۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

پیکسار برای ساخت انیمیشن دانشگاه هیولاها از چه تکنولوژی هایی استفاده کرده است؟


انیمیشن دانشگاه هیولاها که در سال 2013 اکران شد، 12 سال پس از قسمت اول آن یعنی شرکت هیولاها ساخته شده است. ساخت این انیمیشن جذاب که 745 میلیون دلار فروش






گرافیک کامپیوتری
  • 5 دقیقه
  • 3005نفر

پیکسار برای ساخت انیمیشن دانشگاه هیولاها از چه تکنولوژی هایی استفاده کرده است؟

انیمیشن دانشگاه هیولاها که در سال 2013 اکران شد، 12 سال پس از قسمت اول آن یعنی شرکت هیولاها ساخته شده است. ساخت این انیمیشن جذاب که 745 میلیون دلار فروش جهانی داشته، با همکاری یک تیم 270 نفره حدود 4 سال طول کشیده است. در فیلم دانشگاه هیولاها شخصیت های مایک (هیولای سبز رنگ) و سالی (هیولای بزرگ آبی رنگ) باز می گردند. سالی قهرمان اصلی فیلم اول بود و مایک نقش مدیر برنامه های شوخ و پرحرف سالی را ایفا می کرد. در فیلم دوم داستان حول مایک و رویای او برای تبدیل شدن به یک هیولای ترسناک می گردد. او با سالی دوست می شود و هر دو تلاش می کنند در دانشگاه هیولاها موفق شوند.

پیکسار برای ساخت انیمیشن دانشگاه هیولاها از چه تکنولوژی هایی استفاده کرده است؟

تکنولوژی های موجود در شرکت پیکسار

ساختمان شیشه ای شرکت پیکسار با پوسترها و مجسمه های بزرگ شخصیت های ساخته شده توسط این استودیو  تزیین شده است. درون ساختمان مرکز داده ای پر از سرور قرار دارد. تعداد سرورهایی که پیکسار این روزها از آن استفاده می کند، دو برابر تعدادی است که در گذشته از آن استفاده می کرد؛ این مرکز یکی از 25 ابررایانه برتر در جهان است. 2.000 کامپیوتر موجود در این مرکز بالای 24.000 هسته دارند. این مرکز داده مانند قلب تپنده تکنولوژی ساخت انیمیشن ها است.

 

طبق گفته سرپرست کارگردان فنی، سانجای باکشی، حتی با وجود همه این قدرت کامپیوتری، رندرگیری از تنها یک فریم انیمیشن دانشگاه هیولاها 29 ساعت به طول می انجامد.

رندرگیری به معنی تبدیل مدل های سه بعدی تمام رنگی به یک صحنه از فیلم (یک فریم) است. دستگاه ها فریم را می سازند و آن تک فریم یکی از هزاران فریم به کار برده شده در انیمیشن را تشکیل می دهد. هنگامی که یک فیلم انیمیشنی را تماشا می کنید در هر ثانیه بین 24 تا 60 فریم را می بینید.

اگر از تنها یک CPU برای رندرگرفتن کل فیلم استفاده می شد، حدود 10.000 سال طول می کشید که کار به پایان برسد. با تمام تجهیزات پیکسار رندرگرفتن از دانشگاه هیولاها 2 سال طول کشید.

پیکسار برای ساخت انیمیشن دانشگاه هیولاها از چه تکنولوژی هایی استفاده کرده است؟

دانشگاه هیولاها: محصولی با تکنولوژی پیشرفته از استودیو پیکسار

کریستین واگونر، سرپرست شبیه سازی، توضیح می دهد: "دلیل آن برای ساخت فیلم دانشگاه هیولاها از قدرت کامپیوتری بسیار بیشتری استفاده کردیم این است که چشم تماشاگران بسیار دقیق تر و تیزبین تر شده است. آن چه که 12 سال پیش فوق العاده به نظر می رسید، مثل موهای روی بدن شخصیت سالی امروزه خیلی خوب به نظر نمی رسد. سالی برای انیمیشن دانشگاه هیولاها 5/5 میلیون مو روی بدن خود دارد که پنج برابر تعداد آن در انیمیشن شرکت هیولاها است. در زمان تولید انیمیشن شرکت هیولاها خلق تنها یک لباس شبیه سازی شده که رفتاری طبیعی مانند پارچه واقعی داشته باشد (لباس شخصیت بو) کار تحسین برانگیزی محسوب می شد. در فیلم جدید 127 لباس و پارچه شبیه سازی شده داریم. همچنین شبیه ساز موها و لباس ها دوباره از اول کدنویسی شد تا با ساختار فیلم دوم هماهنگ باشد.

پیکسار برای ساخت انیمیشن دانشگاه هیولاها از چه تکنولوژی هایی استفاده کرده است؟

ما باید بالش، پتو، روتختی و تشک ها را شبیه سازی می کردیم. در فرایند شبیه سازی یک ژاکت، شخصیت آن را از تنش در می آورد و ما باید تلاش کنیم حرکت آن طبیعی به نظر برسد. ما حتی زیپ های روی کوله پشتی را هم شبیه سازی می کنیم. پیکسار تا این اندازه به جزئیات توجه می کند."

هنگامی که فیلم دانشگاه هیولاها را تماشا می کنید، متوجه بسیاری از ظرافت های ساخت آن می شوید. حرکت هایی مثل تکان خوردن پرچم ها در آسمان، یا نوک چمن و درختان در حیاط و حرکت گروه های هیولاها که در فضای دانشگاه قدم می زنند به زیبایی به تصویر گشیده شده اند. نور و سایه در تمام محیط انیمیشن به چشم می خورد.

کارگردان انیمیشن دانشگاه هیولاها می گوید: "با تولید هر فیلم پیکسار، یک موفقیت بزرگ در زمینه تکنولوژی اتفاق می افتد."

 


دوره آموزشی : برگزاری دوره انیمیشن سازی دانشگاه شریف


 

 

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید