۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

معرفی چند ابزار رایگان افترافکت که حتما باید بلد باشید


در این مقاله با پلاگین های نرم افزار افترافکت آشنا می شویم , ابزار رایگان افترافکت فرصتی را در اختیار طراحان قرار داده تا به جای صرف هزینه بسیار و خرید افزونه ها و نرم افزار های مختلف، از یک نرم افزار همه کاره با ابزار های مختلف استفاده کنند






گرافیک کامپیوتری
  • 18 دقیقه
  • 1050نفر

معرفی چند ابزار رایگان افترافکت که حتما باید بلد باشید

ابزار رایگان افتر افکت فرصتی را در اختیار طراحان قرار داده تا به جای صرف هزینه بسیار و خرید افزونه ها و نرم افزار های مختلف، از یک نرم افزار همه کاره با ابزار های مختلف استفاده کنند. از همین رو افتر افکت را می توان یک نرم افزار همه کاره و قوی دانست.

آموزش رایگان ابزار رایگان افتر افکت

ما آموزشی را گردآوری کردیم که شامل تمام ابزارهای رایگان After Effects است. لذا اگر شما نیز به این نرم افزار علاقه مند هستید می توانید ابزارهای رایگان آن را در زیر مشاهده نمایید:


پلاگین های افتر افکت

پلاگین ButtCapper

این ابزار رایگان افتر افکت برای کار با شکل بسیار مفید است. به طور خلاصه، Buttcapper به شما اجازه می دهد تا ظاهر نهایی لایه های شکل خود را با مجموعه ای از دکمه ها تغییر دهید. این ابزار شما را از تنظیم تغییرات از تغییر منوی کشویی نجات می دهد. Buttcapper همچنین می تواند با نوار ابزار FT جفت شود تا سریعتر دسترسی به لبه ها داشته باشید.


آموزش پلاگین افتر افکت

بسته اسکریپت های Redefinery

Redefinery یک بسته عظیم از اسکریپت های رایگان در After Effects است. مجموعه 51 اسکریپتی فوق به راحتی قابل تعریف نیست اما چند مورد از مهمترین موارد در زیر توضیح داده شده اند:


• تنظیم کننده ترکیب

به طور معمول، اگر می‌خواهید مدت زمان یک ترکیب را تغییر دهید، باید تمام لایه‌های داخل را بعد از تغییر مدت زمان مجدد تنظیم کنید و اگر پیش‌کامپ‌ها دارید، باید وارد شوید و هر کامپوزی را به صورتی دستی تنظیم کنید. تنظیم کننده ترکیب به شما امکان می دهد مدت زمان یک ترکیب بندی را تغییر دهید و تمام لایه ها و ترکیب بندی های داخل را برای مطابقت با مدت زمان جدید تنظیم کنید. نیازی به گفتن نیست که این کار بسیار راحت تر از تنظیم تمام لایه ها به صورت دستی است.


• Mask to shapes

Mask to shapes دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که از نام آن پیداست. اگر می خواهید یک ماسک را به شکل تبدیل کنید، فقط از این اسکریپت استفاده کنید و یک شکل جدید ایجاد نمایید.


• نشانه گذاری

Notation یک اسکریپت کوچک ساده است که به شما امکان می دهد یادداشت هایی را در ترکیبات خود بنویسید. سپس این یادداشت ها را می توان با سایر همکاران در پروژه به اشتراک گذاشت و ذخیره کرد. این ابزار رایگان افتر افکت مانند یک نسخه ساده از Frame.IO یا Vimeo در داخل افتر افکت است.


پلاگین های رایگان افتر افکت

کتابخانه های ابری خلاقانه

اگر در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، احتمالاً قبلاً مشترک Creative Cloud بوده اید. کتابخانه‌های Creative Cloud به شما امکان می‌دهند دارایی‌ها را در برنامه‌های Creative Cloud همگام‌سازی و به اشتراک بگذارید. نکته جالب این است که اگر مشترک Creative Cloud هستید، 100 گیگابایت فضای رایگان دریافت می کنید. این مانند Dropbox برای برنامه های Adobe است. دارایی های قابل همگام سازی عبارتند از:


• پالت های رنگی

 • لوگوها 

• دارایی های تصویری

 • موسیقی 

• سبک های متن 

• جلوه های صوتی

 • فایل های پروژه



نیازی به گفتن نیست که به اشتراک گذاری دارایی ها در فضای ابری بسیار مفید است و در زمان واقعی صرفه جویی می کند.

پلاگین DUIK

DUIK یکی دیگر از انواع ابزار رایگان افتر افکت. این ابزار از بهترین ابزارهای After Effects است که تاکنون ساخته شده است. این ابزار در اصل یک پانل Character Rigging همه منظوره در After Effects است. با استفاده از DUIK می توانید کل شخصیت خود را برای انیمیشن در After Effects آماده کنید.

Autorigging

DUIK دارای ویژگی های بسیار زیادی است که نمی توان همه آنها را در اینجا پوشش داد، اما این مورد از ابزار رایگان افتر افکت، جزء قدرتمندترین ابزارها است که به طور خودکار شخصیت شما را در After Effects تغییر می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعضای بدن را مشخص کنید از آن پس DUIK بقیه کارها را انجام می دهد.

کنسول FX

FX Console یک ابزار رایگان افتر افکت و باورنکردنی است که توسط اندرو کرامر و گروهی در Video Copilot توسعه یافته است. این ابزار در اصل یک موتور جستجوی فعال شده با صفحه کلید برای افکت های افتر افکت است. به‌جای استفاده از مرورگر، می‌توانید فقط از کنسول FX برای اعمال افکت بدون دست زدن به موس استفاده کنید.


با استفاده از FX Console می‌توانید افکت‌های مورد علاقه‌تان را به اعداد صفحه‌کلید نگاشت کنید تا حتی مجبور نباشید نام آن‌ها را تایپ کنید. FX Console حتی با گنجاندن مرورگر تصویر یک قدم جلوتر می‌رود تا بتوانید اسکرین‌شات‌ها را ذخیره و مقایسه کنید. این تصاویر را می توان در کلیپ بورد ذخیره کرد و در هر برنامه دیگری کپی نمود.


آموزش افتر افکت

بررسی آموزش ابزار رایگان افتر افکت

 • Caleb Ward (00:11): 

در این آموزش ابزار رایگان افتر افکت، به شما نشان داده می شود که چگونه از پنج ابزار رایگان افتر افکت استفاده کنید. اکنون همه این ابزارها منابع فوق‌العاده‌ای برای هنرمندان افتر افکت هستند، اما در نهایت، این ابزارها توسط یک توسعه‌دهنده ساخته شده‌اند. مانند تمام آموزش های ابزارهای رایگان، فایل های پروژه کاملا رایگان هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی لینک دانلود کلیک کنید.


 • Caleb Ward (00:59): 

هر زمان که با یک لایه شکل و افتر افکت کار می کنید باید آن را بارها ویرایش کنید. فرض کنید می‌خواستیم لبه‌ها در شکل خشن باشند و ظاهر گرد آنها گزینه خوبی است. از همین رو می توانید از ابزار کشویی بهره ببرید.با این ابزار دیگر نیاز نیست تا لایه های زیاد تولید کنید بلکه می توانید در یک لایه فعالیت نمایید.


 • Ward (01:50): 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ابزار رایگان به نام bud capper را دانلود کنید. سپس لایه شکل خود را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید به پنجره اسکریپت ها بروید و اسکریپت butt capper را در آنجا اجرا کنید، لذا قادر خواهید بود تا بهترین استایل ممکن را انتخاب نمایید. در این بخش 51 اسکریپت رایگان وجود دارد که با توجه به نوع پروژه خود می توانید از آنها استفاده نمایید.


 • Caleb Ward (02:31): 

یکی از اسکریپت های مورد علاقه در داخل این مجموعه اسکریپت ها comp نام دارد. comp اساساً به شما امکان می دهد مدت زمان ترکیب بندی خود را تغییر دهید. از سوی دیگر به طور خودکار پیش کامپوزیت ها، لایه های شما و جدول زمانی شما را برای مطابقت با مدت زمان جدید تغییر می دهد.


 • Caleb Ward (03:23): 

اگر می‌خواهید یک پیش کپی را تنظیم کنید، نمی‌توانید در صفحه فعلی این کار را انجام دهید. باید به داخل برگردید و مدت زمان تمام ترکیبات خود را در ترکیبات داخلی مجدد تنظیم کنید و این می تواند بسیار دردناک باشد.


 • Caleb Ward (04:49): 

گاهی اوقات ممکن است یک شکل جامد ایجاد کنید و یک شکل واقعی را سریع از اون آن بسازید. ابزار ماسک به شکل شما را قادر می نماید تا مجبور به استفاده از همه اصلاح کننده های شکل نباشید. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی می‌خواهید کاری مانند استفاده از تکرارکننده برای لایه شکل انجام دهید؟ احتمالاً باید از نوعی افکت یا نوعی اسکریپت استفاده کنید. بنابراین بهترین کار این است که از این اسکریپت برای تبدیل ماسک خود به اشکال استفاده کنید.


 • Caleb Ward (06:13): 

در این آموزش ابزار رایگان افتر افکت همه چیز با یک لایه جامد به جای یک لایه شکل شروع می شود. بنابراین اگر طراحی زیادی در افتر افکت انجام می دهید، این یک ابزار واقعا قدرتمند است. بنابراین فرض کنید که شما تا دیروقت روی یک پروژه کار می کنید. به نوعی خواب آلود می شوید و متوجه چیزی می شوید که باید تغییر کند، اما در حال حاضر برای رسیدن به آن وقت ندارید. 


خوب، آیا اگر بتوانید یک یادداشت سریع در افکت های افتر افکت اضافه کنید که به شما بگوید هر زمان که به کامپیوتر برمی گردید چه کاری باید انجام دهید مفید نخواهد بود؟ یا اینکه فوق العاده جالب نیست. اگر دوست داشتید برای افراد دیگر یادداشت بگذارید، تا آنها زمانی که وارد پروژه افتر افکت شما شوند، متوجه تغییرات شما گردند، بسیار عالی خواهد بود.


آموزش پلاکین افتر افکت


 • Ward (07:07): 

مستقیماً در جدول زمانی افتر افکت شما می توانید کارها را وارد نمایید. لذا هنگامی که کاربر بعدی وارد می شود، می تواند به این نمادها دسترسی داشته باشد. بنابراین اگر در یک محیط تیمی کار می‌کنید، یا اگر مایلید به مجموعه افکت ها به راحتی دسترسی داشته باشید، این ابزار بسیار مفید است. و بنابراین یک ابزار عالی برای افزودن بازخورد به پروژه های شما است. یکی دیگر از انواع ابزار رایگان افتر افکت Dudek است. یک ابزار ساختن شخصیت است که روند انیمیشن سازی کاراکتر را بسیار آسان می کند.


 • Caleb Ward (10:14): 

ابزارهایی که در بالا معرفی گردید، ابزارهای مهم در تمام انیمیشن سازی شخصیت ها است، زیرا به بدن کاراکتر شما اجازه می دهد به درستی خم شود. اگر کاراکتر خود را در فتوشاپ یا illustrator ایجاد کرده باشید، می توانید آنها را به افتر افکت وارد کنید و با این ابزار کار نمایید.


به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که نرم افزار افتر افکت نرم افزار بسیار توانایی است و با توجه به ابزارهای رایگانی که دارد، قدرت بیشتری نیز می یابد. همچنین باید توجه داشته باشید که امروزه کاراکتر سازی با این نرم افزار بسیار آسان و طبیعی است و به همین دلیل افراد زیادی به سراغ آن می روند.


   خلاصه مقاله :    ابزار رایگان افتر افکت فرصتی را در اختیار طراحان قرار داده تا به جای صرف هزینه بسیار و خرید افزونه ها و نرم افزار های مختلف، از یک نرم افزار همه کاره با ابزار های مختلف استفاده کنند. از همین رو افتر افکت را می توان یک نرم افزار همه کاره و قوی دانست.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید