۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

از گفتن محتوا عالی بسازید دست بردارید و به صورت موثر تولید محتوا کنید


تولید محتوا برای وب سایت های متوسط یا ​​جدید روند عالی محسوب می شود. اما اگر می خواهید فراتر بروید، 10 عنصر زیر را در نظر بگیرید. و همیشه سعی کنید در تولید محتوا یک قدم جلوتر باشید






دیجیتال مارکتینگ
  • 12 دقیقه
  • 90349نفر

از گفتن محتوا عالی بسازید دست بردارید و به صورت موثر تولید محتوا کنید

در مقاله های قبلی در باره این که چطور محتوا عالی تولید کنیم صحبت کردیم که میتونید این مقاله رو تو ادامه مطالعه کنید ولی یه نکته ای که خیلی مهم هست اینه که ما بتونیم از تولید محتوا هامون نتیجه بگیریم توی این مقاله به شما ۱۰ راهکارا معرفی میکنیم که اگز این هارو توی روند تولید محتواتون به کار بگیرید حادو میکنه .

تولید محتوا رو درک کنیم

تولید محتوا برای وب سایت های متوسط یا ​​جدید روند عالی محسوب می شود. اما اگر می خواهید فراتر بروید، 10 عنصر زیر را در نظر بگیرید تا پیشرفت نمایید. بسیاری از بزرگان این عرصه در گام اول می پرسند، آیا به ایجاد محتوای عالی علاقه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید


تولید محتوا برای وب سایت های متوسط یا ​​جدید روند عالی محسوب می شود. اما اگر می خواهید فراتر بروید، 10 عنصر زیر را در نظر بگیرید تا پیشرفت نمایید. بسیاری از بزرگان این عرصه در گام اول می پرسند، آیا به ایجاد محتوای عالی علاقه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. امروزه، تولید محتوا زیاد، یک رویکرد وحشتناک است زیرا:


"شما واقعاً دلیلی برای بازدید از سایت و خواندن محتوای به مردم و بازدیدکنندگان نمی دهید"


با این توضیح می توان بیان نمود که محتوای "عالی" دیگر چیز خوبی برای ایجاد نیست. بنابراین، چه چیزی باید ایجاد کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال مقاله زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

تولید محتوا موثر

همه در حال تولید محتوا عالی هستند

برای مدت طولانی، تولیدکنندگان محتوا و بلاگ‌رهای سئو توصیه می‌کردند که بهترین کاری که می‌توانید برای بهبود موقعیت خود در SERP انجام دهید، ایجاد محتوای "عالی" است. برای مدت طولانی، این توصیه فوق العاده بود.


اگر از تاریخچه اینترنت مطلع هستید، قطعا می دانید که گوگل زمانی پر از محتوای کم کیفیت و اسپم بود که به جای ارائه ارزش واقعی به خوانندگان، هدف آنها به دست آوردن جایگاه خوب در رتبه بندی بود. حتی گوگل این روش را در راهنمای تولید محتوا خود توصیه کرده بود. با این حال، به لطف تلاش‌های Google برای مجازات محتوای بد و پاداش دادن به محتوای عالی، محتوای عالی اکنون دیگر کمیاب نیست. علاوه بر این، آگاهی رو به رشدی نیز وجود دارد که محتوای باکیفیت و متمرکز بر مشتری در درازمدت تاثیر بهتری دارد.


با این حال، در سال 2020، این یک معمای برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد نمود. طبق گزارش Worldometers، بیش از 800000 پست وبلاگ امروز منتشر می شوند. مطمئناً، همه آنها عالی نخواهند بود اما حتی اگر یک چهارم آنها عالی باشند امروز فقط بیش از 200000 پست وبلاگ دیگر شما را در دریای عظمت اطلاعات غرق می کند. در چنین شرایطی برای برد در این رقابت به چه چیز نیاز دارید؟ پاسخ ساده است:


شما به محتوای بیشتر نیاز دارید. محتوای بهتر فقط پست های وبلاگ جذاب و خوش نوشته با نگرش جدید می باشند.

در زیر 10 نگرش جدید برای تولید محتوا بیان شده است که می تواند شیوه تولید محتوا شما را کاملا تغییر دهد:

تولید محتوا عالی

تولید محتوا دقیق

در عصر اطلاعات نادرست، مطمئن شوید که محتوای شما دارای اطلاعات درست می باشد. توجه نمایید که شما ساعت‌ها یا روزها پست را در وبلاگ به نمایش می گذارید اما اگر در رسانه‌های اجتماعی به دلیل آگاهی دهنده اطلاعات نادرست نادرست پرچم‌گذاری شوید، آینده فعالیتتان به خطر می افتد. بدتر از آن، محتوای نادرست اعتبار شما را در صنعت از بین می برد، به خصوص اگر رقبای شما متوجه این موضوع شوند.

چگونه محتوا را تا حد امکان دقیق تولید کنیم؟ دو کار آسان و حیاتی وجود دارد که می توانید انجام دهید:


حقایق خود را بررسی کنید: خواه این آمار، ادعا یا نقل قول باشد، همیشه حقایق خود را بررسی کنید. FactCheck در این مورد عالی است، همانطور که Snopes نیز عالی عمل می کند.


مطالب قدیمی را دوباره مرور کنید. فقط به این دلیل که چیزی در حال حاضر درست است، به این معنی نیست که چند سال دیگر درست خواهد بود. همه چیز همیشه تغییر می کنند، بنابراین محتوای خود را به روز نگه دارید.


تولید محتوا جامع

گوگل و خوانندگان محتوای جامع را دوست دارند. محتوای جامع محتوایی است که به هر سوالی که آنها دارند (به راحتی در همان مکان پاسخ می دهد. طبق بررسی HubSpot، پست ایده آل برای سئو بین 2100 تا 2400 کلمه است که خواندن آن برای یک بزرگسال متوسط ​​بین 7 تا 8 دقیقه طول می کشد. در نظر داشته باشید که محتوای جامع به معنای محتوای طولانی نیست. تمرکز بر دستیابی به تعداد کلمات بیشتر بدون ارزش، شما را از رقبا عقب نگه می دارد.


مردم اطلاعات حاشیه ای نمی خواهند. آنها نمی خواهند قبل از اینکه دستور غذا را به آنها بدهید، در مورد زندگی نامه آشپز مطالعه نمایند. با این توضیح توصیه می شود تا اجازه دهید محتوای شما طول مطلب را تعیین کند، نه برعکس.


تولید محتوا معتبر

آیا محتوای اختصاصی، معتبر و قابل اعتماد ارائه می دهید؟ اگر چنین است، گوگل و خوانندگان شما متوجه این موضوع خواهند شد. مفهوم E-A-T (که مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است) 135 بار در راهنمای کیفیت جستجوی گوگل ذکر شده است. اعتبار به معنای متخصص نشان دادن شدن شما در یک موضوع است. به بیان ساده، آیا شما یک متخصص واجد شرایط در این موضوع هستید؟ یا اگر محتوا را نمی نویسید و از یک نویسنده کمک می گیرید، آیا شخص یا نویسنده ای که در وبلاگ شما آن را منتشر می کند یک متخصص واجد شرایط است؟

تولید محتوا وب سایت

تخصص و ارزش محتوا و نویسنده آن چیزی است که ارزیاب های کیفیت برای بررسی آن آموزش دیده اند، بنابراین با در دسترس قرار دادن اطلاعات به تولید محتوا خود اعتبار ببخشید. چند راه وجود دارد که می توانید اعتبار نویسنده را در مورد یک موضوع متوجه شد.


اغلب افراد توصیه می کنند بیوگرافی نویسنده را برای سازندگان محتوای بیان دارید تا آنها با پیش زمینه قبلی محتوا را مطالعه نمایند. این بیوگرافی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• عکس نویسنده

 • پیوند به کانال های رسانه های اجتماعی

. • ذکر جوایز و دستاوردها

. • حوزه های فعالیت و بیان تجربه ها.

تولید محتوا جذاب

تولید محتوا جذاب

در اینجا یک صفت دیگر وجود دارد که بسیار برای تولید محتوا مورد توجه قرار می گیرد: جذاب. در دنیای نوشتن آنلاین، این مورد فقط به معنای تند و طنز، کم عمق نوشتن نیست.



برخی از استادان نویسندگی به شما می گویند که با نگرش بنویسید، اما در واقع، جذاب بودن تعریف متفاوتی در مورد محتوا دارد:

محتوای جذاب محتوایی است که عمل کردن بر اساس اطلاعات آن، آنقدر آسان است که خوانندگان شما بدون فکر این کار را انجام می دهند. بسیاری از این نوع محتواها فنی هستند تا ادبی.


تولید محتوا اصولی

برای اینکه محتوای خود را جذاب تر کنید لازم است تا به موارد زیر توجه نمایید:


از هدرها استفاده کنید. آنها محتوای شما را بر اساس ایده تجزیه می کنند و مرور آن را آسان تر می نمایند.

انتقال اطلاعات با تصاویر. این تکنیک برای نشان دادن مفاهیم یا اشاره به آمار عالی است. هیچ کس نمی خواهد رشته اعداد را بخواند، اما اینفوگرافیک ها اعتیادآور هستند.

آن را کوتاه و ساده نگه دارید. جملات کوتاه، پاراگراف های کوتاه و توضیحات کوتاهی که به اصل مطلب می انجامد همگی محتوا را جذاب می نمایند.

از گلوله استفاده کنید. متن را پررنگ کنید تا ایده اصلی را به خوبی نمایش دهید.

موانع را برای مرحله بعدی قیف کاهش دهید. CTA را شفاف کنید، دکمه های رسانه های اجتماعی را به طور برجسته قرار دهید و یک کادر ثبت نام را درست در همان صفحه اصلی اضافه کنید.


تولید محتوا آموزنده

خوانندگان شما برای کسب اطلاعات به شما مراجعه کرده اند پس این مورد را به آنها بدهید! هر محتوایی که تولید می کنید باید چیزی به آنها بیاموزد. محتوای خود را تا حد امکان آموزنده کنید:


• ایجاد یک عنوان خاص و توصیفی که به خوانندگان شما می گوید دقیقاً چه چیزی دریافت می کنند.

 • پاسخی که به دنبال آن هستند را از قبل ارائه دهید، سپس وارد جزئیات شوید

 • مستقیماً به سوالی که دارند پاسخ دهید. حول موضوع صحبت نکنید.

تولید محتوا خاص

تولید محتوا خاص

گاهی اوقات بهترین محتوا، محتوایی است که کوتاه و دقیق باشد. خواننده ای که سوال خاصی دارد، نیاز به پاسخ خاصی نیز دارد. در این صورت، اگر بتوانید پاسخ را به طور خاص تر از رقیب خود ارائه دهید، در SERP بهتر عمل خواهید کرد.


انواع محتوا هایی که از فوق خاص بودن سود می برند (به جای فوق طولانی) عبارتند از:


• سوالات متداول

 • آموزش یا مقالات که با "چگونه" آغاز می شوند 

 • صفحات فرود

 • توضیحات محصول

 • منابع ناوبری (نقشه های سایت، اطلاعات تماس صفحات و غیره)


تولید محتوا منحصر به فرد

تقلید ممکن است شکلی صادقانه از چاپلوسی باشد اما به شما کمکی نمی کند که رتبه بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. این کار می تواند به شما صدمه بزند، به خصوص اگر تلاش شما برای تقلید از رقبایتان کاملاً به نتیجه نرسد.


توصیه می شود در تولید محتوا منحصر به فرد پیش قدم باشید. اگر با آن مشکل دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید:


• به برند خود روی آورید. صدا، سبک، زاویه دید منحصر به فرد شما چیست؟ 

• USP خود را شناسایی کنید. چه چیزی را پیشنهاد می کنید که رقبای شما ارائه نمی دهند؟

• تحقیق اصلی. چه بینش هایی می توانید از تجربه صنعت خود ارائه دهید؟


تولید محتوا مفید

گوگل کلمه مفید را دوست دارد. در بیانیه ماموریت خود، آنها چهار بار از آن استفاده می کنند. کلمه دیگری که بیشترین استفاده را دارد، "مربوط" است. همیشه باید تلاش کنید به این سوال پاسخ دهید که "این محتوا چه هدفی را دنبال می کند؟" اگر نمی توانید به آن پاسخ دهید، نیازی به ایجاد آن ندارید.

تولید محتوا ارزشمند

در هسته بازاریابی محتوا، محتوای ارزشمند نهفته است. این شما هستید که محتوایی را ارائه می دهید که زندگی خوانندگان خود را غنی می کند بدون اینکه آنها نیازی به ارائه چیزی به شما داشته باشند. ایجاد محتوایی که خوانندگان شما آن را ارزشمند بدانند، راهی برای شماست تا نشان دهید که به آنها و رفاه آنها اهمیت می دهید. محتوای ارزشمند می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به طور کلی، محتوا در صورتی ارزشمند است که:


• یک مشکل را حل می کند (نه فقط تبلیغاتی که محصول شما چگونه یک مشکل را حل می کند).

 • یک مهارت را آموزش می دهد.

 • باعث صرفه جویی در وقت یا پول خواننده شما می شود. 

 • دانش یا بینش را ارائه می دهد. 

 • منابعی را به خواننده شما می دهد.


اگر تمام نه بخش بالا را امتحان کرده باشید، محتوای باکیفیت خواهید داشت. اما در هر صورت، اجازه دهید برای یک لحظه به تعریف گوگل از «کیفیت بالا» برگردیم. وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، گوگل چیزی بیش از نوشته های واقعی در صفحات شما را در نظر می گیرد. موتور جستجو جنبه های فنی و طراحی سایت شما را در نظر می گیرد. همچنین علاقه مند است بداند که:


• اطلاعاتی که بازدیدکنندگان شما به دنبال آن هستند به وضوح به خصوص در صفحه اصلی نمایش داده می شود یا خیر.

• سایر سایت ها به سایت شما پیوند داده می شوند یا خیر. 

• سایت شما با ساختار پیوند منطقی و سازگار با موبایل قابل دسترسی است یا خیر. 

• شما از متن جایگزین روی تصاویر استفاده می کنید یا خیر. 

 • محتوای شما برای هر صفحه منحصر به فرد است یا در چندین صفحه کپی می شود.


در نهایت توی تولید محتوا چه کنیم

تولید محتوا عالی خسته کننده است. امروز، شما باید محتوای بیشتری تولید کنید، محتوایی که به زندگی خوانندگان شما کمک و اطلاع رسانی می کند، آنها را هیجان زده نموده و مشکلاتشان را حل می نماید. به یاد داشته باشید که تولید محتوا شما لازم نیست 10 برابر یا 100 برابر بهتر از رقبای شما باشند. فقط باید پا را فراتر از چیزی که در حال حاضر وجود دارد بگذارد، حتی اگر یک اینچ باشد.


منتظر کامنت ها و   نظر های شما   هستیم 



reference : Stop Saying ‘Create Great Content’ – Say This Instead

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید