۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

7 ترند برتر موشن گرافیک و انیمیشن در سال 2021


در این مقاله 7 تا از برترین و محبوب ترین ترند های موشن گرافیک در سال 2021 رو بررسی و توضیح دادیم پیشنهاد میکنیم برای این که در این رشته آپدیت بمونید در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید






گرافیک کامپیوتری
  • 8 دقیقه
  • 890نفر

7 ترند برتر موشن گرافیک و انیمیشن در سال 2021

موشن گرافیک هم مانند تمامی رشته های های دیگر در زمینه گرافیک و نرم افزار در در حال رشد است . امروزه انیمیشن و موشن گرافیک به ابزاری قدرتمند برای تبلیغات خلاقانه و بازاریابی در فضای مجازی تبدیل شده است. شما هم به عنوان موشن گرافیست باید همیشه در در حال به افزایش  و آپدیت کردن  مهارت خود باشید و هموراه راهی کامل و جدید برای ارائه محصولات و خدمات در فضای دیجیتال رو داشته باشید .

با یک بررسی کلی میشه متوجه شد که موشن گرافیک به تمامی صنایع نفوذ کرده , از اپلیکیشن های موبایل گرفته تا ویدیو های تبلیغاتی حتی کسب و کار هایی هم که به نظر فعالیت آنها سنتی به نظر میرسد , ترجیح می دهند که برای افزیش بازدهی و جذب مخاطب های جدید  از موشن گرافیک  و تولید محتوای انیمیشنی استفاده کنند .

دنیای انیمیشن به سرعت در حال پیشرفت است و ما در این مقاله قصد داریم هفت مورد از ترند های موشن گرافیک را برررسی و به شما معرفی کنیم که با به کار گرفتن اینها  ,تاثیر و بازدهی آن را در کسب و کار خود حس خواهید کرد .


پیشنهاد ویژه : برای یادگیری موشن گرافیک در دوره موشن گرافیک دانشگاه شریف شرکت نمایید.


Restricted Color Palette

ترند های موشن گرافیک 

 این نوع انیمشن ها کاملا ساده به نظر می رسند و موشن گرافیست فقط از چندین رنگ برای نشان دادن کارکتر استفاده می کند . چالش این نوع موشن گرافیک ها برای طراح این  هست که پالت رنگی محدودی در اختیار دارد و باید از کمترین ترکیب رنگ استفاده کند . ولی با وجود این که پالت رنگ محدود است انیمیشن نهایی ساخته شده بسیار جذاب به نظر می رسد . اینجور انیمیشن هایی اگر یکم حس نوستالژی بودن هم داشته باشند فوق العاده می شوند 

Thin Lines


خط ها نقش مهمی در ویدیو ها دارند , شکل ها را تعریف می کنند , جهت سازی میکندد حتی می توانند یک حس رو به تماشاگر القا کنند . با این حال , امسال استفاده از خطوط نازک در موشن گرافیک ترند شده است . 
این نوع انیمیشن ها  معمولا شبیه تصاویر طراحی شده با دست هستند . خطوط نازک وکشیده , یک سبک طراحی منحصربه فرد به موشن شما می دهد . 
 تأثیر هنرهای خطی در موشن گرافیک به یکی از ترندهای محبوب  در سال 2021 تبدیل شده است. بسیاری از مشاغل قبلاً سعی کرده اند قدرت این روند را در تیزر های تبلیغاتی خود نشان دهند. 

Knetic

موشن گرافیک kinetic

یکی از ترس موشن گرافیست ها هنگام طراحی ترس از کاهش خوانایی و عدم رعایت تایپوگرافی است  ، طراحان معمولا از آزمایش فونت های جدید می ترسند. ولی ، در سال 2021 با بررسی هایی که انجام شده , طراح ها به دستاورد های جدید در تایپوگرافی دست یافته اند که  قوانین سنتی را نقض می کنند و به طرز شگفت انگیزی نتایج عالی برای شما به همراه دارد .

این نوع طراحی ادعای فراتر رفتن از محدوده تایپوگرافی سنتی را دارد و حروف کششی ، پیچ خوردگی و لبه های گرد در این طراحی به چشم می خورد. و حدس بزنید چه ! مردم این طراحی رو دوست دارند و به راحتی با این نوع طراحی ارتباط برقرار می کنند .بسیاری از وب سایت های بزرگ که در زمینه فروش محصولات آنلاین فعالیت می کنند و همچنین  برنامه های موبایل با این نوع طراحی ، توجه بیشتری از مخاطبان  را به یک برند تجاری جلب کرده اند . ومی گویند که استفاده از این نوع طراحی شما را به یاد ماندنی ترمیکند  و همچنین نشان دهنده فعالت حرفه ای شما در حوزه  کسب و کارتان است . 

Morphing

انیمیشن مورفینگ

Morphing نیز یکی از طراحی هایی هست که در سال 2021 رشد و به شدت محبوب شده است . در این نوع طراحی یک شکل که به خودی خود انتقال دهنده یک پیام است با انیمیشن به یک شکل دیگر تغییر میکند 

این نوع طراحی مثل یکی آهن ربا بصری عمل می کند که توجه مخاطب را کاملا جلب میکند و باعث می شود که مخاطب تا پایان ویدیو را مشاهده کند این نوع طراحی برای انیمیشن هایی که در وب سایت ها قرار داده می شود به شدت کاربری است چون باعث می شود که مخاطب رو در وب سایت خود بیشتر نگه دارید و در این زمان میتوانید محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی کنید علاوه بر این بر روی seo وب سایت شما هم تاثیر گذار هست زیرا bounce rate یا همان نرخ پرش وب سایت شما کاهش پیدا میکند واین برای موتور جستجوی گوگل از اهمیت بالایی برخور دار است و از نظر گوگل سایت شما یک سایت جذاب  شناخته می شود که کاربر ها با سایت شما تعامل بیشتری دارند . در نهایت شما را بیشتر در نتایج جستجو نشان می دهد . 

Grain

موشن گرافیک گرین

گرین نوعی طراحی است که طراحان گرافیک با استفاده از آن جلوه اصیل تری به تصاویر می بخشند و به تصاویر روح می بخشند تصاویر در این نوع طراحی به دنیای واقعی نزدیک هستند و تقریبا واقعی به نظر می رسند . 

این نوع طراحی به برند ها کمک می کند که تصاویر چشم نوازی را به مشتریان ارائه دهند چنین انیمیشن هایی نشان میدهد که یک شرکت برپایه کیفیت و خلاقیت است 

لوگو موشن

لوگو موشن

همانطور که در مقاله های قبل هم گفتیم موشن گرافیک در بازاریابی و برند سازی از اهمیت زیادی برخور دار است می تونید این مقاله رو در اینجا بخونید .
اگر صاحب یک برند هستید باید سعی کنید که در دنیای آنلاین بمانید . در تلاش برای حضور درخشان  و فراموش نشدنی , کسب و کارها سعی میکنند از موشن گرافیک در تمامی حوزه های فعالیت خود استفاده کنند . لوگو موشن در حال حاضر به یکی از ترند های موشن گرافیک در سال 2021 تبدیل شده است .
در واقع موشن گرافیک به متن ها و ایکون های استاتیک روح می بخشد و باعث جذابیت یک برند برای مشتریان می شود . لوگو موشن ها معمولا به دلیل حرکت های پر پیچ و تاب  و غیرمنتظره اغلب منجر به انتقال و ارائه چیزی منحصر به فرد به مشتریان می شود .

تلفیق موشن گرافیک سه بعدی و دو بعدی

انیمیشن سه بعدی و دوبعدی

امسال هم همواره انیمیشن های دوبعدی و سه بعدی  در فیلم ها ترکیب می شوند. بسیاری از موشن گرافیست ها این دو را با هم ترکیب می کنند و اعتقاد دارند که آنها سبک خاصی را به انیمیشن اضافه می کنند و باعث لذت بیشتر آن برای مشتریان می شوند. گسترده ترین نمونه این روند ، تلفیق انیمیشن 2D و 3D و همچنین قرار دادن لایه های دو بعدی به صورت موشن است.

این روش را می توانید نه تنها در فیلم و تیزرهای تبلیغاتی با بودجه زیاد بلکه در تبلیغات در فضای مجازی با مقیاس کوچک هم  در نظر بگیرید.


نتیجه گیری

2021 سال شروع و پیشرفت چشمگیری در زمینه های مختلف زندگی و صنایع  است. انیمیشن و موشن گرافیک نیز تحت تأثیر این تغییرات مثبت قرار گرفته اند.

در این مقاله ما هفت مورد از  محبوب ترین طراحی های موشن گرافیک را به شما معرفی کردیم . امیدواریم که با الهام گرفتن از این نوع طراحی ها و نوآوری های خود در این زمینه به محبوب شدن برند و یا شرکت خود کمک کنید .

به نظر شمااستفاده از ترند های موشن گرافیک به فرهنگ یک کشور هم بستگی دارد ؟ برای ما کامنت بزارید .

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید