۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش cinema 4D – بخش دوم– منوی preference در Cinema 4D


در این قسمت از سری آموزش های پریمیر به توضیح منوی preference در Cinema 4D پرداخته ایم. برای مشاهده ی کامل این دوره آموزشی به سایت skillearn مراجعه بفرمایید.






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 2975نفر

آموزش cinema 4D – بخش دوم– منوی preference در Cinema 4D

منوی preference در Cinema 4D می تواند تغییرات زیادی را بوجود آورد، برای دسترسی به این منو باید به منوی Edit رفته و گزینه آخر را انتخاب کنیم و یا از دکمه میانبر Ctrl+E استفاده کنیم.

 انتخاب منوی preference در Cinema 4D انتخاب منوی preference در Cinema 4D 

همانطور که مشاهده می کنید گزینه های بسیار زیادی در این منو قرار دارند که در ادامه به پرکاربردترین های آن می پردازیم. به طور کلی منوی preference به دو قسمت تقسیم شده است؛ قسمت اول سمت چپ منو قرار دارد که آپشن ها در آن قرار دارند و در قسمت راست آن تنظیمات هر آپشن را مشاهده می کنید. به صورت پیش فرض آپشن interface را می بینیم که درآن می توانیم زبان برنامه را تغییر داده و یا interface نرم افزار را روشن و تاریک کنیم.

 interface در منوی preference در Cinema 4D interface در منوی preference در Cinema 4D  

از قسمت بعدی می توانیم فونت رابط کاربری نرم افزار را تغییر دهیم. گزینه ی بعدی قسمت show است که می توانیم با کلیک کردن روی گزینه show Bubble Help قسمت help نرم افزار را که به صورت tooltip می باشد فعال و یا غیر فعال کنیم. گزینه show icons in menu برای این است که در هر منو برای توضیح نوع آپشنی که وجود دارد از آیکون استفاده شده و در صورت غیر فعال بودن نشان داده نشود. گزینه بعدی show Shortcuts in menu است که با فعال شدن آن کلید های ترکیبی روبروی آپشن مورد نظر در هر منو نشان داده می شود و اگر اکنون به یکی از منو ها بروید، میانبر های آن را مشاهده می کنید.

 

 قسمت show در منوی preference در Cinema 4D قسمت show در منوی preference در Cinema 4D  

 

  با فعال کردن show Shortcuts in menu در منوی preference در cinema 4D کلید های میانبر نمایش داده می شوند 

حال به تنظیمات input Devices می رویم این گزینه برای navigation در نرم افزار به کار می رود و به صورت پیش فرض حالتی را در نظر می گیرد که موس ما سه دکمه دارد ولی می توانیم در این قسمت برای لپ تاپ ها و سیستم هایی که با موس دو کلیده کار می کنند، پیش فرض را تغییر دهیم،

قسمت input device در cinema 4d

گزینه بعدی navigation است که به شما اجازه می دهد تا در قسمت view port بتوانید تغییرات شناوری را تغییر دهید.

navigation در منوی preference در Cinema 4D

حال به قسمت units می رویم در قسمت unit display این صفحه می توانیم  واحد اندازه گیری پیشفرض نرم افزار را تغییر دهیم (که البته با توجه به کاربرد مورد نظر می توانیم روی همان سانتی متر قرار دهیم).

قسمت units در منوی preference در Cinema 4D

آخرین قسمتی که می خواهیم به آن بپردازیم Import/Export است. اگر این گزینه را باز کنیم تمام فرمت هایی که Cinema 4D می تواند با آن ها کار کند نمایش داده می شود به عنوان مثال اگر به قسمت illustrator import برویم می توانیم مقیاس فایل ورودی را تغییر دهیم.

قسمت import / export در منوی preference در Cinema 4D

ادامه آموزش cinema 4D را در مقاله بعدی دنبال کنید!

قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید