ممکن است تا به حال زمان و هزینه زیادی را صرف ساخت یک ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک برای کسب و کارتان کرده باشید ولی نتایج مورد انتظارتان را دریافت نکرده باشید. اما دلیل این نتایج ضعیف چیست؟
بدون شک این روزها ویدیوهای تبلیغاتی موشن گرافیک برای مردم بسیار جذاب هستند و کاربرد زیادی برای توسعه کسب و کار دارند. اگر ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک شما عملکرد چندان رضایت بخشی نداشته شاید برخی نکات را درباره آن ها در نظر نگرفته اید. در این مقاله پنج پرسش را در این باره خواهید خواند که بسته به پاسختان می توانید دلیل موفق عمل نکردن ویدیو موشن گرافیکتان را بفهمید.
آیا سناریو ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک به طور حرفه ای نوشته شده است؟
برخی افراد تصور می کنند که سناریو ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک اهمیت چندان زیادی ندارد و در نتیجه گاهی حتی بدون سناریو اقدام به ساختن موشن گرافیک می کنند. اما چنین کاری تنها باعث به دست آمدن نتایج ضعیف می شود.
سناریو پایه و اساس هر نوع ویدیو است. ساختن ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک می تواند کاری پیچیده و دارای مراحل فراوان باشد و بدون یک پایه محکم دچار سردرگمی می شوید و نتیجه کارتان ضعیف خواهد بود.
نشانه های یک سناریو ضعیف به قرار زیر است:
ساختار ضعیف: روایت ویدیو شما باید منطقی و دارای سه مرحله شروع، میانه و پایان باشد. مثلاً در ابتدای ویدئو مشکلی را مطرح کنید که می دانید مخاطبانتان با آن درگیر هستند، در میانه ویدیو راه حل آن مشکل را نمایش دهید و در پایان اعلام کنید که شرکت شما ارائه دهنده آن راه حل است.
تاکید بیش از حد بر جنبه تبلیغاتی: بدون شک همه صاحبان کسب و کار دوست دارند اعلام کنند که شرکتشان بهترین در نوع خود است. اما اصرار بیش از حد بر این موضوع از جذابیت ویدیو موشن گرافیک می کاهد. بهتر است مخاطبان هدف خود را بشناسید و برای مشکلاتشان راه حل ارائه دهید.
پیام تکراری: آیا پیامی به مخاطبانتان منتقل می کنید بیش از حد تکراری یا خسته کننده است؟ یک ویدیو موشن گرافیک خوب باید توجه مخاطبان را به خود جلب کند و با هزاران ویدیو دیگر تفاوت دشته باشد.
آیا ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک شما بیش از حد طولانی و پر از اطلاعات است؟
گاهی تصور می شود باید با یک ویدیو تبلیغاتی تمام اطلاعات ممکن به بیننده منتقل شود. اما این کار یک اشتباه متداول است زیرا باعث زیاد شدن مدت ویدیو و گیج کننده شدن آن می شود. یک ویدیو موشن گرافیک خوب باید مختصر و مفید باشد و حداکثر 2 دقیقه طول بکشد. برای بالاتر بردن احتمال موفقیت ویدیو تبلیغاتی خود سعی کنید مهمترین موضوع مورد نظرتان را به واضح ترین شکل نشان دهید.
آیا ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک شما مبهم یا خیلی معمولی است؟
یک موشن گرافیک تبلیغاتی خوب باید ماهیت برند شما را نمایش دهد. تنها نشان دادن فعالیت های شرکت شما کافی نیست بلکه باید اهداف و ارزش های اصلی کسب و کارتان را به وسیله آن منتقل کنید. نمی توانید با ساختن یک ویدیو تبلیغاتی خیلی معمولی و تکراری چنین پیام مهمی را به مخاطبان خود برسانید.
یک موشن گرافیک معمولی شبیه بسیاری از ویدیوهای موشن گرافیکی است که تا به حال دیده اید. برای آن که پیامتان به یاد ماندنی باشد باید درک کنید که چه ویژگی منحصر به فردی در برندتان وجود دارد و سپس این ویژگی را تبدیل به تصاویر و کلمات کنید.
پیشنهاد ویژه: برگزاری دوره آموزش موشن گرافیک در دانشگاه صنعتی شریف
آیا ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک خود را به خوبی توزیع کرده اید؟
گاهی دلیل موفق نشدن ویدیو شما به خود آن ارتباطی ندارد و عواملی نظیر چگونگی توزیع در موفقیت آن نقش دارند. موشن گرافیک یک ابزار تبلیغاتی قوی است ولی تنها در صورتی که آن را به خوبی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
سعی کنید ویدیو موشن گرافیک خود را در اکثر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. می توانید از تبلیغات پولی نیز در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
فراموش نکنید لینک ویدیو خود را در وبسایتتان و در ایمیل هایی که برای مشتریان می فرستید قرار دهید. برای نمایش حداکثری ویدیو خود را در صفحه فرود وبسایتتان قرار دهید تا مقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
آیا ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک شما کیفیت بالایی دارد؟
بهتر است از ویدیو موشن گرافیک خود یک خروجی باکیفیت بگیرید. یک موشن گرافیک با کیفیت پایین زحمات شما را به هدر می دهد و حتی ممکن است چهره برند شما را خدشه دار کند زیرا کیفیت پایین تبلیغات این حس را منتقل می کند که خدمات شرکت شما نیز ضعیف است.
تلاش کنید در هر مرحله از ساخت ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک گرفته تا توزیع آن استانداردهای بالایی را رعایت کنید.
نظرات ارزشمند شما