۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد


عکس ها و تصاویر گرافیکی امروزه بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل داده اند در این میان نرم افزار هایی وجود دارد که به ما کمک میکند عکس ها و تصاویری خلق کنیم که بتوانیم از انها در صنعت تبلیغات , تولید محتوا و .... استفاده کنیم در این مقاله در باره این که فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد توضیح خواهیم داد .






گرافیک کامپیوتری
  • 7 دقیقه
  • 3595نفر

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد

عکس ها و تصاویر گرافیکی امروزه بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل داده اند در این میان نرم افزار هایی وجود دارد که به ما کمک میکند عکس ها و تصاویری خلق کنیم که بتوانیم از انها در صنعت تبلیغات , تولید محتوا و .... استفاده کنیم . امروزه در این مقاله قصد داریم درباره نرم افزار فتوشاپ صحبت کنیم و بیشتر با این نرم افزار آشنا شویم . با ما همراه باشید .

نرم افزار فتوشاپ را بشناسید

Adobe Photoshop یک نرم افزاری برای ویرایش تصویر و روتوش عکس است. فتوشاپ توانایی ایجاد ، بهبود یا ویرایش تصاویر ، تغییر پس زمینه ، شبیه سازی یک نقاشی یا ایجاد تصویری از عکس واقعی همه با فتوشاپ امکان پذیر است. 

این نرم افزار، پرکاربردترین نرم افزار ویرایش عکس ، اصلاح تصویر و روتوش با کاملترین فرمت فایل تصویری و ویدئویی است. ابزارهای موجود در فتوشاپ امکان ویرایش تصاویر را به صورت مجزا و همچنین یکپارچه را فراهم می کند. نسخه های مختلفی از فتوشاپ وجود دارد ، از جمله Photoshop CC ، Photoshop Elements ، Photoshop Lightroom و Photoshop Express موجود هستند نسخه IOS  فتوشاپ امکانات کمتری نسبت به دیگر نسخه ها دارد. نسخه فتوشاپ که شامل لایت روم فتوشاپ است و به عنوان بخشی از خانواده Creative Cloud به تنهایی در دسترس است.

 کاربردهای فتوشاپ

کاربرد های فتوشاپ

فتوشاپ ابزاری مهم برای طراحان ، دولوپ وب ، گرافیست ها ، عکاسان است و به طور گسترده ای برای ویرایش تصویر ، روتوش ، ایجاد ترکیبات تصویری ، طرح اولیه وب سایت استفاده می شود. تصاویر دیجیتال یا اسکن شده را می توان برای استفاده بصورت آنلاین یا چاپی ویرایش کرد. طرح بندی وب سایت را می توان در فتوشاپ ایجاد کرد. طراحی آنها قبل از اینکه فرانت کارها به مرحله کدگذاری بروند ، نهایی می شوند. 

 تاریخچه فتوشاپ

فتوشاپ در اصل در سال 1987 توسط برادران جان و توماس نول ساخته شد. از زمان توسعه اولیه ، فتوشاپ از یک ابزار ویرایش تصاویر ساده به یک مجموعه جامع برای اصلاح تصویر تبدیل شده است. در حالی که نسخه های اولیه فتوشاپ توسط برادران نول تولید و توزیع می شد ، این نرم افزار توسط Adobe Systems خریداری شد و به Adobe Photoshop تبدیل شد، اولین نسخه از نرم افزار منتشر شده توسط  ادوبی در فوریه 1990 ارائه شد و به نرم افزاری جامع تبدیل گردید.

Photoshop CC چیست؟

فتوشاپ cc

فتوشاپ سی سی نسخه ابری فتوشاپ است که با خرید اشتراک فعال سازی می شود. فتوشاپ سی سی یک نرم افزار طراحی و تصویرسازی حرفه ای است که توسط طراحان ، متخصصان وب ، ویرایشگران فیلم و عکاسان برای تغییر یا دستکاری تصاویر دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. فتوشاپ در درجه اول برای ویرایش تصاویر دو بعدی استفاده می شود ، اگرچه برخی از قابلیت های ویرایش تصویر سه بعدی را ارائه می دهد. 

 Adobe Photoshop Elements  چیست؟

Adobe Photoshop Elements

نسخه ای سبک تر از فتوشاپ سی سی است ، با این که بسیاری از امکانات فتوشاپ سی سی را دارد ولی گزینه های ساده تری برای کاربران مبتدی تر است و به طور خاص ، برای عکاسان آماتور و علاقه مندان به عکاسی دیجیتال طراحی شده است. از قابلیت های این نرم افزار می توان اصلاح رنگ تصویر، برش تصاویر، نقاشی روی تصویر با قلم یا مداد، افزودن متن به تصاویر، حذف افراد یا اشیا درون یک تصویر دانست.

 Photoshop Lightroom چیست؟

فتوشاپ لایت روم

فتوشاپ لایت روم بخشی از خانواده محصولات فتوشاپ است و در درجه اول  برای عکاسان طراحی شده است. لایت روم توانایی ایجاد و ذخیره پیش تنظیمات تصویری را دارد که می توانند همزمان روی تعداد انبوهی از عکس ها اعمال شوند. لایت روم توانایی ویرایش فایل های با فرمت RAW را دارد. ایجاد نور و نوردهی را می توان از ویژگی های این نرم افزار دانست ، فتوشاپ لایت روم بسیاری از ویژگی های فتوشاپ سی سی را ندارد و برای کاربردی خاص طراحی شده است.

نحوه یادگیری فتوشاپ

روش های مختلفی برای یادگیری فتوشاپ وجود دارد. شرکت در کلاسهای حضوری فتوشاپ ، کلاسهای آنلاین فتوشاپ و یادگیری از طریق کتابهای فتوشاپ از روشهای معمول است. کلاسها برای کمک به هنرجویان جهت افزایش بهره وری آموزشی و یادگیری سریع تر طراحی شده است. یادگیری در دوره های آموزشی با آموزش های کاربردی دارای مزیت غلبه بر چالش ها یا موانعی است که در کار پیش می آید را داراست. به روز بودن این دوره ها امکان استفاده از تمام امکانات فتوشاپ را برای شما فراهم می کند. بدین منظور دانشگاه صنعتی شریف کلاس های انلاین فتوشاپ برگزار می کند.

یادگیری فتوشاپ

آموزش فتوشاپ با یک منتور راه حل ایده آل برای هنرجویان با برنامه های شلوغ است که قادر به شرکت در تمام کلاس های انلاین نیستند. در این دوره ها شما ابتدا ویدیوهای آموزشی را به صورت افلاین مشاهده می کنید و سپس تمریناتی که از پیش مشخص شده را دانلود کرده و انجام می دهید و برای استاد می فرستید سپس برای رفع اشکال وبینارهای هفتگی با استاد خواهید داشت.

سخت افزاری مورد نیاز برای فتوشاپ

موارد زیر حداقل نیازهای استفاده از فتوشاپ  در ویندوز و مک امده است.
فتوشاپ 2020 ویندوز:
پردازنده Intel® Core 2 یا AMD Athlon® 64 ؛ پردازنده 2 گیگاهرتزی یا بیشتر
Microsoft Windows 7 با Service Pack 1 ، Windows 8.1 یا Windows 10.
2 گیگابایت یا بیشتر RAM
2.6 گیگابایت یا بیشتر از فضای موجود در هارد برای نصب 32 بیتی ؛ 3.1 گیگابایت یا بیشتر از فضای موجود در هارد برای نصب 64 بیتی 
فتوشاپ 2020 مک
پردازنده اینتل با پشتیبانی از 64 بیت.
مک  نسخه 10.13 ، MacOS نسخه 10.12 ، 10.11 
2 گیگابایت یا بیشتر RAM
4 گیگابایت یا بیشتر از فضای موجود برای نصب هارد

امیدواریم این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد نظرات خود را با ما در اشتراک بزارید .


تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










آریو
۱۴۰۰-۱۰-۲۲



عالی بو دیه دنیا تشکر




اسکیلرن
۱۴۰۰-۱۱-۱۱



خوشحالیم که خوشتون اومده , موفق باشید