۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

5 مهارت اساسی که به عنوان یک طراح موشن به آن نیاز دارید


اگر طراح موشن گرافیک هستید باید مهارت های این حرفه رو بدونید در این مقاله با مهارت هایی که یک طراح موشن گرافیک باید بداند صحبت میکنیم اصطلاح طراح موشن اغلب برای یک انیمیشن ساز استفاده می‌شود و گاهی اوقات با نام‌های دیگر جایگزین می گردد. در ضمن کلمه موشن گرافیست اشتباه هست :)






گرافیک کامپیوتری
  • 19 دقیقه
  • 542نفر

5 مهارت اساسی که به عنوان یک طراح موشن به آن نیاز دارید

طراح موشن برای آنکه بتواند بر روی بیننده اثر بگذارد و کاراکترهای خود را به گونه ای شخصیت ببخشد که به راحتی هدف و پیام را منتقل نمایند، نیاز به مهارت ها و تخصص های زیادی دارد. اصطلاح طراح موشن اغلب برای یک انیمیشن ساز استفاده می‌شود و گاهی اوقات با نام‌های دیگر جایگزین می گردد.


نقش یک طراح موشن می تواند از یک مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد. با این حال، در ادامه برخی از مهارت های اساسی و مهم را برای یک موشن گرافیک مطرح می نماییم که اشنایی با آنها ضروری است. اگر به موشن گرافیک به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید یا اگر که این مورد را به عنوان شغل دنبال می نمایید، لازم است تا حتما مهارت های زیر را یاد گرفته و بر آنها تسلط یابید.



مهارت های موشن گرافیک

مهارت های طراحی گرافیک

اگرچه Motion Design همانند یک بوم زیبا و گسترده است. اما در واقع این هنر اساساً توانایی زنده کردن نقش های گرافیکی بی حرکت است. چیدمان، تایپوگرافی و درک تئوری رنگ به همان اندازه در این حوزه مهم هستند که هدف و داستان مهم است.. داشتن درک اولیه از اصول طراحی به کار شما حس حرفه ای تری می دهد. اگر بیشتر به دنبال شغلی در زمینه طراحی موشن هستید، باید در گام اول درک درستی از موشن گرافی داشته باشید و هدف خود را روشن نمایید. اگر یک فریلنسر هستید، توانایی ایجاد یک موشن خوب و کارآمد که بتوانید از طریق آن با دیگران صحبت نمایید، بسیار مهم است.


درک نحوه ایجاد موشن ها به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری می دهد. مخصوصاً وقتی صحبت از انتخاب خلاقانه باشد، توانایی ویرایش و تغییر موشن ها بر اساس نیازهای شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از همین رو توصیه می شود تا توانایی لازم را در پیاده سازی طرح های گرافیکی داشته باشید تا بتوانید موشن های خود را از طریق آنان به دیگران منتقل نمایید.



درک انیمیشن

مهم نیست که چقدر فنی باشید، یا یک طرح چقدر جذاب باشد، داشتن دانش پایه ای از 12 اصل انیمیشن یک امر ضروری است. این اصول برای هر چیزی که حرکت می کند، اعمال می شود، خواه توپی باشد که بالا و پایین می پرد، یا یک اژدهای CGI عظیم از بازی تاج و تخت باشد. شما باید بدانید که چگونه یک حرکت را زمان بندی کنید، یا اینکه چقدر باید در یک حرکت از اغراق استفاده کنید. درک انیمیشن خروجی کار شما را بسیار جذاب تر می نماید.


اصل انیمیشن که یک طراح موشن باید با آنها آشنا باشد

o گرد نمودن و کشش 

o پیش بینی o صحنه سازی 

o مستقیم به جلو حرکت کردن و تعیین ژست 

o دنبال کردن از طریق همپوشانی 

 o آهسته وارد شدن و آهسته خارج شدن 

o قوس o اقدام ثانویه 

o زمان سنجی مناسب 

o اغراق 

o طراحی جامدات

 o درخواست ها



منابع بسیار خوبی برای کمک به شما در راه تسلط بر این موارد وجود دارد. یکی از منابع مناسب و البته مورد احترام کتاب «راهنمای بقای انیماتورها» ریچارد ویلیامز است.باید در نظر داشته باشید که تسلط بر این مهارت ها یک شبه اتفاق نمی افتد. این مهارت نیاز به تمرین، تمرین و تمرین دارد. هر اندازه انیمیشن ساز بهتری باشید طراح موشن گرافیک بهتری نیز خواهید بود.


تفکر خلاق در موشن گرافیک

تفکر خلاق

نقش اصلی یک طراح موشن، بیان یک داستان با مفهومی اثرگذار است. این وظیفه شماست که نه تنها بدانید که چگونه یک گرافیک و طرح را زنده کنید، بلکه بهترین راه را برای انجام این کار نیز بدانید.


به هر حال، یک طراح موشن یک داستان سرا است. برای اینکه بتوانید بهترین خروجی را ارائه نمایید لازم است تا ذهنی خلاق داشته باشید. هر شغلی دارای شرایط متفاوت است، هر کدام میزان انعطاف خود را دارند. برخی از مشتریان ممکن است برای دریافت ایده های مبتکرانه شما آماده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در مورد آنچه که شما در ذهن دارید بسیار سخت‌تر عمل کنند.


اینجاست که خلاقیت مهم است، توانایی درک یک مفهوم ساده و تبدیل آن به چیزی پیچیده و جذاب دارای اهمیت بالایی است. شما باید بدانید که چگونه تفکر خود را به اجرا بگذارید.



مهارت های فنی موشن گرافیک

مهارت های فنی طراح موشن

اکنون بیش از هر زمان دیگری، ابزارهای سریع و آسان قرار دارند که به شما کمک می نمایند تا ایده های خود را عملی سازید. اگرچه بسیاری از این ابزارها تأثیر کمی بر صنعت دارند اما این مهم است که همیشه از بازیکنان بزرگ و نرم افزارهای مخرب احتمالی آگاه باشید.


از همین رو به عنوان یک طراح موشن باید آگاهی های خود را افزایش دهید. اساساً شما باید مهارت های کافی در کار با نرم افزار داشته باشید که به شما امکان می دهند هر کاری را انجام دهید. مطمئن ترین شرط همیشه افتر افکت Adobe است.


احتمالاً این نرم افزار رایج ترین نرم افزار مورد استفاده در بین طراحان موشن است. نرم افزارهای دیگری از خانواده Adobe… Premier برای ویرایش، Photoshop و Illustrator برای ایجاد و ویرایش طرح ها نیز وجود دارند که با توجه به نیاز و تسلط خود می توانید از آنها بهره ببرید.


اگر می خواهید به انجام فعالیت های 3 بعدی بپردازید، تنوع بیشتری نیاز است. اگر از یک Video Copilot کم هزینه استفاده می کنید، یک پلاگین فوق العاده به نام Element 3D for After Effects را همیشه کنار خود داشته باشید.


برای کسانی که بودجه بیشتری دارند، Maxon's Cinema4D بازیگر بزرگی در صنعت است و می تواند تمام نیازهای سه بعدی شما را برآورده کند.


ارتباطات بین فردی

ارتباطات بین فردی

ممکن است این مورد از نظر شما تعجب آور باشد، اما مهارت های ارتباطی بین فردی بسیار ارزشمند هستند. اغلب اوقات شما با مشتریان سروکار ندارید و به طور کلی آنها طراح نیستند اما باید بتوانید آنها را قانع سازید. ممکن است مجبور شوید یک طرح را فقط در چند فریم از یک استوری بورد ارائه دهید یا ممکن است لازم باشد گاها تغییرات عمده ای را در طرح های خود اعمال نمایید تا نظر مشتری شما جلب گردد. توانایی بیان دیدگاه و تصمیمات خلاقانه برای یک طراح موشن ضروری است.


خلاصه محتوا : طراح موشن برای آنکه بتواند بر روی بیننده اثر بگذارد و کاراکترهای خود را به گونه ای شخصیت ببخشد که به راحتی هدف و پیام را منتقل نمایند، نیاز به مهارت ها و تخصص های زیادی دارد. اصطلاح طراح موشن اغلب برای یک انیمیشن ساز استفاده می‌شود و گاهی اوقات با نام‌های دیگر جایگزین می گردد. نقش یک طراح موشن می تواند از یک مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید