۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

معرفی مبانی آموزش ایلستریتور – از مقدماتی تا پیشرفته


در این سری مقالات از پایه و اساس آموزش ایلستریتور (adobe illustrator cc) شروع کرده و سپس کلیات مورد نیاز را بررسی میکنیم.






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 3440نفر

معرفی مبانی آموزش ایلستریتور – از مقدماتی تا پیشرفته

قبل از شروع آموزش ایلستریتور میخواهیم شما را با این نرم افزار آشنا کنیم. ایلستریتور نرم افزاری وکتور (vector) برای ترسیم تصاویر و آثار هنری در ویندوز یا مک می باشد. ایلستریتور ابتدا در سال ۱۹۸۷ وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون در فواصل زمانی منظم بروزرسانی شده است. امروزه ایلستریتور بخشی از آدوبی کریتیو کلاد (adobe creative cloud) می باشد که به طور گسترده مورد استفاده طراحان گرافیک، طراحان وب، هنرمندان و تصویرگران حرفه ای برای تولید آثار هنری با کیفیت قرار گرفته است. ایلستریتور دارای ابزار پیچیده طراحیست که باعث کم شدن زمان لازم برای رسم تصاویر گرافیکی می شود.

گرافیک برداری (vector Graphics) در ایلستریتور

یکی از مهمترین امکانات در ایلستریتور این است که کیفیت تصاویر تولید شده بوسیله آن مستقل از اندازه تصویر می باشد و با کوچک یا بزرگ کردن آن کیفیت تصویر ثابت می ماند. این مسئله، ویژگی برتر آثار وکتور است که از روابط ریاضی در تعریف خطوط، قوس ها و سایر اجزای یک تصویر گرافیکی استفاده می کند که برتری مهمی نسبت به تصاویر ساخته شده توسط فتوشاپ و یا سایر نرم افزارهایی می باشد که کیفیت تصویر با اندازه آن ارتباط دارند.

کاربردهای ایلستریتور

ایلستریتور برای تولید موارد گوناگونی از تصاویر دیجیتال و یا چاپی از جمله کارتون ها، جداول، گراف ها، لوگوها و تصاویر گرافیکی کاربرد دارد. ایلستریتور به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر را در نرم افزار بارگذاری کند و از آن به عنوان ابزاری برای پیدا کردن شي خاص در تصویر کمک بگیرد و یا می تواند برای تغییر رنگ یک یا چند جز از عکس، تبدیل آن به یک تصویر نقاشی‌مانند از آن استفاده کند. ایلستریتور این امکان را برای کاریر فراهم می سازد که نوشته را به روش های مختلف دستکاری کند. که این مسئله ایلستریتور را به ابزاری کارآمد برای تولید کارت پستال، صفحات مجله و تمامی طراحی های بصری تبدیل کرده است که شامل متن و تصویر در کنار هم می باشند. همچنین توانایی ایلستریتور در قرار دادن متن اطراف منحنی باعث شده که به نرم افزاری کاربردی برای طراحان لوگو تبدیل شود.

آموزش ایلستریتور

مقالات آموزش ایلستریتور

در این سری مقالات از پایه و اساس آموزش ایلستریتور را شروع کرده و سپس کلیات مورد نیاز را بررسی می کنیم و به شما نشان می دهیم که این نرم افزار علاوه بر تولید چارت ها، دیاگرام ها و طراحی لوگو، نرم افزاری فوق العاده برای گرافیست ها، طراحان محصولات، هنرمندان و... می باشد.

مبانی آموزش ایلستریتور

بخش 1 – آشنایی با محیط ایلستریتور

در این بخش شما با نحوه ایجاد فایل جدید، فضای ایلستریتور و پنل های کاربردی مانند Tool box ،application bar و properties در این نرم افزار آشنا می شوید. مواردی در رابطه با شخصی سازی نرم افزار به طوری که کاربری آن برای شما بهتر شود نیز یاد می گیرید.

بخش 2 – آشنایی با ابزار Navigation

در این بخش ابزار Navigation در ایلستریتور را با هم بررسی کنیم؛ مانند: ابزار Zoom، ابزار Hand و Centering Selection همچنین کلیدهای میانبر مربوط به آن ها و با پنل جدیدی به نام پنل Navigation آشنا می شویم.

 

 

ادامه آموزش مقدماتی ایلستریتور را در مقاله بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.



تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید