۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

سینما فوردی یا تری دی مکس کدام نرم‌افزار بهتری برای ساخت موشن گرافیک‌ هستند ؟


در این مقاله در باره نرم افزار 3d max و cinema 4d توضیح داده ایم و بررسی کرده ایم که کدام یک از این دو نرم افزار برای ساخت موشن گرافیک مناسب تر است . با ما همراه باشید






آموزش
  • 8 دقیقه
  • 2099نفر

سینما فوردی یا تری دی مکس کدام نرم‌افزار بهتری برای ساخت موشن گرافیک‌ هستند ؟

سینما فوردی (cinema 4d) ممکن است یک نرم‌افزاری قدرتمند مدل‌سازی، موشن گرافیک و انیمیشن سه‌بعدی است که توسط MAXON ساخته شده است. سینما فوردی روی هر سیستم‌عامل ویندوز و MAC اجرا می‌شود و شاید یک نرم‌افزار خوب ایده‌آل برای طراحان انفرادی یا گروه‌های سبک کوچک‌تر باشد. این نرم‌افزار برای مدل‌سازی، انیمیشن و رندر سه‌بعدی برای بازی سبک، طراحی‌های سبک؛ ایجاد انعطاف‌پذیری در ساخت و ویرایش انیمیشن‌ها، جلوه‌های بصری و محیط برای کاربران. در این مقاله، ما قصد داریم با تفاوت‌های سینما فوردی (cinema 4d)  و تری دی مکس (3d max) آشنا شویم.

طراحی به‌صورت سه‌بعدی چالش‌هایی زیادی دارد. طراحان از 2 برنامه معمولاً برای طراحی‌های سبک استفاده می‌کنند، اگر تازه‌وارد دنیای سه‌بعدی شده‌اید انتخاب بین این دو برنامه برای شما سخت و گیج‌کننده خواهد بود، یک نرم‌افزار 3 بعدی مناسب باید یک رابط کاربردی مناسب، طراحی هوشمندانه و موتور رندر قوی داشته باشد.

تفاوت سینما فوردی و تری دی مکس

تری دی مکس (3d max) چیست؟

تری دی مکس (3d max) به‌سختی در ویندوز اجرا می‌شود که می‌تواند فاکتور مهمی در انتخاب استفاده از این نرم‌افزار باشد بااین‌حال، تری دی مکس دارای پلاگین‌هایی است امکانات قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند.
تری دی مکس توسط Autodesk ساخته شده و قابلیت انیمیشن‌سازی، مدل‌سازی و ترکیب‌بندی سه‌بعدی را دارد. این ابزار حتی برای انیمیشن‌های کوچک‌تر، جلوه‌های سه‌بعدی بصری استفاده می‌شود و در کل برای ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه از سینما فوردی (cinema 4d) کاراتر است.

ویژگی‌های تری دی مکس (3d max) : این نرم‌افزار برای تمام مدیا سه‌بعدی از جمله فیلم، موشن، معماری و بازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، همچنین امکان طراح متنوع طرح‌های گرافیکی، موتورهای رندر قدرتمند، ابزار تکرار قدرتمند، رابط کاربری قدرتمند، امکان ترسیم راحت اشکال، پلاگین‌های متنوع، قابلیت به هم پیوستن FUME FX به مناسب شبیه‌سازی‌هاست و دارای نسخه رایگان در کنار نسخه پریمیر است.

نرم افزار سینما فوردی
 

سینما فوردی (cinema 4d) چیست؟

سینما فوردی که توسط Maxon ساخته شده است، قادر به موشن گرافیکی و مدل‌سازی است. این موتور رندر، نتایج خارق‌العاده‌ای مانند برنامه‌های Autodesk ایجاد می‌کند.

امکانات سینما فوردی حیرت‌آور است که به شما اجازه می‌دهد در نرم‌افزار طراحی ساده را به‌راحتی انجام دهید، برای طرح‌های سنگین‌تر مایا یا تری دی مکس مناسب‌تر خواهد بود ولی ساختن عناصر سه‌بعدی سبک‌تر به‌خصوص برای موشن در این نرم‌افزار بسیار مناسب‌تر است، این نرم‌افزار به ابزاری آسان به‌خصوص برای ساخت موشن معروف است به‌خصوص استفاده از ابزار MoGraph  که برای مدل‌های ساده کاربردی است، این نرم‌افزار برای کسانی که افترافکت کار می‌کنند و می‌خواهد طرح‌های موشن را سه‌بعدی کند ابزاری راحت است ولی در طراحی اجسام پیچیده و به حرکت در آوردن آن‌ها ضعف‌های زیادی دارد، همچنین سازگاری مناسبی با نرم‌افزارهای Adobe به‌خصوص با نرم‌افزار افترافکت دارد.

از بین این دو نرم‌افزار، سینما فوردی برای شروع پروژه‌ها به‌خصوص پروژه‌های کوچک‌تر بسیار مناسب است و هم چنین قیمت آن نسبت به دیگر نرم‌افزارها بسیار به‌صرفه‌تر است، از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار رابط کاربردی زیبا، ابزار آسان برای مدل‌سازی، همسان‌سازی فوق‌العاده با صدا، سفارشی بودن برای پروژه‌های کوچک، رندر داخلی و زمان رندر کمتر می‌باشد.
 
نرم افزار cinema 4d


تفاوت‌های کلیدی بین سینمافوردی و تری دی مکس

هر دو گزینه‌های محبوب در بازار هستند. بگذارید برخی عمده دو نرم‌افزار به شرح زیر است:
1. در سینما فوردی(cinema 4d)  لایه‌ها، دارای حالت برداری و جدا از هم نیست، اما در تری دی مکس این امکان وجود دارد.
3. برای طرح‌های 3 بعدی تری دی مکس (3d max) ابزاری مناسب است، اما کارایی سینما فوردی در کل در سه‌بعدی بهتر است.
4. در تری دی مکس، طراحی دشوار است از طرفی ویرایش طرح‌های آماده در سینما فوردی بسیار سخت است.


پیشنهاد ویژه : برای یادگیری موشن گرافیک در دوره موشن گرافیک دانشگاه شریف شرکت نمایید.


نتیجه‌گیری

اگر قصد استفاده از سینما فوردی را دارید، نرم‌افزاری بسیار روان و مناسب برای پروژه‌های کوچک به‌خصوص پروژه‌های سه‌بعدی است. سازنده این نرم‌افزاری شرکت آلمانی Maxon یک انتخاب مناسب برای کسانی است که قصد دارند طرح‌های سادهٔ آماده بود را وارد نرم‌افزار کرده و به‌صورت سه‌بعدی به حرکت در بیاورند، این نرم‌افزار دگمه‌های متنوع و کاربردی دارد و به‌خصوص برای کسانی که مبتدی‌تر هستند بسیار مناسب‌تر است، اما تری دی مکس (3d max) یک نرم‌افزار پیچیده‌تر با امکان طراحی طرح‌های گرافیکی در آن و پیچیدگی‌های گسترده‌تر است.

به نظر شما کدام نرم افزار برای کار موشن گرافیک مناسب تر است ؟ برای ما کامنت کنید



تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید