان دهنده ای به تازگی رایج شده اند. بنابراین اغلب مردم فقط کپی می نویسند.


متاسفانه تعداد این مقالات زیاد هستند، آنها از کلمات ساخته شده اند، اما هیچ فایده و معنایی ندارند. این محتوا برای شما سودی به همراه نخواهد داشت. به خاطر نوشتن محتوا و پر کردن وبلاگ خود، محتوا ننویسید. به منظور انتقال معنی و درک مطلب، بنویسید. از همین رو توصیه می شود تا مفهومی به خواننده خود بگویید. تصور کنید آنها بپرسند "چرا؟" سپس به سوال آنها در مقاله خود پاسخ دهید.


در نظر داشته باشید که جهان نیازی به محتوای بیشتر ندارد. بلکه به محتوایی نیاز دارد که برای آموزش، انتقال معنا و درک مردم طراحی شده باشد. در خصوص مقاله نویسی یک قانون به نام "سه چرا" وجود دارد که به شما کمک می نماید تا با طرح سوالات متفاوت بتوانید هدف خود را در مقاله بهتر بیان نمایید. برای اینکه مقاله شما برای عموم قابل درک باشد، توصیه می شود تا حتما این قانون را بکار بگیرید.


داستان سرایی نوشتن مقاله

داستان سرایی کنید

برای نوشتن مقالات خوب گاهی نیاز است تا داستان سرایی کنید. مردم داستان را دوست دارند. این یکی از حقایق اساسی زندگی بشریت است. در مقاله ما همیشه به یک داستان قانع کننده پاسخ می دهیم. این نکته را در گنجینه دانش خود نگه دارید!



یکی از بهترین راه‌ها برای جذب خواننده به مقاله، زنده کردن آن با علایق و خواسته های انسانی است. توجه آنها را با بازگویی یک رویداد، تنظیم یک صحنه، باز کردن یک طرح جدید از موضوع جلب کنید.


داستان ها روشی عالی برای باز کردن مفهوم مقالات هستند. آنها راه های درخشانی برای نشان دادن یک نکته هستند. در مقاله خود در مورد ابزار خاصی که استفاده از آن را توصیه می کنید، حرف بزنید و سپس داستانی در مورد نحوه استفاده خود از آن و کارهایی که برای شما انجام داده است را نقل نمایید. از نوشتن خشک خودداری کنید. در عصر اینترنت که از نظر محتوا بیش از حد اشباع شده است، هیچ کس قرار نیست چیزهای بی مزه بخواند.



چشم انداز نوشتن مقاله

دید کلی به مخاطب بدهید

برای نوشتن مقالات خوب ابتدا دید کلی را نشان داده، سپس آن را بسط دهید. این یک قانون برای ساختار کلی مقاله شما است. ایده های خود را به ترتیب زیر ارائه دهید: تصویرسازی، توضیح، درک. به عبارت دیگر موضوع را به خواننده نشان دهید، سپس به او بگویید چیست، در نهایت به کاربر کمک کنید تا متوجه شود مزیت آن چیست و چگونه کار می کند. هر روال دیگری خواننده شما را خسته می کند و احتمالاً معنای کمتری نیز منتقل می نماید.


قانون نهایی و بیان نشده مقالات خوب، تمرین است. تمرین، تمرین، تمرین. تمرین کنید تا فرم و ساختار یک مقاله خوب را بیابید و بتوانید آن را در دراز مدت ادامه دهید. همه مقالات خوب حرف های زیادی برای گفتن دارند. شما باید تلاش نمایید تا محتوایی را تولید نمایید که دانش خواننده را افزایش داده و او را ترغیب نماید تا به شما به چشم یک مرجع نگاه کند. با این کار کم کم مشتریان و خوانندگان خود را می یابید و راحت تر می توانید پیشرفت نمایید.


با این توضیح اگر که قصد دارید تا یک مقاله نویس خوب باشید لازم است تا ابتدا هدف خود را مشخص نمایید. با متن روان فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش نمایید تا از مثال های ملموس بهره ببرید تا کاربران شما بتوانند راحت تر منظورتان را دریافت نمایند. در گام بعدی بهتر است تا حتما مقاله خود را از جنبه های مختلف بررسی نمایید. به عبارت دیگر توصیه می شود تا حتما خود را در مرکز موضوع قرار داده و سعی نمایید تا از جنبه های مختلف سوالات گوناگون مطرح کرده و به آنها پاسخ دهید. در این شرایط کاربران شما نیز می توانند راحت تر به متن اعتماد نموده و پاسخ های خود را در آن بیابند. نتیجه این کار اعتماد کاربران به شما می شود.


نتیجه گیری

نوشتن مقالات عالی به محتوای خوب و تکنیک خوب نیاز دارد که در این مقاله به این دو مورد پرداخته می شود. هنگام نوشتن در اینترنت باید بدانید که رقابت زیادی وجود دارد. هر کسی می تواند چیزی بنویسد، پست کند و آن را مقاله بنامد. در عصر اطلاعات، تعریف مقاله به یک مفهوم بسیار مبهم تبدیل شده است


حتما نظر و دیدگاه خودتون رو درباره این مقاله با ما زیر این صفحه به اشتراک بزارید . حتما پاسخگوی شما خواهیم بود :)

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید