عملکرد گوگل آنالیتیکس و آشنایی با مزایای گوگل آنالیتیکس و عملکرد این ابزار، برای شروع کار با گوگل آنالیتیکس، ضروری می باشد. در گذشته برای آنالیز سایت خود نیاز به آنالیتیکس های شخصی داشتید. این آنالیتیکس ها برای انجام وظایف خود از اطلاعات موجود در سرور های سایت استفاده می کردند. این نوع ابزارها را می توانستید به عنوان یک کارآگاه در نظر بگیرید که به سرور سایت شما رفته و اطلاعات موجود را ردیابی کرده تا به اطلاعات اولیه مورد نیاز خود برسد. این آنالیتیکس ها برای فعالیت نیاز به یک سرور، یک دیتابیس و یک ادمین حرفه دارد که هماهنگی ها را انجام داده و امنیت سرور را برقرار کند. علاوه بر این موارد که هزینه و وقت زیادی را صرف میکنند، نتایج به دست آمده از این آنالیتیکس ها هم کامل و دقیق نیستند.
ولی با توجه به نحوه عملکرد گوگل آنالیتیکس که از آنالیتیکس های جدید به شمار می رود، اطلاعات مورد نیاز خود را به کمک اسنیپت جاوااسکریپتی که در سرور ها قرار میگیرد، به طور مستقیم از مرورگرها گرفته و به دیتابیس های گوگل میفرستد، پس نیازی به سرور، دیتابیس و ادمین جداگانه نداشته و هزینه ها بسیار کاهش خواهد یافت که از اساسی ترین مزایای گوگل آنالیتیکس به شمار میرود. گوگل آنالیتیکس هم از اطلاعات موجود در این دیتابیس ها استفاده کرده و گزارش هایی را برای شما آماده می کند.در ادامه به بررسی مزایای گوگل آنالیتیکس و نحوه عملکرد گوگل آنالیتیکس می پردازیم.
عملکرد گوگل آنالیتیکس و مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس
- دقت و درستی: نحوه عملکرد گوگل آنالیتیکس به دلیل استفاده از کوکی ها و اسنیپت جاوااسکریپت، از دقت بالایی برخوردار است که باعث بهبود عملکرد گوگل آنالیتیکس میشود. در دنیای امروزه که رقابت به حداکثر رسیده، اطلاعات فراوانی وجود داشته و بازاریابی تمرکزی رواج یافته است، داشتن اطلاعات و گزارشات دقیق و جزئی برای کسب و کار ها ضرورت یافته است.
- کاهش هزینه ها: در این روش، سرور ها و دیتابیس های مورد استفاده، همه متعلق به گوگل بوده که این امر باعث میشود شما هزینه ای بابت این تجهیزات نداده و هزینه هایتان به شدت کاهش پیدا کند.
- استفاده از زیرساخت های جهانی گوگل: این امر باعث افزایش سرعت عملکرد و استفاده از اعتبار شبکه گوگل میشود. تا به حال برای شما پیش آمده است که در حین استفاده از گوگل به مشکل برخورد کنید و سرورهای گوگل به درستی کار نکنند؟ به احتمال زیاد جواب شما خیر است که قابلیت اطمینان بسیار بالای سرورهای گوگل را نشان میدهد.
- انعطاف پذیری: شما میتوانید اطلاعات مورد نظر خود را از انواع دستگاه ها، از دستکتاپ و تلفن همراه گرفته تا دستگاه های پرداخت و حتی منابع اطلاعاتی آفلاین به دیتابیس گوگل فرستاده و به کمک گوگل آنالیتیکس، آن ها را تحلیل و آنالیز کنید.
مدت زمان لازم برای انتقال اطلاعات به گوگل آنالیتیکس
با توجه به نوع اکانت مورد استفاده شما در گوگل آنالیتیکس و اندازه وبسایتتان، مدت زمانی که یک بازدید از سایتتان انجام گرفته و اطلاعات این بازدید به سرورهای گوگل فرستاده میشود، متفاوت خواهد بود.
اگر شما از اکانت پریمیوم (پرداختی) استفاده کنید، گوگل این قول را به شما میدهد که در حداکثر زمان 4 ساعت، این اطلاعات را در اختیارتان قرار دهد و اهمیتی ندارد که وبسایت شما چقدر بزرگ است! هرچند که معمولاً این انتقال اطلاعات در عرض چند دقیقه اتفاق خواهد افتاد.ولی اگر شما از اکانت رایگان استفاده کنید، مدتزمان این انتقال با توجه بهاندازه سایتتان از 3 تا بیش از 48 ساعت متغیر خواهد بود.
.
دوره آموزش تکمیلی می توانید در دوره سئو دانشگاه شریف شرکت نمایید.
ادامه آموزش گوگل آنالیتیکس را در بخش بعدی دنبال کنید!
قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!
نظرات ارزشمند شما