۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

ویژگی های جدید فتوشاپ 2021 را بشناسید


به روز بودن توی هر حرفه ای خیلی مهمه , شما هم به عنوان طراح گرافیک باید با قابلیت و ویژگی های نرم افزار هایی که باهاشون کار میکنید آشنا باشید توی این مقاله در باره ویژگی های جدید فتوشاپ 2021 صحبت میکنیم






گرافیک کامپیوتری
  • 7 دقیقه
  • 1217نفر

ویژگی های جدید فتوشاپ 2021 را بشناسید

به عنوان یه طراح گرافیک حتما باید با ویژگی های جدید نرم افزار ها آشنا باشید و از قابلیت های جدید اونها توی کارها و پروژه هاتون استفاده کنید و این میتونه وجهه تمایز شما باشه بین طراح گرافیک آماتور و حرفه ای  ! در این مقاله در رابطه با ویژگی های جدید فتوشاپ 2021 توضیح میدیم , پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید . 


فقط یه نکته ای خیلی از این قابلیت ها نمیتونه به فارسی ترجمه بشه و درست هم نیست که بشه پس ما هم از همون اصطلاحات رسمی فتوشاپ استفاده میکنیم . شما هم سعی کنید از همین اصطلاحات در دنیای کاری خودتون استفاده کنید . بریم سراغ اولین ویژگی جدید فتوشاپ 2021


فتوشاپ همیشه هر سال با آپدیت هایی که میده کاربر های خودش رو هیجان زده میکنه توی این نسخه فتوشاپ تمرکزش رو روی قسمت هوش مصنوعی (AI) گذاشته و سعی کرده که با این قابلیت های جدید کارهایی که با سختی انجام میشدند به راحتی با چند کلیک پیاده سازی بشن .

ویژگی های جدید فتوشاپ 2021

Adobe اخیراً ویژگی های جدید منتشر شده برای نرم افزار فتوشاپ 2021 و همچنین مجموعه ای از موارد بهبود یافته شده رو اعلام کرده . توی این نسخه نرم افزار فتوشاپ قابلیت های هیجان انگیزی اضافه شده به عنوان مثال یکی از جذاب ترین آنها Adobe sensi هست که به کمک این قابلیت میتوانید جهت نگاه یه فرد توی عکس رو تغییر بدید !! جذاب نیست ؟

Neural Filters

اگر بخوایم این مورد رو ترجمه کنیم باید بگیم فیلتر های عصبی ولی بیاید که از همون اصطلاح درستش استفاده کنیم .

این قابلیت یکی از شگفت انگیز ترین قابلیت نرم افزار فتوشاپ نسخه 2021 هست که به کمک هوش مصنوعی پیاده سازی شده . neural filters در واقع یک فضای کاری (workspace) جدید در فتوشاپ با فیلترهایی است که توسط Adobe Sensei طراحی شده هست. 

به کمک این فیلتر به راحتی میتونید عملیاتی مثل تغییر سن , ژست سوژه , سمت نگاه یا ... رو به راحتی به کمک فناوری AI روی عکس انجام بدید برای دسترسی به Neural Filters توی نرم افزار فتوشاپ از قسمت فیلتر همین گزینه رو انتخاب کنید :


 Filters > Neural Filters


Sky Replacement قابلیت

Sky Replacement

Sky Replacement یک ابزار بسیار جالب و کاربردی است که جزو جدیدترین ابزارهای فتوشاپ است. با این ابزار می‌توانید به راحتی هر آسمان دیگری که دوست دارید را جایگزین آسمان اصلی عکستان کنید. توی نسخه 2020 این مورد خیلی استفاده نمیشد و خیلی از طراح های گرافیک این مورد رو نمیدونستند تا وقتی که توی نسخه فتوشاپ 2021 این قابلیت بهبود چشم گیری کرد . ابزار Sky Replacement با استفاده از هوش مصنوعی آسمان یک تصویر را شناسایی و انتخاب می‌کنه و دیگه نیازی نیست که خودتون آسمان رو با ابزارهای دیگه انتخاب کنید.


توی این حالت هم خطای کار پایین میاد و هم سرعتتون بیشتر این وِیژگی . بعد یه مجموعۀ آماده از آسمان‌های مختلف رو در اختیارتان قرار میده تا از بین آن‌ها انتخاب کنید یا حتی اگر یه فایل آسمان جدا دارید میتونید توی پروژه خودتون Import کنید توی نرم افزار فتوشاپ از این مسیر به این قابلیت دسترسی دارید


 Edit > Sky Replacement


قابلیت های جدید فتوشاپ 2021

Pattern Preview

قابلیت Pattern Preview یک نمای ویژه هست که به شما این امکان رو میده که یه پیش نمایشی از pattern خودتون روی یه عکس مورد نظر داشته باشید البته این فقط همین نیست شما بعد از این که پترن رو روی فایلتون قرار دادید میتونید مکان قرار گیری رو مشخص کنید حتی میتونید میزان بزرگی یا کوچیکی بافت رو روی قسمت مشخص کوچیک یا بزرگ کنید . برای دسترسی به این قابلیت به این مسیر برید 


 View > Pattern Preview.


Live Shapes

این قابلیت بیشتر به درد طراح های گرافیک میخوره این قابلیت توی نرم افزار ایلاستریتور وجود داشت ولی خوب واقعا خیلی وقت ها توی نرم افزار فتوشاپ هم نیاز میشه ولی الان شرکت Adobe این قابلیت رو تی فتوشاپ هم پیاده سازی کرده . با این قابلیت شما میتونید اشکال محتلفی رو روی بوم خودتون طراحی کنید همچنین بهبود های زیادی توی بخش Line و Polygan صورت گرفته .


راستی دانشگاه شریف دوره آموزش جامع نرم افزار فتوشاپ رو برگزار میکنه و در انتهای دوره هم گواهی دوزبانه دانشگاه شریف رو دریافت میکنید پس اگر میخواید نرم افزار فتوشاپ رو کامل و اصولی یاد بگیری و وارد بازار کار بشی این دوره رو از دست نده !




المنت های جدید فتوشاپ 2021

توی این بخش ویژگی و قابلیت های کاربردی رو بهتون توی فتوشاپ 2021 بهتون معرفی میکنیم که یا قبلا وجود داشتند وخیلی بهبود پیدا کردن نسبت به نسخه های قبلی و یا کلا تازه به فتوشاپ اضافه شدن


موشن در فتوشاپ

تبدیل عکس به موشن در فتوشاپ 2021

عکس های مورد علاقه خودتون رو با یک کلیک به عکس های متحرک و موشن تبدیل کنید. این ویژگی با پشتیبانی از Adobe Sensei، عکس‌های شما رو به تصاویر متحرک GIF با حرکت دوبعدی و سه بعدی دوربین تبدیل می‌کنه و میشه گفت یه بعد اضافی به عکس شما میده . شما میتونید با یه جستجو ساده ترند های ویدیوی سال ۲۰۲۱ رو پیدا کنید و با این قابلیت به راحتی اون ویدیو های کوتاه رو پیاده سازی کنید .


ویژگی Doutone Effect در فتوشاپ

Doutone Effect

Duotone یکی از بزرگترین ترندهای رنگی امسال است. Doutone در زبان اصلی به معنی دوتایی هستش که در واقع میتونیم از دو رنگ برای اعمال این افکت استفاده کنیم شما میتونید با ترکیب دو تا عکس با کنتراست رنگی آونها و یا اضافه کردن گرادیانت یه عکس حرفه ای طراحی کنید


رنگبندی در فتوشاپ 2021

Automatically Colorize Photos

این قابلیت خیلی نسبت به نسخه های قبلی بهبود پیدا کرده و خیلی به درد عکس هایی که سیاه و سفید هستند میخوره با این قابلیت نرم افزار فتوشاپ شما میتویند جلوه و روح جدیدی به عکس های قدیمی و سیاه سفیدتون بدید .میتونید به راحتی رنگ آمیزی عکس های سفید سیاهتون رو با یه کلیک انجام بدید .


توی این مقاله با ویژگی های جدید نرم افزار فتوشاپ آشنا شدیم همچنین خیلی از قابلیت ها قبلا وجود داشته و توی این نسخه بهبود یافتند شما چه قابلیت های جدید فتوشاپ براتون کاربردی و جالب بود ؟ برای ما کامنت کنید .

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید