۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

6 ویژگی محتوا عالی که حتما باید بدانید


محتوای عالی، محتوایی می باشد که هم ماشین و هم انسان به خوبی آن را درک کنند و از دید آنها گزینه جذابی باشد. به عبارت دیگر محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشد و خوانندگان را به سمت خود جلب نماید در این مقاله ویژگی های یک محتوا خوب رو بهتون یاد میدیم






دیجیتال مارکتینگ
  • 18 دقیقه
  • 13876نفر

6 ویژگی محتوا عالی که حتما باید بدانید

محتوا عالی ، محتوایی می باشد که هم ماشین و هم انسان به خوبی آن را درک کنند و از دید آنها گزینه جذابی باشد. به عبارت دیگر محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشد و خوانندگان را به سمت خود جلب نماید. هم اکنون انواع متفاوتی از محتواها همانند محتوای ویدیویی، تصویری، متنی و ... وجود دارند که هر کدام جنبه های مثبت خاصی را ارائه می دهند. در ادامه می توانید با 6 ویژگی محتوای خوب بیشتر آشنا شوید.


هر آنچه که باید در خصوص محتوا عالی بدانید

اگر برای شما نیز این سوال مطرح است که محتوای خوب، چه محتوایی است، توصیه می شود تا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.



ویدیو در محتوا

مهمترین ویژگی محتوا عالی، ویدیو است

این روزها عکس و متن به تنهایی کافی نیست. پیشرفت های فناوری و تولید محتوا به طور فزاینده ای بر روی روش تولیدکنندگان محتوا اثر گذاشته است. بنابراین، استراتژیست ها باید همگام با زمان باشند. در این پروسه تولید محتوای ویدیویی می تواند به معنای حرکت با زمان باشد.اگر باور نمی کنید، 

برای یافتن پاسخ به مجموعه سوالات زیر توجه نمایید:


• وقتی در حال مرور شبکه های اجتماعی و وب هستید، بیشترین ارتباط را با چه نوع محتوایی برقرار می کنید؟ 

• چه نوع محتوایی بیشترین احساس را در شما ایجاد می کند؟ 

• چه چیزی باعث ارتباط برقرار کردن شما با یک برند یا یک فرد می‌شود؟ 

• قبل از خرید به چه اطلاعاتی نیاز دارید و چه مواردی را مورد بررسی قرار می‌دهید؟


اکثر افراد در پاسخ به سوالات بالا نوع محتوای ویدیویی را بیان داشته اند. تفاوتی ندارد این مورد توسط برندها یا توسط مشتریان ایجاد شده باشد، در هر حال جذاب هستند. ویدئو به کاربران کمک می‌کند درباره چیزی که ممکن است بخرند بیشتر بیاموزند، به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه کمک می‌کند و از برخی جهات، به دست آوردن اطلاعات از آن آسان‌تر است.


 ویدئوها و پخش زنده بسیار محبوب هستند و همچنان خواهند بود، به خصوص با وجود پلتفرم های شبکه های مجازی هم اکنون دارای کاربران زیادی نیز می باشند. شما با تولید محتوا عالی ویدیویی و نشان دادن کار بی‌نظیر خود به مخاطب نشان می‌دهید که به چه دلیلی باید به شما اطمینان کنند. البته می‌توان به این هدف با در نظر گرفتن بودجه، سرمایه کم و یافتن ویرایشگرهای ویدیویی عالی اما کم هزینه نائل شد.


ویژگی های محتوا عالی

محتوا عالی به سوالات کاربران پاسخ می دهد

وقتی شخصی یک پرس و جو را در موتور جستجو انجام می دهد، به دنبال پاسخ است. پاسخ وی می تواند به یکی از صورت های زیر باشد:


• پاسخ به یک سوال خاص باشد.

• اطلاعات مربوط به یک خدمات با سرویس ویژه‌ای باشد.

• نحوه انجام یک کار خاص باشد.


ویژگی محتوا عالی

حتی زمانی که شخصی در مورد یک کلیدواژه‌ای می‌خواهد اطلاعات کسب نماید، شما همچنان می توانید استنباط کنید که چه چیزی ممکن است بپرسد یا اطلاعاتی را که می خواهد جمع آوری کند از چه نوعی است. با استفاده از ابزار‌های خاص SEO نظیر: SEMrush یا Answer The Public، یا با پیمایش ساده در SERP ها می‌توانید به سرعت هر چه تمام‌تر به هر اطلاعاتی که در مورد کلید واژه شما است، دست یابید.


 در فرآیند تولید محتوا می‌توانید این سوالات را به نحوی بررسی نمایید که برای خواننده شما هیچ گونه پرسش و جای بحثی باقی نماند و بدین ترتیب بتوانید یک محتوای بسیار عالی و مناسب را از هر نظر تهیه نمایید.




برای مثال، اگر کاربر به جستجوی دستور پخت سوپ مرغ پرداخت، می‌دانید که او تمایل به آگاهی در مورد تهیه سوپ مرغ داشته است. اما آن چیزی که مهم بوده آگاهی بیشتر کاربران در این زمینه است. با پیمایش و جستجو SERP ها، متوجه کادر«افراد همچنین می پرسند» گوگل خواهید شد که چند سوال مرتبط با عبارت جستجوی اصلی شما را فهرست می کند.


به جای اینکه صرفاً یک دستور غذا را با کمی تفسیر در سایت قرار دهید، می توانید برای تولید محتوای خوب، برخی یا همه این سؤالات را در عنوان و متن خود پاسخ دهید. در این صورت موتورهای جستجو نیز به نوبه خود رتبه های بهتری به شما می دهند. با این کار افرادی که ممکن است قبلاً به آنها دسترسی نداشته باشند اکنون به محتوای ایجاد شده توسط شما دسترسی خواهند داشت و به جای بررسی سریع دستور العمل، تمام محتوای شما را مطالعه می کنند.


نوآوری در مقاله

محتوا عالی، کاری نوآورانه است

وقتی می گوییم اصالت، منظور این است که محتوا عالی باید به گونه‌ای باشد که گوگل تشخیص دهد که سایت شما چیزی را به خوانندگان ارائه می‌دهد که سایت های دیگر نمی توانند. مطالب شما باید در یکی از گروه های زیر دسته بندی شوند:


• یک چشم انداز یا زاویه جدیدی از موضوع را ارائه دهد.

• اطلاعاتی که دیگران هنوز مورد بررسی قرار نداده‌اند را بیان دارند.


البته در این حوزه نمی توان زیاده روی کرد. جان مولر یکی از کارمندان گوگل بیان می دارد که گوگل، محتوا را فقط به دلیل وجود آن فهرست بندی نمی کند بلکه محتوای شما باید بی‌نظیر، عالی، راضی کننده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.


واژه بی‌نظیر را می‌توان معنای دیگر نوآوری دانست. متن شما باید حاوی ایده و پیام‌های مفیدی باشد و خلاقیت در آن به کار رفته باشد. تولید مجدد محتوای کار دیگری به طور متوالی از هیچگونه اصالت و خلاقیتی برخوردار نیست.


ویژگی های محتوا خوب

اگر محتوای شما از خلاقیت و اصالت برخوردار نباشد، سایت شما از لحاظ لینک، کلیک، رتبه بندی پایینی خواهد شد.


خلق محتوا عالی توسط کاربر انجام می شود

تقویت اینفلوئنسر ها در تولید محتوا اغلب موفق تر از سرمایه گذاری بر روی برند است. زیرا اینفلوئنسرها و شخصیت‌های شناخته شده این احساس را ایجاد می‌کنند که دوست شما هستند.


 در حالی که به نظر می رسد تقریباً هر کسی می تواند تاثیرگذار باشد، شراکت با اینفلوئنسر مناسب می‌تواند برای مشاغل مختلف به هر اندازه ای مفید باشد. رسانه‌های اجتماعی تاثیر زیادی از این جهت می‌توانند داشته باشند زیرا اطلاعات مختلفی در فضای مجازی به مرتب در حال گردش بوده که برای کاربران جهت یادگیری مناسب هستند.


هنگام شراکت با اینفلوئنسر باید بدانید که بخش مهمی از محتوا توسط آنها تولید شده و شما دیگر نیازی به خلق مطالب خلاقانه از این لحاظ ندارید.

بنابراین، به این فکر کنید که می‌خواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و چه نوع محتوایی برای آنها جذاب است. سپس از این افراد تاثیر گذار بهره ببرید.


نتیجه محتوا عالی

محتوا عالی متمرکز بر نتایج است

به صورت اتفاقی یا ناخواسته محتوا تولید نکنید. شما باید برای آن بخش از محتوا که در ذهن دارید؛ هدف داشته باشید و جهت نائل شدن به آن هدف برنامه ریزی نمایید. زمانی که ایده های جدیدی تولید می کنید و در مورد آنچه که قرار است انجام دهید و چگونه باید آن را اجرا نمایید، فکر می‌کنید باید هدف خود را در نظر داشته باشید. در واقع باید از خود بپرسید:


• مخاطبان شما بیشتر از چه نوع محتوایی خوششان می‌آید؟

• چه موضوعاتی بیشترین کلیک را دارند؟ 

• چه چیزی باعث ایجاد تعامل یا فروش زیادی می شود؟


این سؤالات در مرحله طوفان فکری شروع می شوند و به دیکته کردن نوع محتوایی که باید بر اساس آنچه می خواهید بسازید، کمک می کنند.

سرفصل تولید محتوا

محتوا عالی از سرفصل های باکیفیتی برخوردار هستند

سرفصل های قوی باعث تحریک خوانندگان بالقوه شما می شوند و آنها را وادار می‌کنند که مطالب باکیفیت شما را مطالعه نمایند. اگر عنوان شما مبهم، خسته کننده یا معمولی است، امکان دارد کلیک زیادی را دریافت نکنید.


 اما اگر تیتر شما عنوان گیرا و جذابی داشته باشد و به خوانندگان این حس را القا کند که با کلیک نکردن بر روی آن، مطلب خوبی را از دست می‌دهند به احتمال زیاد در این شرایط یک کلیک دریافت خواهید کرد. مثلا:


«ویژگی جالب وب سایت جدید» در مقابل «اگر وب سایت شما این افزونه کاربردی را ندارد، شما تا به حال اشتباه برنامه نویسی می نمودید»


محتوای متنی

شما روی کدام کلیک می کنید؟ من بر روی مورد دومی کلیک خواهم کرد زیرا حس از ترس دادن مطلب مهمی در من القا خواهد شد. اگر شما بتوانید، مواردی که در این لیست آمده است را در محتواهای خود بگنجانید، بی شک می توانید یک محتوای کاربرپسند تولید نموده و به جلو حرکت کنید تا کسب و کار شما موفق گردد.


نتیجه گیری

محتوا عالی، محتوایی می باشد که هم ماشین و هم انسان به خوبی آن را درک کنند و از دید آنها گزینه جذابی باشد. به عبارت دیگر محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشد و خوانندگان را به سمت خود جلب نماید. هم اکنون انواع متفاوتی از محتواها همانند محتوای ویدیویی، تصویری، متنی و ... وجود دارند که هر کدام جنبه های مثبت خاصی را ارائه می دهند


حتما نظر خودتون رو با ما در مورد این مقاله کامنت کنید :)

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید