۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 3 – پنل لایه ها در موهو


در مقاله گذشته با پنل ابزار آشنا شدیم. در این قسمت از مقالات آموزش موهو قصد داریم تا پنل لایه ها در موهو  را با هم بررسی کنیم.






گرافیک کامپیوتری
  • 5 دقیقه
  • 6343نفر

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 3 – پنل لایه ها در موهو

در مقاله گذشته با پنل ابزار آشنا شدیم. در این قسمت از مقالات آموزش موهو قصد داریم تا پنل لایه ها در موهو  را با هم بررسی کنیم.

پنل لایه ها در موهو (Layer Palette)

پنل لایه ها به صورت مستقیم بر روی پنل ابزار تاثیر دارد و آیتم هایی که از پنل لایه ها در موهو انتخاب می کنید، ابزاری که برای کار در اختیار دارید را تعیین می کند. در این قسمت می خواهیم انواع لایه هایی که در  پنل لایه ها وجود دارند را به شما نشان دهیم. نرم افزار را باز کنید، ابتدا به منو file بروید، سپس new را بزنید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 3 – پنل لایه ها در موهو

در پنل لایه ها، آیکون new layer را بزنید. حال شما می توانید انواع مختلف لایه ها را ببینید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 3 – پنل لایه ها در موهو

Vector layer

در واقع نوعی از لایه است که می توانید در موهو آن را درست کنید و همچنین نوعی فرمت برای فایل ها است که شما می توانید با سایر برنامه ها مانند آدوبی ایلستریتور  درست کنید و سپس در موهو وارد (import) کنید که استفاده از روش دوم بهتر است زیرا موهو با اینکه کارهای زیادی را به خوبی انجام می دهد، از روش معین و ابزار پیچیده ی ترسیم که نرم افزار هایی مانند آدوبی ایلستریتور دارند، برخوردار نیست.

Image layer

تمامی کارکتر هایی درست شده بر اساس پیکسل اند که می تواند یک فایل ping یا یک فایل فوتوشاپ و... باشد. از این بین فایل های فوتوشاپ، فایل های مناسبی برای تبدیل شدن به یک image layer می باشند.

Group یا Group with selection

در  واقع یک فولدر است که شما لایه های مختلفی را در آن قرار می دهید.

Bone layer

لایه خاص و نوعی فولدر است. در این لایه، شما اسکلت هایی که کارکتر های انیمیشن به دور آن ساخته می شود را درست می کنید. منظور از کارکتر می تواند دری که باز و بسته می شود، سنگی که پرتاب می شود و یا هر چیز دیگری باشد.

Switch layer

لایه خاصی است که شامل چند زیر لایه می شود و در حین ساخت یک انیمیشن می توانید نحوه نمایان شدن این زیر لایه ها را مشخص کنید. برای مثال می توان به نحوه درست کردن انیمیشن حرکت لب ها حین صحبت کردن اشاره کرد. برای درست کردن این نوع انیمیشن شما یک switch layer از حالات مختلف لب ها که بر اساس دیالوگ ها درست شده، ایجاد می کنید و در هر زمان شما بر اساس دیالوگ بر زیر لایه خاصی switch می کنید.

Frame by frame

توانایی است که به تازگی به نرم افزار اضافه شده و در ادامه با جزییات فراوان درباره آن حرف می زنیم و یکی از مواردی است که وقتی در عمل با آن کار کنید، نوع لایه برای شما قابل فهم تر می شود.

Particle

لایه ای از پنل لایه ها در موهو است که بوسیله آن باران، طوفان، دود و چیزهایی همانند این ها را که با قوانین متفاوت از معمول عمل می کنند را درست می کنید.

Note layer

شما می توانید با این لایه، اطلاعاتی برای خودتان یا وقتی در یک تیم طراحی کار می کنید برای همکارانتان، در تصویر به عنوان یادداشت قرار دهید.

Audio layer

فایل صوتی است که شما به نرم افزار وارد می کنید تا به انیمیشن اضافه شود. بر روی لایه قابل رویت نیست اما می توانید آن را بر روی تایم لاین مشاهده کنید.

Patch layer

لایه ای خاص است که وقتی با Bone layer کار می کنید، به کمک آن می توانید دو شکل را به هم متصل کنید تا جوری به نظر برسد که انگار دو شکل متعلق به هم اند.

Text layer

می توانیم نوشته ها را در آن قرار دهیم.

پس ما لایه های مختلفی داریم که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند و برای هر کدام از لایه ها نیز ابزار مختلفی وجود دارد.

ادامه آموزش مقدماتی موهو را در مقاله بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید