۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۰۷

تدوین استراتژی محتوا


استراتژی محتوا تولید، گردآوری، مدیریت و ارائه یک محتوای مناسب، مفید و کاربردی برای یک موضوع خاص است. در واقع استراتژی نشان دهنده راه و زیر بنای حرکتی یکپارچه و رو به جلو می باشد.





امتیاز :







مدرک دانشگاه شریف



اساتید متخصص



معرفی به بازار کار










استراتژی محتوا چیست؟


 استراتژی محتوا تولید، گردآوری، مدیریت و ارائه یک محتوای مناسب، مفید و کاربردی برای یک موضوع خاص است. در واقع استراتژی نشان دهنده راه و زیر بنای حرکتی یکپارچه و رو به جلو می باشد.

مارگوت بلومشتاین (Margot Bloomstein) در کتاب خود تحت عنوان Content Strategy at Work از بخش های زیر به عنوان زیرمجموعه های استراتژی محتوا نام برده است:

  • بررسی نیازهای مخاطب و ارزش پیشنهادی برند و در نهایت پیدا کردن فصل مشترک آن ها
  • متمرکز کردن فعالیت های مربوط به محتوا ( ایجاد یکپارچگی)
  • اولویت بندی محتواهای تولید شده
  • اطمینان از رسیدن محتوا به دست مخاطب هدف


چرا استراتژی محتوا لازم است؟


در حقیقت استراتژی محتوا، محتواهای منفرد را با یکدیگر مرتبط می سازد و یک مجموعه واحد تشکیل می دهد. می توان گفت استراتژی محتوا ریشه ی درخت و محتواها شاخه و برگ آن هستند. استراتژی و مدیریت محتوا نگرشی متفاوت با روش های بازاریابی سنتی است. بنابراین در دنیای کسب و کارهای امروزه دانش و داشتن استراتژی برای محتوا را می توان امری ضروری دانست.


 سرفصل های کارگاه تدوین استراتژی محتوا:


  • آشنایی با استراتژی
  • بررسی tools های کی‌ورد سرچ
  • بررسی مدل sostac
  • آشنایی با کانتنت گپ
  • آشنایی با درخت محتوایی
  • آشنایی با green content
  • آشنایی با تقویم محتوایی
  • آشنایی با رسانه های اجتماعی و فرهنگ های آن
  • برندینگ از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بررسی نکات مهم دوره بازاریابی محتوا
  • آشنایی با پرسونا


پیش نیاز:

تنها پیش نیاز لازم برای شرکت در این کارگاه احساس نیاز و همچنین علاقه شما به این موضوع می باشد.

خروجی و انتظارات ما بعد از پایان کارگاه:

در پایان کارگاه استراتژی محتوا انتظار میرد دانشجو بتواند:

  • بیزینس شخصی خود را تحلیل کند
  • مدل SOSTAC را برای کسب و کارش پیاده سازی کند
  • کانتت گپ را شناسایی کند
  • درخت محتوایی را رسم کرده و در تقویم محتوایی پابلیش کند


مخاطبین کارگاه تدوین استراتژی:


  • کارآموزان و کارشناسان بازاریابی دیجیتال
  • کارآموزان و کارشناسان محتوا
  • کپی رایترها و تولیدکنندگان محتوا
  • مدیران و سرپرستان بازاریابی دیجیتال


بازارکار و شرایط شغلی:

امروزه تمامی کسب و کارها از حالت سنتی خارج شده و با سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می روند. تقریبا می توان گفت هر کسب و کاری یک وب سایت دارد و هر وب سایتی نیز به محتوا نیاز دارد. بنابراین در این فضای رقابتی شخص و یا سایتی موفق تر خواهد بود که با قواعد و قوانین آن آشنا باشد و اصولی تر عمل کند.

در تمامی پوزیشن های شغلی میزان حقوق شما با توجه به عوامل زیادی تعیین می شوند؛ از جمله میزان مهارت و تجربه شما، جایگاه شغلی، نوع شرکت و....

به طور کلی میتوان حقوق ماهانه از 2 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان را انتظار داشت. علاوه بر این امکان کارکردن به صورت پروژه ای نیز وجود دارد.

امروزه محتوا را به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ می شناسیم و شما در پوزیشن های متفاوتی می توانید مشغول به کار شوید؛ مانند:

  • کارشناس محتوا (وب سایت، شبکه های اجتماعی و...)
  • مدیر محتوا
  • بازاریاب محتوا
  • کارشناس تضمین کیفیت محتوا
  • و....


چرا اسکیل لرن را انتخاب کنیم؟


  • برگزاری دوره به صورت کارگاهی و عملی
  • مشارکت بالای شرکت کنندگان در کارگاه (مونولوگ نبودن)
  • بررسی ریز نکات استراتژی
  • ارسال فایل ارائه کارگاه بعد از اتمام جلسه
  • امکان معرفی به سایر شرکت ها در صورت رضایت استاد
  • دریافت گواهی حضور از دانشگاه شریف پس از پایان کارگاه
  • پشتیبانی نامحدود برای شرکت کنندگان پس از اتمام دوره بدون محدودیت زمان





زمان شروع : 1398/6/7
مدرک : دارد
سطح مهارت : مقدماتی
امتحان : دارد
تعداد ساعت : 4 ساعت
زمان پایان :

1,280,000 تومان