۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

چگونه با 5 قانون طلایی تولید محتوا مخاطبین بیشتری جذب کنیم؟


تولید محتوا یکی از آن کارهایی است که به نظر ساده می آید اما دنیای پر پیچ و خمی دارد. پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید نویسنده چگونه داستان موفقیت خود را در این حوزه بیان می دارد. بی شک این مقاله با سایر محتواهایی که تاکنون خوانده اید، بسیار متفاوت است






دیجیتال مارکتینگ
  • 12 دقیقه
  • 1735نفر

چگونه با 5 قانون طلایی تولید محتوا مخاطبین بیشتری جذب کنیم؟

تولید محتوا یکی از آن کارهایی است که به نظر ساده می آید اما دنیای پر پیچ و خمی دارد. پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید نویسنده چگونه داستان موفقیت خود را در این حوزه بیان می دارد. بی شک این مقاله با سایر محتواهایی که تاکنون خوانده اید، بسیار متفاوت است.


یک سال پیش، به پدر و مادرم گفتم که می‌خواهم از نوشتن امرار معاش کنم. من به آنها گفتم که پول زیادی به دست نمی‌آورم اما متعهد بودم که سخت تلاش کرده تا پیشرفت کنم. آنها به من اعتماد نمی نمودند زیرا فکر می کردند این فقط یک سرگرمی احمقانه است. اما من می خواستم به آنها ثابت کنم که اشتباه می کنند. با این حال، پس از چند ماه، من پیشرفت مد نظرم را مشاهده نکردم. لذا شروع کردم به پرسیدن از خودم که آیا قدم های درستی برمی دارم.


بنابراین من در کل فرآیند تولید محتوای خود تجدید نظر نموده و تکنیک نوشتن خود را تشریح کردم. چگونه محتوا تولید کنم؟ این اولین سوالی بود که از خود پرسیدم.


چگونه تولید محتوا کنم

آیا فقط بنشینم و بنویسم؟ یا من نیاز به یک فرمول خوب برای دستیابی به محتواهای عالی دارم؟ تولید محتوا آسان است، اما انجام آن به نیازمند مهارت و دانش بسیار زیادی است.

 بنابراین برای چند مقاله آخرم، سعی کردم استراتژی خود را اصلاح کنم، کیفیت را بالاتر ببرم و محتوای بهتری ایجاد کنم. هم اکنون می توانم راز موفقیت خود را در این قوانین خلاصه کنم:


محتوا ساده تولید کنید

محتوای ساده بسازید

اولین قانون طلایی تولید محتوا ناامید کننده است. برای ایجاد محتوای خوب، باید آن را ساده کنید. از این رو، هسته ایده ای را که می خواهید با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، پیدا کنید و آن را برجسته کنید. ارتباط نزدیکی بین کیفیت خوب محتوای شما و نحوه بیان آن وجود دارد. هرچه محتوا ساده تر باشد، عموم مردم بیشتر آن را درک خواهند نمود.


طرفداران شما هر چیزی را که تولید کنید، تایید می کنند. اما اگر می خواهید عالی باشید، باید سطح خود را پایین بیاورید و مفاهیم را ساده کنید تا جذب آنها توسط افراد آسان تر شود.


با این حال، ساده سازی گاهی اوقات پیچیده تر از حد انتظار است. اما به لطف تشبیهات و مثال‌های واقعی، می‌توانید ایده خود را توضیح دهید و به افراد اجازه دهید موقعیت‌هایی را تصور کنند که می‌توانند آنان را بهتر درک کنند.


قوانین تولید محتوا



ایجاد حس غیرمنتظره

انتظار یک ویژگی ظریف به خصوص در اینترنت است. با تکنیک صحیح، می توانید خواننده خود را شگفت زده کنید. یکی از راه‌های موثر برای ایجاد حس های غیرمنتظره، ساختن الگوهایی است که بدون هیچ دلیل واضحی آنها را از بین می برید. 


برای مثال، می‌توانید مقاله‌ای را شروع کنید که خواننده را به یک جهت هدایت کند و سپس در آخرین لحظه آن را کاملاً تغییر دهید. با این حال، از بین بردن یک الگو به این راحتی نیست. برخی افراد از پوچی استفاده می کنند، اما این مورد اغلب کار نمی کند زیرا نمی تواند توجه مصرف کننده را جلب کند. در عوض، باید کنجکاوی او را برانگیزید.


ایده های تولید محتوا

در مورد ایده های ملموس صحبت کنید

به دلیل تکامل، افراد قدرت درک بهتر و بیشتری به دست می آورند اما همواره به دنبال مواردی باشید که بتوانید آنها را با مثال توضیح دهید تا خواننده متوجه شود. در این صورت با محتوای شما ارتباط بهتری برقرار می نماید.


قانون تولید محتوا

محتوای خود را معتبر کنید

اگر می خواهید محتوای شما باکیفیت شود، باید کاری کنید که مردم شما را باور کنند و به آنها دلایلی بدهید تا به دیدگاه شما گوش دهند. معمولا تولیدکنندگان محتوا از آمار، برای کسب اعتبار استفاده می کنند. اما مردم با اعداد و ارقام آنقدر خوب نیستند، مخصوصاً زمانی که به خاطر سپردن آنها سخت باشد. بنابراین، ممکن است در ابتدا آنها را متقاعد کنید، اما زمانی که آنها خواندن محتوای را تمام کنند، شما را فراموش خواهند کرد.


یکی از راه های معتبر ساختن چیزی، مقایسه آن با موارد مشابه دیگر است که مردم می دانند و می فهمند. بنابراین به جای پر کردن محتوای خود با اعداد و درصد، آن آمار را در زمینه های معتبر و ملموس قرار دهید. به عنوان مثال، به جای اینکه به مردم بگویید یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد، به آنها بگویید که 47 درصد از کل کاربران جهان در یوتیوب عضو هستند. یا حتی بهتر از آن، حدود دو برابر جمعیت هند، پنج برابر جمعیت ایالات متحده، و یک چهارم جمعیت جهان از یوتیوب استفاده می نمایند.


اینها نمونه‌هایی از اعتبارنامه‌های قابل آزمایش هستند، یعنی داده‌هایی که افراد را تشویق می‌کند به محتوا اعتماد کنند و در عین حال به آنچه شما می‌گویید علاقه‌مند ‌شوند. یکی دیگر از راه‌های تولید محتوای معتبر، متقاعد کردن افراد از طریق قرار دادن آنها در مرکز موضوع است. به خوانندگان خود قول بهبودی بدهید و آنها را از طریق اقدامات ساده روزانه که نتایج فوری رقم می زنند، امیدوار نمایید. با این کار باعث می شوید تا آنها به راحتی به شما گوش کنند.


تولید محتوا و احساسات

داستان های احساسی را روایت کنید

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید اما اگر می‌خواهید کارتان عالی شود، باید به پنجمین و مهم‌ترین قانون تولید محتوا احترام بگذارید: داستان‌های احساسی.


آیا می دانید چرا شایعات اینقدر محبوب هستند؟ زیرا هنگام بیان صحبتی، مردم نه تنها می خواهند بفهمند چه اتفاقی می افتد بلکه به آن اهمیت می دهند. آنها می خواهند درگیر شوند، اتفاقات را احساس کنند و برای کسی بیان نمایند. گاهی اوقات، آنها از قبل می دانند که از چه کسی حمایت کنند. بنابراین اگر می خواهید مردم شما را به خاطر بسپارند و در مورد محتوای شما با دوستان، والدین و خانواده خود صحبت کنند، باید آنها را شخصاً در پیام خود شرکت دهید.


یک تکنیک ساده برای دستیابی به این نوع مشارکت این است که از خود بپرسید چرا خواننده باید به محتوای شما اهمیت دهد. در اینجا یک مثال برای این مقاله ذکر شده است.


تکنیک سه چرا


 • چرا باید این مقاله را بخوانید؟ 

زیرا می خواهید محتوای شما به افراد بیشتری برسد. 

 • چرا می خواهید محتوای شما به افراد بیشتری برسد؟ 

زیرا می خواهید با محتوای خود درآمد بیشتری کسب کنید.

 •  چرا می خواهید با محتوای خود درآمد بیشتری کسب کنید؟

 چون از کار کردن برای شخص دیگری خسته شده اید و آرزو دارید مستقل شوید. 

 • و چرا دوست دارید مستقل شوید؟

 زیرا می خواهید به همه نشان دهید که می توانید با علاقه خود زندگی کنید.


 خوب حالا، چرا می خواهید این مقاله را بخوانید؟ چون وقتی سعی کردید به آنها نشان دهید چقدر خوب هستید، هیچ کس به شما اهمیت نمی داد، بنابراین این یک اقدام تلافی جویانه بود و این همان احساسی بود که در ابتدای این مقاله توجه شما را به خود جلب کرد.


جمع بندی

وقتی هنوز چیزی در مورد نوشتن نمی‌دانستم و نگارش‌ من نیز خیلی ضعیف بود، مقاله‌ای نوشتم که بیش از 36 هزار بازدید داشت. یک ماه پس از انتشار، آن مقاله از هر چیزی که من می نوشتم بهتر عمل کرد.


در آن زمان، متوجه نشدم چرا اینقدر خوب نتیجه داد. این مقاله خاص تر از هر مقاله دیگری نبود اما بعد فهمیدم به دلیل رعایت قوانین تولید محتوا می توانم به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنم. لذا با تجزیه و تحلیل مقاله، متوجه شدم که چرا اینقدر خوب عمل کرد.


صفرتا صد تولید محتوا

ابتدا با یک ایده ساده شروع کردم، کم کم یاد گرفتم چگونه متون را ساده کنم. سپس، با به اشتراک گذاشتن محتوای مد نظر خود با دیگران، احساس غیرمنتظره در آنها ایجاد نمودم. من با به اشتراک گذاشتن هر کاری که برای رسیدن به آن هدف انجام دادم، احساس نزدیکی با مخاطبانم را به دست آوردم. در نهایت تلاشی را که برای باکیفیت شدن محتوا متحمل شدم، روایت کردم. من در مورد چالشی نوشتم که همه حداقل یک بار با آن مبارزه کردند و با بازخورد عالی آن پاداش دریافت نمودم.


بنابراین اگر می‌خواهید مخاطبین بیشتری جذب کنید، این 5 قانون طلایی را اتخاذ کنید و ببینید که چگونه پیش می‌رود. در این مقاله 5 قانون اصلی بیان شد که می تواند هر کسب و کاری را از ابتدا بسازد و کاری کند که افراد زیادی به سمت آنها کشیده شوند. اگر شما هم مشتاق پیشرفت هستید، دست به کار شوید.


حتما پیشنهادات و نظرات خودتون رو با ما در مورد این مقاله به اشتراک بذارید :)

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید