۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

7 عادت طراحان موشن گرافیک بسیار موفق


موشن گرافیک یک ابزار ارتباطی از نوعی تصویری می باشد که می تواند مفاهیم فوق العاده ای را منتقل نماید. اما باید در نظر داشت که ایجاد یک موشن گرافیک نیاز به مهارت های پیچیده ای دارد. در این مقاله قصد داریم تا با 7 عادت طراحان موشن گرافیک بهتر و بیشتر آشنا شویم






گرافیک کامپیوتری
  • 17 دقیقه
  • 710نفر

7 عادت طراحان موشن گرافیک بسیار موفق

موشن گرافیک یک ابزار ارتباطی از نوعی تصویری می باشد که می تواند مفاهیم فوق العاده ای را منتقل نماید. اما باید در نظر داشت که ایجاد یک موشن گرافیک نیاز به مهارت های پیچیده ای دارد. 


از همین رو طراحان موشن گرافیک اغلب افراد حرفه ای هستند که می توانند جلوه های خاصی را تولید نمایند. طراحان موشن گرافیک از یک سو هنرمند هستند که می توانند شخصیت های اثرگذار خلاق نمایند و از سوی دیگر تکنیکال می باشند و از مهارت های خود به بهترین شکل استفاده می نمایند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا با 7 عادت طراحان موشن گرافیک بهتر و بیشتر آشنا شویم.



عادت های مهم طراحان موشن گرافیک

بررسی 7 عادت مهم طراحان موشن گرافیک که باید بدانید :

سازمان دهی را یاد بگیرید

اولین و مهمترین ویژگی سازماندهی می باشد! عادت اساسی سازماندهی چیزی است که طراحان موشن گرافیک آماتور را از حرفه ای های باتجربه جدا می کند.این بدان معنی است که هر چیزی که روی آن کار می کنید، اعم از فایل، پوشه، لایه، کلیپ، فوتیج یا هر مورد دیگر باید نظم، دسته بندی،ساختار، مکان و نام داشته باشند. این کار ممکن است خسته کننده به نظر برسد اما زمانی که آنها در جای مناسب قرار دارند به راحتی پیدا می‌شوند، از دستپاچگی جلوگیری می شود و در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کنید.


لذا از همین لحظه شروع کنید تا روش های خود را اصلاح کنید: 


• یک سیستم و قانون برای سازماندهی پوشه ها و فایل های خود ایجاد کنید. 


به عنوان مثال، هنگام شروع یک پروژه، یک پوشه اصلی ایجاد کنید که در آن همه موارد مربوط به این پروژه از آغاز تا پایان نگهداری می شود. فایل های اصلی خود را با فهرست بندی اعداد بر اساس اولویت یا هر ارتباط دیگر مد نظر خود سازماندهی کنید.


• به پانل های کثیف نه بگویید.


 لایه ها و ترکیبات خود را بر اساس برچسب و رنگ سازماندهی کنید تا پانل پروژه مرتب و از نظر بصری خوانا بماند. به عنوان مثال، می‌توانید لایه‌های مختلف را مانند ویدیوهای اشکال برداری و لایه‌های کنترل‌کننده بر اساس رنگ دسته‌بندی کنید تا حتی اگر ۱۰۰ لایه در پانل خود دارید به‌جای غرق شدن، بتوانید به‌صورت چشمی آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید.


عادت مهم طراحان موشن گرافیک


• دسته بندی فیلم ها نیز به همین شکل مهم است. 


وقتی صحبت از فیلم در موشن گرافیک می شود، رنگ های مختلفی را به انواع فیلم، عناصر صوتی و گرافیک اختصاص دهید. کدگذاری رنگی کلیپ ها به شما این امکان را می دهد که فوراً آنچه را که نیاز دارید در جدول زمانی مشخص کنید و همه عناصر موجود در ویدیوی خود را پیدا کنید.


 • دسته بندی کلیپ های ویدیویی نام‌گذاری کلیپ‌ها و قرار دادن آنها در دسته‌ها از دیگر عادات طراحان موشن گرافیک است.


رشد مستمر را فراموش نکنید

فرض کنید بازار، سبک و تخصص خوبی از پروژه ها در اختیار دارید. آیا باید آرام باشید و آن را به صورت سنتی پیگیری کنید؟ 


آرامش همیشه توصیه می شود، اما هنر دیجیتالی موشن گرافیک به فناوری متکی است و به عنوان یک هنرمند دیجیتایل که می خواهد باقی بماند، باید با فناوری فعلی و در حال ظهور همگام باشید.


 بهترین طراحان موشن گرافیک پیوسته در تلاش برای یادگیری و بهبود مهارت های سنتی و تکنولوژیکی خود هستند تا هم سرعت بزرگی داشته باشند و هم به رشد خود ادامه دهند. به این ترتیب شما نه تنها می توانید سبک خود را با الهامات و تکنیک های جدید القا کنید، بلکه در صورت تغییر بازار نیز آماده خواهید . 


در ادامه چند راه برای اتخاذ عادت سیستماتیک مهارت های موشن گرافیک آورده شده است:


• خودتان را به چالش بکشید تا بر چند یا همه موارد زیر مسلط شویدPhotoshop، Illustrator، Adobe After Effects، Premiere Pro، Final cut pro، Cinema 4D. 

• بر روی یک نرم افزار ویرایش ویدیو/عکس تمرکز کنید و بر روی پروژه های متفاوتی کار کنید تا درک شما افزایش یابد 

• گردش کار مناسب را از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر بیاموزید. این کار سرعت درک شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. 

• افزونه ها، اسکریپت ها، ابزارها و برنامه های محبوب جدید را بشناسید. 

• مطالعه کنید و هر شکافی را در دانش خود از طراحی گرافیک، تایپوگرافی و تئوری رنگ پر کنید. 

 • حداقل یک آموزش در هفته تماشا کنید. تمرین، تمرین، تمرین.


طراحان موشن گرافیک

با روندها همراه باشید

موشن گرافیک یک زمینه جدید و سریع و مبهم است که به نظر می رسد همیشه یک سبک جدید در گوشه و کنار آن وجود دارد لذا ترندها را دنبال نمایید.


• کانال های رسانه های اجتماعی شرکت های پیشرو صنعت موشن گرافیک مانند Adobe، Foundry، Autodesk را دنبال کنید. 

• چند تأثیرگذار و طراح موشن گرافیک را در وب و در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی پیدا و دنبال کنید. 

• هنرمندان و پروژه های جدید را در Behance، Dribbble، Pinterest، Vimeo و YouTube دنبال کنید. (این نیز یک تمرین خوب برای حفظ الهام است.) 

• چند فید معتمد و محرک همانند StashMedia، Motional، و Motionagrapher را دنبال کنید. 

پادکست های موشن گرافیک را دنبال کنید. پادکست ها روشی عالی برای اطلاع از اتفاقات و درگیر شدن با اخبار و اتفاقات جامعه موشن گرافیک هستند.


اصل را فراموش نکنید

بهترین طراحان موشن گرافیک با تمام ابزارهای نوظهور کار می کنند و با آخرین روندها همگام می شوند تا از همه فرصت های کار مطلع و آماده باشند، اما همچنین تلاش می کنند تا اصیل و به سبک ذاتی خود وفادار بمانند.

 سبک شخصی شما امضای شماست، بنابراین با ترکیب شدن در میان جمعیت و کپی کورکورانه از آثار دیگران آن را کمرنگ نکنید.



اصل موشن گرافیک


به هنر خود اعتماد داشته باشید

چه درونگرا باشید و چه برونگرا، باید به هنر خود اعتماد داشته باشید و تمرین کنید. شما در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنید، در یک زمینه دیجیتال کار می کنید، و باید درک کنید که در این روزگار، ارتباطات و تبادل حرف اول را می زنند. لذا هر خود را تبلیغ کنید.در زیر چند راه برای تبلیغی موثر وجود دارد:


• مدتی را برای تقویت حضور آنلاین خود در دنیای مجازی صرف کنید. 

هر چقدر هم که به نظر می رسد عجیب و غریب، شما یک برند هستید، پس خودتان را یک برند بدانید. 


• کار خود را در سایت‌های مجموعه هنرمندان محبوب مانند Behance و Dribble، Deviant به اشتراک بگذارید. 

این وب سایت ها به شما کمک میکنند که کار ها و طرح های شما دیده شود


• شما نمی توانید انتظار داشته باشید که رسانه ها بیایند و شما را پیدا کنند. 

فعال باشید و با نشریات، سایت‌ها و جوامعی که از حال و هوای آنها لذت می‌برید و فکر می‌کنید متقابلاً از حال و هوا و کیفیت شما و کارتان قدردانی می‌کنند، تماس بگیرید.


از پیرامون الهام بگیرید

در زیر چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام کارهای خلاقانه خود الهام بگیرید


• به چالش کشیدن خود برای یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید، یکی از راه‌های مطمئن برای فوران خلاقیت شماست. 


• وقتی صحبت از سرزندگی شد، کاری فیزیکی انجام دهید تا خون به مغز و بدن شما جریان یابد. قدم زدنمی تواند گزینه خوبی برایتان باشد. 


 • با پیگیری موارد فوق، به یاد داشته باشید که یک بدن سالم مساوی است با یک ذهن سالم! همه ما این تمرین را می دانیم و به همان اندازه که کلیشه ای است اما باید تکرار کنیم که برای انجام بهترین کار باید سلامتی داشته باشیم، بنابراین خوب غذا بخورید، ورزش کنید، بخوابید و استراحت کنید. 


 • دنیای دیجیتال فوق‌العاده است، اما مطمئن شوید که خود را از لذت‌های متمایز خلاقیت لمسی محروم نکنید. یک دفترچه برای یادداشت افکار و ایده ها داشته باشید. یک کتاب طراحی داشته باشید و تا جایی که می توانید نقاشی بکشید. در یک کلاس هنری شرکت کنید. 


 • به تدریج کتابخانه مرجع خود را با انواع کتاب ها و مجلاتی که واقعاً شما را به وجد می آورند و الهام می بخشند ایجاد کنید و مطمئن شوید که به طور دوره ای آنها را مرور می کنید تا حواس خود را تقویت کنید.




طراح موشن گرافیک

زندگی آرامی داشته باشید

موفق ترین افراد در هر زمینه ای راز ایجاد تعادل بین کار و زندگی را می دانند. بنابراین همانطور که شجاعانه از نردبان موفقیت در موشن گرافیک بالا می روید، مطمئن شوید که برای داشتن یک زندگی، تلاش می کنید! از کامپیوتر دور شوید با خانواده و دوستان درگیر باشید. مسافرت رفتن، فیلم دیدن ، کتب خواندن و رویاپردازی را فراموش نکنید. برای وقت ازاد خود برنامه ریزی نمایید و از آن لذت ببرید.


این موارد تنها بخش از عادات طراحان موشن گرافیک می باشد. شما باید در نظر داشته باشید که این حرفه یک شغل دیجیتالی است اما نباید به گونه ای در آن غرق شوید که از اصل و ذات زندگی دور گردید زیرا با این کار نخواهید توانست الهامات خوبی به دست آورید.


 به عنوان یک موشن گرافیست باید لذت ببرید تا دقایق خوبی را خلق نمایید. از سوی دیگر تلاش کنید تا با جامعه و مردم همگام باشید. در این صورت می توانید اثرگذارترین طرح ها را ایجاد نمایید تا دیگران از آن لذت ببرند. با این توضیحات باید بدانید که آشنایی با تکنولوژی ها و بکارگیری آنها می توانند نقش بسزایی در رشد شما و رسیدت به موفقیت داشته باشند.


خلاصه : موشن گرافیک یک ابزار ارتباطی از نوعی تصویری می باشد که می تواند مفاهیم فوق العاده ای را منتقل نماید. اما باید در نظر داشت که ایجاد یک موشن گرافیک نیاز به مهارت های پیچیده ای دارد. از همین رو طراحان موشن گرافیک اغلب افراد حرفه ای هستند که می توانند جلوه های خاصی را تولید نمایند.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید