۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش گوگل آنالیتیکس – بخش سی و پنجم – بررسی عنوان صفحات در گزارش All pages گوگل آنالیتیکس


بررسی فواید استفاده از بُعد Title = عنوان صفحات در گزارش All pages گوگل آنالیتیکس | مرکز آموزش های دانشگاه شریف | Skillearn






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 1588نفر

آموزش گوگل آنالیتیکس – بخش سی و پنجم – بررسی عنوان صفحات در گزارش All pages گوگل آنالیتیکس

شاید یکی از مهم ترین اطلاعاتی که به عنوان یک تحلیل گر باید در دست داشته باشیم، دانستن مهم ترین و محبوب ترین صفحات سایت است! به همین دلیل گزارش All pages از پراستفاده ترین گزارش ها در گوگل آنالیتیکس است. اما مشکلی که در این گزارش وجود دارد، استفاده از  Request URI به عنوان مشخص کننده صفحات است که باعث میشود تشخیص صفحه و محتوای آن کمی دشوار شود. البته بر اساس URI نیز میتوان حدس هایی زد ولی حدس هایی دقیق نخواهند بود!

در مقاله پیشین با ساختار URL و Request URI آشنا شدیم. علاوه بر URL روشی دیگر نیز برای شناسایی صفحات سایت وجود دارد؛ عنوان ( Title ) هر صفحه!

 ایرادات حالت پیشفرض و دلایل بررسی عنوان صفحات در گزارش All pages گوگل آنالیتیکس 

 

تفاوت URL و Title در صفحه مرورگر

در تصویر زیر صفحه اصلی سایت ما را مشاهده میکنید. همانطور که مشاهده میکنید، URL این صفحه https://skillearn.ir است. ولی عنوان آن بر روی تب مرورگر قابل تشخیص است؛ آموزش مهارت های تخصصی ! تفاوت URL و Title در بررسی عنوان صفحات در گزارش All pages گوگل آنالیتیکس 

 

اگر در فضای خالی صفحه راست کلیک کرده و Inspect Element (در مرورگر موزیلا فایرفاکس) یا Inspect (در مرورگر کروم) را انتخاب کنیم، همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، میتوان عنوان صفحه را میان کدهای html و در المنت


دوره آموزشی : دوره تدوین استراتژی محتوا دانشگاه شریف


تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید