۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

دوره بازاریابی محتوا


دوره جامع بازاریابی محتوا یک دوره آموزشی است که در آن مبانی بازاریابی و محتوا را یادمی گیرید.



تولید محتوا و مارکتینگ

تا کنون 41 نفر در این دوره شرکت کرده اند








سیستم آموزشی
یادگیری عمیق و تخصصی


تدریس
اساتید متخصص و خبره


آموزش
پروژه محور و عملی


پشتیبانی
تا بینهایت


مدرک
گواهی نامه دانشگاه شریف


نتیجه
معرفی به بازار کار



دوره‌ بازاریابی محتوا

اینو دقت کنید ، ما نمی گیم بازاریابی همون فروشه ، هدف ما فروش هست ولی برای رسیدن به اون فروش باید یه پروسه طولانی رو قبل از مرحله فروش طی کنیم ، که اون پروسه بازاریابیه.

ما باید به مشتریامون برسونیم که محصول یا خدمات ما چه منافعی براشون داره و چه مشکلات و نیازهایی رو ازشون حل می کنه و باید بهشون برسونیم که چه منافع بیشتری رو نسبت به رقبامون داریم.



به اون ارزشی که با محصول و خدماتمون برای مشتری خلق می کنیم می گویند ولیو پروپوزیشن، به اون ارزشی که محصول و خدمات ما بیش از رقبامون براشون ایجاد می کنه ، ادد ولیو گفته می شه.

قبل از این که در مورد مفاهیم بازاریابی توضیح بدهم اینو باید عرض کنم که بازاریابی چی هست و چی نیست؟




معنی بازاریابی

بازاریابی دقیقا چی هست

بازاریابی فقط تبلیغات نیستش، تبیلغات جزئی از بازاریابیه

مفهموم بازار چیه

بازار همون تعریف عامشه ، محل داد و سد ، محلی که خرید و فروش توش انجام می شه اون دست فروش توی مترو تا پلتفرم دیوار همه این ها که توشون یه خرید و فروشی انجام می شه یه بازاراند

حالا بازاریابی چیه

تعاریف بازاریابی خودش یه تاریخچه بلند و بالا داره ، و تغییر مفاهیمی که توش شده یه داستان مفصلی داره یکی از منابع برای تعاریف بازاریابی انجمن بازاریابی امریکاست این انجمن تعاریف اولیش از بازاریابی مبادله محور بودنه


مشتریان در بازاریابی


منظور از" معامله محور بودن" اینه که این محصولی که داریم چه جوری بفروشیم، اصلا کاری به محصول ندارن در مورد مهارت های فروش حرف می زنند ، در مورد نحوه تبلیغ حرف می زنن موضوعش اینه که چه جوری بفروشم اصلا کاری ندارن که محصول چیه و محوصل چه نیازی رو برطرف می کنه یه سری ضرب المثل هایی بین خودشون دارند مثلا اونی فروشنده خوبیه که به خرس قطبی بتونه کولر بفروشه موضوع تبلیغ و فروشه،  بعد از اون ماجرا کلا عوض شد، و انجمن بازاریابی امریکا بازاریابی رو ارزش محور تعریف کرد.



الان یه طرف ماییم و یه طرف مشتری حالا مشتری چه نیازی داره و ما با خلق یه ارزشی با تولید محصول یا خدمت نیاز مشتری رو حل می کنیم

یه تعریف دیگه بازاریابی یه منبع دیگه ای برای تعریف بازاریابی، آقای کاتلره _اقای کارتلر که از وداکت یکی از سردمدارای مکتب پروداکت(محصول)_ اونم یه تعریفی از بازاریابی کرده که خیلی توی مباحث بازاریابی کارایی دارد و اکثر افراد اون تعریف رو می کنند و کلمه کلمه ی اون تعریف رو تحلیل می کنند.

تجزیه و تحلیل این تعریف مفصله و ما توی قسمت بازاریابی محتوا هر سه تعریف انجمن بازاریابی آمریکا ، تعریف آقای کارتلر و تعریف آقای گودین رو تجزیه و تحلیل می کنیم و شما می تونید تفاوت های مفاهیم بازاریابی رو متوجه بشید.


برای همینه بعضی از متخصصا می گند که کلمه بازاریابی کلمه ناقصیه ، با این تعریف بازاریابی یکی از اجزائه و خوبه بگیم بازارسازی جای بازاریابی


دیجیتال مارکتینگ چیست

با دیجیتال مارکتینگ آشنا بشیم

همون بازاریابیه که توی فضای دیجیتال انجامش می دیم.

پس تعریف دیجیتال مارکتینگ چی شد؟ این که چه جوری به بهینه ترین شکل با ابزار دیجیتال به اهداف بازاریابی برسیم این تعریف چند تا پارامتر داره اول این که بهینه ترین شکل یعنی با کمترین زمان و هرینه بتونید ، به هدفتون برسید حالا اون هدفه کجا تعیین می شه توی بازاریابی، که می تونه  حفظ مشتری یا می تونه فروش باشه.



با چه ابزاری؟ با ابزار فضای دیجیتال ، ابزارهای فضای دیجیتال چیان؟ سایت ، ایمیل ، سوشال مدیا و هر پلتفرم دیجیتال که فکر کنید مثلا دیجی کالا این که چه جوری بتونیم توی دیجی کالا محصولمون رو بفروشیم


شبکه های مجازی

محتوا رو تعریف کنیم

محتوا هر اطلاعات یا پیامیه که توسط یه حامل منتقل می شه پس جنس محتوا اطلاعات یا پیامه و توسط یه حامل منتقل می شه حالا اون حامل می تونه  یه متن باشه یا یه تصویر یا ویدئو،  مثلا آژیر ماشین اورژانس یه محتواست یه محتوای صوتیه که پیام اضطرار رو منتقل می کنه یا چراغ سبز هم یه محتواست که پیام عبور از چهارراه رو می ده.


توی حوزه بازاریابی حالا توی حوزه بازاریابی، محتوا اون پیام یا اطلاعاتیه که کسب و کار توی اون بسترهای صوت ، تصویر و متن  رو به مشتریش می رسونه. اون اسمس تبلیغاتی ، پست اینستاگرام تا اون فروشنده ای که داره برای شما در مورد محصول توضیح می ده همه این ها محتواند.  توی حوزه بازاریابی ما محتواهایی داریم مثل بیلبورد یا تراکت ، این ها هم محتواهای تبلیغاتی اند اما توی این دوره در مورد محتواهای دیجیتال صحبت می کنیم .


 حالا می خواهیم بازاریابی محتوا رو تعریف کنیم.


بریم سراغ بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی بخشی از بازاریابی است با هدف جذب مخاطب هدف با تولید و توزیع محتوای با ارزش ، مرتبط و مستمر.


محتوایی تولید کنید که این 3 تا خصوصیت رو داشته باشه،


• اول این که برای مشتری هدفتون باارزش باشه، منظور این که برای مشتری محتوا تون یه اورده داشته باشه این آورده می تونه یه اطلاعاتی رو به مشتری منتقل کنه تا این که محتوای سرگرمی باشه مثلا فروشنده های لباس بچه می آیند بچه ها مدل لباس هاشون رو تبلیغ می کنند خانوم ها دوست دارند این بچه ها و لباس هاشون رو ببینند حتما الان هم خرید نمی کنند ته ذهنشون هست یه روزی احتمال داره ازش خرید کنند.


• دومین مورد مرتبط بودن محتواست یعنی محتوایی که تولید می شه هم به کسب وکارتون ارتباط داشته باشه و هم مطلوب مشتریتون باشه

• نکته سوم هم استمرار در تولید محتواست، شما تنها با تولید محتوای مستمر می تونید مشتری هدفتون رو جذب کنید



محتوا تون باید این خصوصیات رو داشته باشه تا مخاطب هدفتون جذب و به مشتری تبدیل بشه هدف ما از این کارها اینه که مشتری ما یه فعل درآمد زا برای ما انجام بده، حالا امروز بخره یا 4 سال دیگه یا اینه به فامیلشوم ما رو معرفی کنه


در دوره بازاریابی محتوا چی یاد می گیریم؟

به طور خلاصه در این دوره مبانی کلی از بازاریابی محتوا را یادخواهیم گرفت، یادخواهیم گرفت چه طور کمپین محتوایی را طراحی و اجرا کنیم و آموزشی جامع از تولید محتوای متنی را هم یادخواهیم گرفت.

تفاوت دوره محتوا با دوره بازاریابی در چیست

دوره بازاریابی محتوا شامل درس های استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا، کمپین محتوا و اینستاگرام در قسمت بازاریابی و محتوای متنی، صوتی و ویدئویی در قسمت محتوا و در نهایت شامل بهینه سازی محتوای ویدئویی و صوتی می شود ولی در دوره بازاریابی محتوایی تاکید بر روی بازاریابی محتوا وجود دارد، این دوره شامل دوره های مبانی بازاریابی محتوا، استراتژی و کمپین محتوا و سئوی مقدماتی است.






درخواست مشاوره


مشاوره رایگان

میتوانید قبل از ثبت نام از ما مشاوره رایگان بگیرید !




زمان شروع : تکمیل ظرفیت
مدرک :
سطح مهارت :
امتحان : بله
تعداد ساعت :

1,112,500 تومان حضوری

مشاوره رایگان