۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

چگونه با استفاده از موشن گرافیک مشتریان وفادار جذب کنیم ؟


در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه با به کار گیری موشن گرافیک وفاداری مشتریان خود را نسبت به برند و کسب و کار خود افزایش دهید. با ما همراه باشید






گرافیک کامپیوتری
  • 8 دقیقه
  • 1234نفر

چگونه با استفاده از موشن گرافیک مشتریان وفادار جذب کنیم ؟

موشن گرافیک  (motion graphic) امروزه در تمامی حوزه ها ورود کرده است  از این رو , در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که موشن گرافیک چگونه باعث می شود که اعتماد مشتریان نسبت به شما چندین برابر شود و همچنین چگونه مشتری های خود را به مشتری های وفادار تبدیل کنید . در این مقاله به 6 مورد از این روش ها اشاره خواهیم کرد  با ما همراه باشید .

البته که یکی از مهم ترین فاکتور ها و ارزش های یک برند و سازمان مشتری های وفادار آن کسب وکار هستند ,  مشتری های وفادار حتما خرید های جدید از شما میکنند , بازخورد های مثبت خود را در رابطه با کسب و کار شما با دیگران در شبکه های مجازی خود به اشتراک می گزارند به همین دلیل کسب و کار ها باید توجه ویژه ای به اعتماد سازی  و جذب مشتریان جدید و وفادار نشان دهند . 
محتوا های ویدیویی و موشن گرافیک ها یکی از موثر ترین روش ها برای برای افزایش مشتری های وفادار کسب و کار شما هست .این سری  ما در باره بهترین موشن گرافیک ها و محتوا های ویدیویی که شما میتوانید در کسب و کار خود استفاده کنید صحبت خواهیم کرد .

موشن گرافیک تشکر (Thank you video)

موشن گرافیک هایی که با محتوای تشکر امیز همراه هستند اولین و کار آمد ترین روش برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به برند شما هست . این موشن گرافیک های کوتاه شمارا در ذهن مشتری ماندگار تر می کند در نتیجه کاربران راحت تر میتوانند اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند  , سال ها از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و شما را به افراد دیگر معرفی کنند .
بسیاری از کارشناس هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند  می گویند که نشان دادن یک انیمیشن  تشکرآمیز به محض این که مشتری خرید خود را از شما انجام می دهد به شدت روی تبدیل آن خریدار به مشتری وفادار تاثیر گذار است .
در واقع شما با استفاده از این نوع موشن گرافیک های کوتاه یک نوع لحن و گفتار برای کسب و کار خود با مشتری ها درست میکنید و این پیام را به آن ها میدهید که این تعامل ادامه دار خواهد بود 

جذب مخاطب وفادار با موشن گرفیک

موشن گرافیک های بعد از خرید (Upsell Videos)

این نوع موشن گرافیک ها دیگر محصولات و خدمات شما را پس از اولین خرید برای مشتری ارائه می دهد . 
یکی از مهم ترین نکته هایی که باید از ساخت این نوع ویدیو ها دقت کنید این است که محتوای ویدیویی که به مشتری پس از خرید نشان می دهید باید با خرید قبلی  و نیاز مشتری مطابقت داشته باشد در واقع محصول خریده شده قبلی را تکمیل کند .
می توانید مزایا  و ویژگی های محصول جدید را برای آنها شرح دهید , این به شما کمک میکند اطلاعات جامع تری در اختیار مشتری قرار دهید همچنین نرخ تعامل شما با کاربر های افزایش می یابد .

موشن گرافیک های آموزشی

موشن گرافیک های آموزشی  نقش خیلی مهمی در تجربه کاربری دارد . مردم محصولی را دوست دارند که می توانند آن را درک  و با ان ارتباط برقرا کنند و می دانند که چگونه به طور موثراز آن  استفاده کنند. بنابراین ، این نوه موشن گرافیک ها برای موفقیت در این راه بسیار مهم است .
اگر موشن گرافیک هایی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و در آن اموزش دهید که چگونه میتوانند از خدمات شما یا محصولات به شکل درستی استفاده کنند شما توانسته اید یک تجربه خرید عالی برای انها رقم بزنید و البته رضایت مشتری خود را نیز کسب کرده اید . شما میتوانید از این نوع موشن گرافیک ها در وب سایت , اپلیکیشن های موبایل و یا سایر پلتفرم ها استفاده کنید و آنها را برای مشتریان خود به اشتراک بگزارید .

انیمیشن و محتوای ویدیویی برای مخاطب وفادار

موشن گرافیک های توضیحی (Explainer Videos)

این نوع موشن گرافیک ها در سال های اخیر ترند کسب و کار ها بوده و هست  . هنوز هم اینجور موشن گرافیک ها در بازاریابی اینترنتی  و ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کسب و کار ها از این نوع انیمیشن ها برای  شرح خدمات , فرآیند ها همچنین محصولات خود و  چگونگی عملکرد محصولاتشان و نحوه بهره برداری از آنها استفاده میکنند.
این یک روش مناسب برای انتقال اطلاعات زیاد در بازه زمانی کم  در مورد برند ، محصولات و خدمات شما است . محتوا های ویدیویی متحرک عمدتا به راحتی در تمامی پلتفرم ها قابل پخش وبرای مشتریان  سرگرم کننده هستند. عنصر شوخ طبعی هر ویدیوی بازاریابی را به کاریکاتوری سرگرم کننده تبدیل می کند که ما را به یاد کودکی می اندازد. یکی دیگر از ویژگی های ویدیوهای توضیح دهنده انیمیشن این است که تبلیغاتی به نظر نمی رسند و در عین حال برای کاربر ها جذاب هستند . این نوع موشن گرافیک ها باعث ایجاد پیوند های عاطفی میان برند شما ومخاطبان هدف است .

موشن گرافیک های مناسبتی

عید نوروز؟ شب یلدا ؟  کریسمس؟ روز مادر ؟  سایر تعطیلات و مناسبت ها در هر یک از این روزهای خاص ،  شما می توانید یک ایمیل با طراحی زیبا با یک تبریک به صورت موشن گرافیک بسازید و برای مشتری های خود راسال کنید . شگفت آور به نظر نمی رسد؟ فقط تصور کنید کاربر ایمیل شرکت شما را باز می کند و یک موشن گرافیک جذاب تماشا می کند که در آن بهترین ها را برای افرادی که به یاد کسب و کار شما هستند و مشتری شما هستند  آرزو می کنید. آیا برای تعیین وفاداری مشتری چیزی بهتر از یک  تبریک  با محتوای ویدیویی و انیمیشن وجود دارد؟

بسیاری از کسب و کار ها و شرکت ها سالانه رویداد های محتلفی را برگزار میکنند این رویداد های میتواند با هدف جذب محاطب بیشتر یا هر دلیل دیگر باشد . در پایان سال یک ویدیو به صورت گزارش عملکرد در سال اخیر را به صورت موشن گرافیک تولید کنند و شرکت های حرفه ای هیچ وقت از پاورئوینت برای این کار استفاده نمی کنند .
از موشن گرافیک های توضیحی و تفسیری  میتوانید برای خلاصه کردن و انتقال نتایج کار به مشتریان خود استفاده کنید . شرکت ها در سال نو میتوانند با استفاده از این نوع موشن گرافیک ها کسب و کار خود و چالش های آن را در کم تر از ده دقیقه به تمامی مشتریان خود انتقال دهند .

نتیجه گیری

همانطور که مطالعه کردید استفاده از موشن گرافیک می تواند در حذب مشتری های وفادار تاثیرگذار باشد در این مقاله به 6 مورد از موشن گرافیک هایی که میتواند به کسب و کار شما کمک کند اشاره کردیم نظر خود را در باره این مقاله با ما در اشتراک بذارید 


پیشنهاد ویژه : برای یادگیری موشن گرافیک در دوره موشن گرافیک دانشگاه شریف شرکت نمایید.


به نظر شما چه نوع موشن گرافیک هایی برای تبدیل مشتری های عادی به مشتری های وفادار وجود دارد برای ما کامنت بذارید

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید