با خواندن این مقاله با بهترین تکنیک های سئو در سال 2018 آشنا خواهید شد و با استفاده تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید . در مقاله قبلی ( learn seo part 1 ) به بررسی مبانی و اصول اولیه سئو پرداختیم و در این فصل به بررسی بهترین تکنیک های سئو در سال 2018 خواهیم پرداخت.
در این مقاله مهمترین فاکتورهای موثر در سئو را بررسی میکنیم ولی پیش از شروع، ذکر یک نکته اهمیت بالایی خواهد داشت؛ در نظر داشته باشید که شما محتوا را برای کاربران تولید میکنید و نه موتورهای جستجو، هرکجا که از مرز رضایت کاربران دور شدید تا سئوی بهتری داشته باشید مسیر نادرستی را انتخاب کرده اید.
همانطور که در مطلب قبل گفته شد، تکنیک های SEO (سئو) به دو دسته عمده تقسیم می شوند:
تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن ها را به عنوان قسمتی از یک طراحی خوب تلقی می کنند و به White Hat SEO یا سئو کلاه سفید معروف هستند.
تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن را تایید نمی کنند، موتورهای جستجو تلاش می کنند تا تاثیر آن ها را کم کنند و اغلب با عنوان Black Hat SEO (کلاه سیاه) یا spamdexing شناخته می شوند.
فصل دوم
بهترین تکنیک های سئو در سال 2018
-
انتشار محتوای با کیفیت
در سال 1397 محتوا همچنان با قدرت یک پادشاه به یکه تازی در عرصه سئو ادامه میدهد. همانطور که "رند فیشکین Rand Fishkin" در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد.
-
عنوان و توضیحات مناسب بنویسید
تگ های متا یا همان Meta Tags معمولا بخشی از کدهای سایت هستند که در هدر قرار داده میشوند و به معرفی محتوای صفحه میپردازند. این اطلاعات توسط کاربرانی که در صفحه حضور دارند قابل مشاهده نیست ولی ربات های خزنده گوگل از آنها برای درک بهتر صفحه استفاده خواهند کرد و در بیشتر موارد همین محتوا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود پس اهمیت بسیاری زیادی خواهند داشت.
تگ های بسیار متنوعی وجود دارند که میتوان در هدر سایت قرار داد و هریک کارایی مشخصی دارند ولی مهمترین تگ هایی که برای سئو داخلی با آنها کار داریم دو تگ title و description هستند.
تگ title برای معرفی عنوان صفحه و تگ description برای توضیحات کوتاه در مورد صفحه استفاده میشود. ممکن است به صورت تکنیکال تاثیر این دو فاکتور در رتبه بندی صفحات پایین اعلام شود ولی در عمل اهمیت بسیار بالایی خواهند داشت. زیرا کاربر هنگام جستجو در گوگل مستقیما این دو عبارت را مشاهده کرده و بر همین اساس سایت شما را از میان سایر لینک ها انتخاب میکند. هرچقدر عنوان و توضیحات شما جذاب تر باشد شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت.
- رای عنوان حداکثر ۷۰ کاراکتر و برای توضیحات متا تا ۱۶۰ کاراکتر در نظر بگیرید زیرا اگر بیشتر شود ممکن است گوگل بقیه آن را به کاربر نمایش ندهد.
- در توضیحات متا یک بار کلمه کلیدی هدف را استفاده کنید و از ترکیب های جذاب برای مخطبان بهره بگیرید. بعنوان مثال برای یک فروشگاه اینترنتی میتوان از عباراتی مانند کمترین قیمت، ارزان و … استفاده نمود.
- دقت کنید title شما به تگ h1 یا یکی از هدینگ های h2 در صفحه شبیه باشد.
- تا حد امکان از کاراکترهای جدا کننده و ویرگول در متن توضیحات متا و عنوان استفاده نکنید.
-
از تگ های هدینگ به خوبی استفاده کنید
یکی از بهترین تکنیک های سئو استفاده از تگ های هدینگ است .
هر صفحه از سایت شما باید فقط و فقط یک تگ h1 داشته باشد. یعنی حتما این تگ را داشته باشد و در صفحه بیشتر از یک تگ h1 نباشد. این عنوان باید دقیقا توضیح دهنده محتوای صفحه و دارای کلمه کلیدی هدف شما باشد. همچنین از نظر طراحی و ابعاد با سایر محتوای صفحه متمایز بوده و در اولین نگاه قابل شناسایی باشد.
علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 و h3 نیز برای معرفی بهتر موضوع مورد بحث استفاده نماییم. براساس اصول نگارشی بعد از هر ۳۰۰ کلمه نیازمند یک تگ هدینگ جدید هستیم تا کاربر بتواند به راحتی موضوع این بخش از محتوای مورد مطالعه را درک کند. با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴ تا ۵ تگ h2 خواهید داشت که هر یک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند.
-
تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی امروزه مهمترین بخش سئو یک سایت را تشکیل میدهد و در مرحله تولید محتوا تمام قواعد بر اساس تحقیق کلمات کلیدی تعیین میشوند. در تحقیق کلمات کلیدی شما بیشترین کلماتی که در ارتباط با صنعت خود جستجو میشود را یافته و سپس براساس میزان ترافیک و میزان رقابت کلمات را رتبه بندی کرده و براساس آنها محتوای خود را ایجاد می کنید. اگر در کلمه ای رقابت سنگین و ترافیک کاربر هم زیاد باشد باید با کمک چنیدن محتوای مرتبط با آن کلمه کلیدی شانس خود را برای دریافت کلیک از سوی کاربر بیشتر کنید.
-
ایجاد سایت با قابلیت تعامل راحت با موبایل
واژه موبایل فرندلی Mobile friendly امروزه در سئو بسیار کاربرد دارد. منظور از این واژه این است که کاربر براحتی بتواند از طریق موبایل با سایت ارتباط برقرار کند. قطعاً اولین شرط موبایل فرندلی بودن ریسپانسیو بودن سایت است.
سایت اسکیلرن ، نمونه ای از یک سایت ریسپانسیو است که هم در موبایل و تبلت و هم در کامپیوتر ، با کاربر به راحتی ارتباط برقرار کرده و کاربر از کاوش در سایت لذت میبرد.
گوگل رسماً اعلام کرده است که بین انواع روشهای نمایش سایت در موبایل یعنی ریسپانیسیو، داینامیک Dynamic و Amp تفاوتی قائل نیست. ولی هنگام بحث در باره سئو پیشنهاد میدهد که از سایت های ریسپانسیو استفاده کنید. که خود بخود به معنی تفاوت بین این روش ها خواهد بود و از جمله بهترین تکنیک های سئو نیز است.
-
ایجاد سایت های امن (HTTPS)
حدود یک سال پیش دکتر Pete j.Mayers اعلام کرد که 30% از سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند از HTTPS استفاده می کنند.
با توجه به اینکه در سال 2014 گوگل رسماً اعلام کرد که HTTPS از عوامل رتبه بندی است ، شکی باقی نمی ماند که بزودی همه سایت ها به HTTPS نقل مکان کنند. در ضمن گوگل اعلام کرد که در سال 2018 مرورگر گوگل کروم Chrome با یک پرچم قرمز و عبارت این سایت امن نیست به استقبال سایت هایی می رود که از HTTPS استفاده نمی کنند.
-
بهینه سازی تجربه کاربری
تجربه کاربری UX بر روی سئو تاثیر میگذارد. اگر در سایت خود به تجربه کاربری توجه نداشته باشید ترافیک سایت خود را از دست خواهید داد.
در حقیقت 38% از مردم اگر وب سایت برایشان جذاب نباشد بدون تعامل با آن از سایت خارج میشوند. بهینه سازی صفحه پروفایل و دکمه های Call to action تاثیر فراوانی در یک تجربه کاربری خوشایند دارند. نظر شما درباره UX سایت اسکیلرن چیست؟
-
بهینه سازی سرعت صفحات
یکی دیگر از بهترین تکنیک های سئو ، افزایش و بهبود سرعت صفحه اصلی و همچنین سایر صفحات است . گوگل رسماً اعلام کرده است که سرعت صفحات در هنگام جستجو با موبایل یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. نکته دیگر این است که سایت هایی که برای موبایل بهینه شده اند نیز سریعتر از سایت های دیگر توسط گوگل ایندکس شده و رتبه بهتری خواهند گرفت.
هر چه سرعت سایت شما پایین تر باشد کاربر و درآمد بیشتری را از دست خواهید داد.
آمازون برای سایت هایی که محصولات خود را در این سایت عرضه میکنند هر ثانیه افزایش سرعت بالا آمدن صفحات سایت را معادل 1.6 میلیارد دلار درآمد بیشتر در سال براورد کرده است.
ابزارهایی مانند GTmetrics به شما برای یافتن دلایل کند بودن سایت کمک می کنند. افزایش سرعت سایت در نهایت به بهبود تجربه کاربری و رتبه بهتر در گوگل منجر خواهد شد.
-
سئو داخلی سایت خود را در حد عالی انجام دهید
سئو داخلی نیز با بهبود تجربه کاربری همراستا است. هنگامیکه کاربران با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در گوگل جستجو می کنند. محتوای شما باید براساس این کلمات کلیدی بهینه شده باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از سئو کاران در ایران و خارج از ایران هنگام سئو کردن سایت با کلمات کلیدی طولانی تنها بر این بخش از سئو تمرکز می کنند. میتوان دریافت که اهمیت این بخش بسیار بالا است. در سایت Mockingbird از بهبود 62% ترافیک سایت تنها با بهینه کردن تگ های H1 گزارش هایی منتشر شده است. که خود نشان میدهد که سئو داخلی ارزش هزینه ای که بابت آن میپردازید را دارد.
در سال -1397 - 2018 سئو داخلی یکی از بهترین تکنیک های سئو بشمار میرود به معنی تولید محتوای با کیفیت و ارائه درست آن برای فهم راحتتر محتوا توسط موتورهای جستجو و مخاطب میباشد.
-
فعالیت کاربران در صفحه را افزایش دهید
محتوای ارزشمند خودش را در سطح اینترنت پخش میکند، فقط کافیست شما ابزار لازم برای کاربران تنبل را فراهم کنید. یکی از این روش ها قراردادن دکمه های اشتراک گذاری در صفحه است. بررسی کنید که مخاطبین شما عموما در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند و گزینه های اشتراک گذاری را بیشتر از سه مورد قرار ندهید. بعنوان مثال در ایران قراردادن گزینه تلگرام ضروری بنظر میرسد ولی در خارج از ایران ممکن است بدون استفاده باشد.
قابلیت ارسال دیدگاه را به صفحات خود اضافه کنید و کاربران را تشویق کنید که نظرات و سوالات خود را بیان کنند. هنگامی که دیدگاهی برای شما ارسال میشود به دقت به آن پاسخ دهید و به شکلی پاسخ کاربران را بدهید که برای ارسال دوباره دیدگاه و مطرح کردن سوالات جدید اعتماد به نفس بگیرند. هرچقدر میزان فعالیت کاربران در سایت شما بیشتر باشد نشاندهنده میزان رضایت آنها از مطالب شماست و همین امر تاثیر زیادی در رتبه بندی نتایج گوگل و سئو سایت شما خواهد داشت.
-
ساختار لینک های داخلی
درباره لینک های داخلی نکته ای که در مقاله بهترین تکنیک های سئو بسیار مهم و حیاتی میباشد، این است که گوگل تنها اولین لینک به یک صفحه داخلی را ارزیابی می کند.
با توجه به اینکه اکثر طراحان سایت تگ Nav را در بالای کدهای محتوای خود درج می کنند، اغلب صفحاتی که در منو لینکی برای آنها وجود دارد را نمیتوان از داخل محتوا لینک کرد. برای رفع این مشکل پیشنهاد میشود که کدهای منو را در انتهای کدهای محتوا درج کنید و با کمک Css آن را به مکان دلخواه انتقال بدهید.
سعی کنید که لینک های داخلی به کاربران برای یافتن محتوای مربوطه کمک کند و از صفحات بهم مرتبط به یکدیگر لینک ایجاد کنید.
-
دریافت بک لینک های مرتبط معتبر
اگر بخواهیم در یک جمله استراتژی دریافت بک لینک در سال 1397 - 2018 را توضیح دهیم. باید بگویم در سال 1397 - 2018 تنها از سایت هایی که محتوایی مرتبط با سایت شما دارند و مخاطبان آنها به کالا و خدمات شما علاقه مند باشند لینک دریافت کنید. این سایت ها نباید تعداد لینک زیادی به سایت های دیگر داده باشند. سایت شما نباید به سایتی که از آن لینک دریافت می کنید، لینک بدهد.
شما در این فصل ( بهترین تکنیک های سئو ) با بهترین تکنیک های سئو در سال 2018 آشنا شدید .امیدواریم از این مقاله کمال استفاده را برده باشید ؛ همچنین میتوانید نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاهها با اسکیلرن به اشتراک بگذارید.
منابع : web24 , websima
دوره آموزشی : دوره تدوین استراتژی محتوا دانشگاه شریف
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.
نظرات ارزشمند شما