۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش پریمیر - بخش 1 - آشنایی با محیط پریمیر


برنامه پریمیر پرو (Premier Pro) یک نرم افزار کارآمد برای تهیه و تدوین ویدئو است. در این جا قصد داریم توضیحات ابتدایی درباره این نرم افزار ارائه دهیم.






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 3507نفر

آموزش پریمیر - بخش 1 - آشنایی با محیط پریمیر

در این بخش از آموزش ها قصد داریم درباره محیط پریمیر پرو (Premier Pro) که نرم افزاری کارآمد و مناسب برای تهیه و تدوین ویدئو است، صحبت کنیم. این نرم افزار با توجه به امکاناتی که ارائه می کند، کار را برای کابر بسیار ساده و راحت کرده و در اینجا با این نرم افزار بیشتر آشنا خواهیم شد.

ایجاد یک پروژه جدید در پریمیر

برای شروع فرآیند تدوین و ویرایش ویدئو، ابتدا باید یک پروژه جدید ایجاد کرد. پس از باز کردن نرم افزار گزینه Create Project را انتخاب کرده و سپس مسیر ذخیره نام پروژه خود را مشخص کنید. 

 ایجاد پروژه ایجاد پروژه جدید 

قسمت های اصلی محیط پریمیر

در این بخش قصد داریم به قسمت های اصلی محیط پریمیر که با آن ها بسیار سر و کار داریم، نگاه سریعی بیندازیم.

قبل از اینکه وارد عملیات شویم درباره 4 پنجره در صفحه پریمیر لازم است توضیحاتی را ارائه دهیم:

پنجره پایین سمت چپ: ویدیو هایی که قرار است از آنها استفاده کنید در این پنجره قرار می گیرند.

پنجره بالا سمت چپ: فایل های اصلی شما قرار دارند.

پنجره بالا سمت راست: تصویر نهایی از ویدیو شما را نشان می ­دهد.

پنجره پایین سمت راست: در این پنجره، خط های زمانی متوالی ویدیو های شما هستند که قرار است شما آن ها را به یکدیگر بچسبانید.

 محیط پریمیر محیط پریمیر[/caption]

مراحل ابتدایی تولید یک ویدئو

اولین قدم برای تولید یک ویدئو، این است که مدیای (از قبیل ویدئو، فایل صوتی و...) خود را به پروژه اضافه کنید. ما در اینجا پروژه خود را ساخته ایم و در ادامه شما نیز این عملیات را خواهید آموخت. برای اضافه کردن مدیا به پروژه به بخش Media Browser بروید.

 انتخاب فایل انتخاب فایل ( در تصویر نشان داده شده است) 

حال می خواهیم ویدئوهای مورد نظر خود را پیدا کنیم. در قسمت پایین سمت چپ، گزینه مشخص شده در عکس زیر را انتخاب کنید و به مسیر فایل مورد نظر بروید و آن را به پروژه خود اضافه کنید.

 جست و جوی فایل در پریمیر جست و جوی فایل 

پس از پیدا کردن فایل مورد نظر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Import را انتخاب و یا به راحتی با دابل کلیک رو فایل آن را به پروژه اضافه کنید.

مراحل ابتدایی تدوین ویدئو در پریمیر

وقتی که تمام ویدئوهای مورد نظر را اضافه کردید، زمان آن رسیده که نگاهی به ویدئو بیندازید و قسمت هایی از آن را که می خواهید برای ویدئو اصلی استفاده کنید، جدا سازید. برای اینکه ویدئو را به سورس خود انتقال دهید با دابل کلیک بر روی آن می­ توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید با حرکت دادن نشانه­ گر آبی در عکس زیر روی ویدئو، زمان آن را به جلو یا عقب ببرید.

 جدا سازی فایل در پریمیر جدا سازی فایل 

برای استفاده از قسمتی از ویدئو که مد نظرتان است می توانید از دو آیکون مشخص شده در عکس بالا که در مستطیل مشکی قرار دارند، کمک بگیرید و یا اینکه از کلید های میانبر I و O، که به ترتیب برای تعیین ابتدا و انتها است، استفاده کنید.

پس از انتخاب تکه های ویدئو، حال وقت آن است تا آن ها را به یکدیگر متصل کنیم. شما به راحتی می توانید ویدئو انتخاب شده را به داخل Timeline (قسمت پایین سمت راست) بکشید و قسمت های مختلف ویدئوهای موردنظرتان را به یکدیگر بچسبانید. حال اگر بخواهید یک تکه از یک ویدئو را به ابتدای کل ویدئو اصلی اضافه کنید، باید آن را از قسمت Source بکشید و به ابتدای Timeline ببرید. اگر همان جا ویدئو را رها کنید، این ویدئو جانشین قسمت اولی می­ شود که قبلا قرار داده اید. برای جلوگیری از این کار می ­توانید از ctrl در سیستم عامل Windows و از cmd در سیستم عامل Mac، استفاده کنید.

 

ادامه آموزش پریمیر را در بخش بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید