۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

نحوه تدوین استراتژی محتوا


استراتژی محتوا یک برنامه ریزی دقیق از چشم انداز فعالیت شما ارائه می دهد , در این مقاله در رابطه با استراتژی محتوا و تاثیر آن در کسب و کار های آنلاین بحث خواهیم کرد






دیجیتال مارکتینگ
  • 19 دقیقه
  • 877نفر

نحوه تدوین استراتژی محتوا

استراتژی محتوا یک برنامه ریزی دقیق از چشم انداز فعالیت شما ارائه می دهد. اگر به تازگی با مقوله بازاریابی محتوا آشنا شده و آن را آغاز نموده اید یا مدتی مدیدی است که از این روش استفاده می کنید، چنانچه برنامه استراتژی محتوای خود را بازبینی کنید، هرگز ضرر نمی نمایید. لازم است تا مطمئن شوید که استراتژی شما به روز، ابتکاری و برای چشم اندازهای مد نظر شما جذاب باشد.


اولین قدم برای رسیدن به مرحله رقابت و درگیر کردن مخاطبان خود در استراتژی محتوا، داشتن یک برنامه محکم و هوشمند برای بازاریابی است. اگر جهت برنامه ریزی برای سال آینده مشکلی دارید یا نیاز به ایده های تازه ای دارید که باید در برنامه خود بگنجانید، حتما ادامه مطلب را بخوانید. در این پست، ما بیان می داریم که استراتژی محتوا چیست؟ چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد؟ و برای ایجاد استراتژی خود چه مراحلی را باید طی نمایید؟ همچنین ما برخی از نمونه های استراتژی های بازاریابی محتوای موثر را برای الهام گرفتن شما در این مقاله بررسی خواهیم کرد.




  پیشنهاد ویژه   : دوره تولید محتوا اسکیلرن دانشگاه شریف

مسیری جامع و دقیق برای یادگیری تولید محتوا حرفه ای



استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا، برنامه ای است که اهداف تجاری شما را در آینده نه چندان دور مشخص می نماید و سپس از محتوا به عنوان وسیله اصلی دستیابی به این اهداف استفاده می کند. به عنوان مثال، اهداف تجاری شما ممکن است شامل افزایش آگاهی مخاطبان از نام تجاری (برای به دست آوردن درآمد بیشتر) باشد. برای دستیابی به این هدف، شما ممکن است یک استراتژی محتوا را اجرا کنید که برای افزایش بازدید وب سایت در SERP ها و هدایت بازدیدکنندگان به محصولات یا خدمات سایت شما بر روی SEO و تکنیک های آن تمرکز نماید.


صاحبان مشاغل جدید و نوپا ممکن است تصور کنند یک استراتژی محتوا، گزینه "خوبی" است، اما در آغاز فعالیت یک اقدام ضروری نیست. اما باید در نظر داشت که، تولید محتوای با کیفیت بالا برای تامین نیازهای تجاری می تواند به شرکت ها در ایجاد اعتماد و ارتباط موثر با مخاطبان جدید کمک کند. از سوی دیگر این مورد در طولانی مدت باعث موفقیت زیادی می شود. در اصل، یک استراتژی محتوای خوب اغلب پایه و اساس مراحل جذب مشتری و افزایش لذت خریداران از فعالیت با شما است. در کنار به دست آوردن چشم اندازهای جدید و نو برای تجارت و کسب و کارهای خود، از یک استراتژی محتوا می توانید برای افزایش فروش و رضایت مشتری نیز استفاده کنید.

استراتژی محتوا از دید دیگر



با توجه به نظر 70 درصد از بازاریابان که به طور فعال در حوزه بازاریابی محتوا سرمایه گذاری و فعالیت می کنند، اغلب ضروری می دانند که شما یک استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت خود داشته باشید. هنگامی که شما یک استراتژی محتوا تهیه می کنی ، چند سوال اساسی به وجود می آید که باید به آنها پاسخ دهید، به این موارد در زیر اشاره شده است

چه فردی مطالب شما را می خواند؟

مخاطبان محتوای شما چه کسانی هستند؟ برای چه تعداد مخاطب محتوا ایجاد می کنید؟ همانطور که تجارت شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع خواننده داشته لذا این موارد را در زمان برنامه ریزی باید در نظر بگیرید. استفاده از انواع متنوعی از کانال ها به شما کمک می کند محتوای متفاوتی را به هر نوع مخاطبی که در ذهن دارید، تحویل دهید و هر کسی را که شرکت شما با آن تجارت می کند، درگیر و مجذوب کنید.

چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما باید بتوانند مشکلی را که مخاطبان شما با آن درگیر هستند را حل کند. با این وجود، محتوای شما باید در گام اول مشکل را شناسایی و روش حل آن را ارائه نماید، سپس از طریق این مشکل به افراد و مربیان آموزش دهد. یک استراتژی محتوای صحیح دو گروه از افراد را درگیر می کنند


• کسانی که می دانند چالش های اصلی آنها چیست

• کسانی که قبل از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها از راهکارهای جایگزین استفاده می نمودند.


در این حالت، محتوای شما راه حل های ارائه شده را تقویت می بایست تقویت کند و باعث گردد تا مخاطبان شما کیفیت بهتری را از محصول شما مشاهده نمایند.

چه چیزی شما و خدماتتان را منحصر به فرد می کند؟

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه با شما را ارائه می دهند، این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما باید بدانند که چه چیزی باعث بهتر شدن خدمات شما می شود و خدماتتان را متفاوت می نماید. اینجا است که بحث استراتژی محتوا وارد می شود. برای اینکه ثابت کنید چرا ارزش خرید محصولات شما بیشتر است باید مشخص نمایید که چرا ارزش گوش دادن را دارید..

روی چه قالب های محتوایی تمرکز خواهید کرد؟

محتوای شما به چه شکلی ارائه می شود؟ آیا از اینفوگرافیک استفاده می کنید یا محتوای فیلمی، پستی و وبلاگی مد نظرتان است؟ با شناسایی موضوعاتی که می خواهید در آن فعالیت نمایید، باید تعیین کنید که از چه قالب بندی باید استفاده نمایید تا موقعیت را به بهترین شکل بیان کنید.


در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟

همانطور که می توانید در قالب های مختلف محتوا را ایجاد کنید، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها انتشار مطالب خود را انجام دهید. کانال ها می توانند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و غیره باشند. البته باید در نظر داشته باشید که استراتژی موجود در شبکه های مجازی کمی پیچیده تر می باشد.

چگونه تهیه و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟

آشنایی با نحوه ایجاد و انتشار مطالب، خود می تواند کاری دلهره آور و البته دشوار باشد. برای یک استراتژی محتوا عالی، مهم است که بدانید چه کسی چه چیزی را ایجاد می کند، از کجا مطالب را تهیه می نماید و چه زمانی آنها را منتشر می سازد.

استراتژی محتوای کسب و کار

استراتژی های محتوای با بحث مدیریت محتوا از نقطه نظر تهیه مطالب مناسب بسیار همپوشانی دارد. هنگام برنامه ریزی برای مقالات و محتوا باید تجسم کنید که مشتریان شما در بازار چه کسانی هستند و چه دغدغه هایی دارند؟

چرا افراد بازاریاب به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی نیاز دارند؟

بازاریابی محتوا به مشاغل کمک می کند تا منابع معتبر و مقرون به صرفه ای برای افزایش بازدید وب سایت و بازدهی بیشتر آن تهیه و برنامه ریزی کنند. اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که میزان ترافیک ارگانیک خوبی را به خود اختصاص دهد، این مورد می تواند با گذشت زمان تاثیر باورنکردنی برای شما داشته باشد.


منبع قابل اعتماد و محتوای همیشه سبز و ارگانیک شما، این امکان را برایتان فراهم می کند که سایر روش های بازاریابی را برای درآمدزایی مانند محتوای حمایت شده، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و محتوای توزیع شده به راحتی تجربه کنید. به علاوه، محتوای شما نه تنها به جذب مخاطب کمک می کند بلکه به آموزش سایر افراد و بهبود چشم اندازهای شما از هدف انتخابی و ایجاد آگاهی دیگران از نام تجاری شما نیز کمک می نماید.




استفاده از استراتژی محتوا


چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم؟

با توضیحاتی که در بالا عنوان شد و مقدمه ای که بیان گردید، حال باید ویژگی ها و نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا را بیاموزیم.در زیر مراحل به ترتیب لیست شده اند:

هدف خود را مشخص کنید

هدف شما از تهیه یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟

چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ قبل از شروع برنامه ریزی، باید اهداف خود را بشناسید. در این صورت برای تعیین بهترین گزینه برای استراتژی خود راحت تر خواهید بود.

انجام تحقیقات کامل

برای تهیه یک برنامه موفق، باید مخاطبان محتوای خود را به روشنی مشخص کنید.لذا لازم است تا اطلاعات شخصیتی آنها را لیست نمایید. این مورد برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند یا تازه وارد بحث بازاریابی شده اند، بسیار مهم است. با شناختن مخاطبان هدف خود، می توانید محتوای مرتبط و ارزشمندتری تولید کنید که مخاطبان شما را به کاربران فعال تبدیل کنند.


اگر یک بازاریاب با تجربه باشید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطبان را حفظ کنید؟باید در نظر داشته باشید که بررسی مجدد از پارامترهای مخاطبان خود با انجام تحقیقات بازار برای رشد مخاطبان بسیار مهم است.


اجرای استراتژی محتوا

استراتژی محتوا را اجرا کنید

بیشتر افراد کار خود را با ارسال مطالب وبلاگ آغاز می کنند، اما اگر می خواهید فعالیت خود را آغاز کرده و محتوای دیگری تولید کنی ، در نظر بگیرید که کدام مورد از استراتژی های تولید محتوا برای شما بهتر می باشد. به عنوان مثال، اگر در طول یک سال گذشته هر هفته در وبلاگ خود پستی را منتشر نمودید، ایجاد یک کتاب الکترونیکی که تمام پست های وبلاگ شما را به یک راهنمای کلی تبدیل می کند، یکی از راه های ارائه اطلاعات در قالب دیگر و البته جذاب است.


اگر مدتی است که مشغول تجارت و کسب و کار هستید، برای اجرای استراتژی محتوای جدید، تلاش های بازاریابی محتوا گذشته و نتایج حاصل از آن را در سال قبل مرور کنید. مشخص کنید که چه کاری می توانید در سال آینده به صورتی کاملا متفاوت انجام دهید و چه اهداف جدیدی را می توانید برای رسیدن به آن تعیین کنید. اکنون زمان مناسبی است تا اهداف تیم خود را با بقیه اهداف سازمان خود هماهنگ کنید.

سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کنید

سیستمی در محل خود داشته باشید که بتوانید محتوای خود را ایجاد، مدیریت و بررسی کنید، در غیر این صورت به عنوان سیستم مدیریت محتوا از یک CMS شناخته شده استفاده نمایید. چند بخش حیاتی در بحث مدیریت محتوا وجود دارد که شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا می شود.


با HubSpot CMS می توانید نتایج خود را در یک مکان خوب و مهندسی برنامه ریزی، تولید، منتشر و اندازه گیری کنید. CMS محبوب دیگر مورد استفاده، WordPress است که می توانید برای فرم های موجود در وب که به صورت رایگان هستند، فرم های گفتگوی زنده و بازاریابی از طریق ایمیل و تجزیه و تحلیل، از آن استفاده نمایید این cms ها امروزه دارای افزونه های بسیاری هستند که پاسخگوی تمام نیاز شما می توانند باشند

ایده های تولید محتوای اعجاب انگیز

اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایده های مربوط به پروژه محتوای بعدی خود را شروع کرده و استارت بزنید.

استراتژی محتوای خوب

گریدر وب سایت HubSpot

HubSpot's Website Grader ابزاری عالی برای استفاده در مواقعی است که می خواهید با بازاریابی دیجیتال خود متوجه شوید که در چه مکانی قرار دارید. از تلاش وبلاگ نویسی گرفته تا بازاریابی در شبکه های اجتماعی، این ابزار حوزه های حیاتی بازاریابی شما را درجه بندی می کند و گزارش مفصلی برایتان ارسال می کند تا به شما در بهینه سازی و بهبود هر حوزه کمک کند.


با استفاده از این بخش می توانید متوجه شوید که چگونه وب سایت خود را با سئو سایت بهبود دهید و ایده های جدید محتوایی ارائه نمایید.

BlogAbout

شما می توانید ذهن خود را با استفاده از ایده پرداز محتوای منحصر به فرد IMPACT ، BlogAbout باز و شفاف کنید. این ابزار مانند Mad Libs کار می کند و دارای مشابهت های زیادی با آن است. اما به جای جملات طنز، قالب های اصلی عنوان را با جاهای خالی به شما نشان می دهد که می توانید موضوعی را که در ذهن دارید وارد کنید.

این روش ارائه ایده، به شما کمک می کند ذهنیت های کلی را در متن هایی قرار دهید که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. پس از داشتن عنوانی که دوست دارید، BlogAbout به شما امکان می دهد آن را به "نوت بوک" خود اضافه کنید تا بتوانید بهترین ایده های خود را ذخیره کنید.


استراتژی محتوا در وبسایت

تولید کننده ایده های وبلاگ HubSpot

با HubSpot's Blog Ideas Generator ایده های ارسال مطلب در وبلاگ را برای یک سال کامل می توانید دریافت کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که موضوعات عمومی یا اصطلاحاتی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید؛ در ابزار مذکور وارد کنید. پس از آن، این ایده پرداز محتوا تمام کارها را برای شما انجام می دهد.

Feedly

خبرخوان RSS Feedly یک روش عالی برای پیگیری موضوعات مرسوم و مهم روز در صنعت شما و یافتن ایده های محتوایی خوب است.

BuzzSumo

شما همچنین می توانید ایده ها و مطالب محبوب را در BuzzSumo کشف کرده و به دست آورید. این شرکت تعدادی ابزار تحقیقی در بازار ارائه می دهد که یکی از آنها با استفاده از بررسی شبکه های اجتماعی، محبوب یا مورد پسند بودن یک مطلب را مشخص می کند. به نوبه خود، این اطلاعات به شما کمک می کند تا متوجه شوید که اگر بخواهید در مورد آنها محتوایی تولید کنید، ایده شما تا چه میزان مفید می باشد.


استراتژی محتوا در رسانه های اجتماعی

ابزار تجزیه و تحلیل عنوان

CoSchedule's Blog Post Headline Analyzer عناوین را تجزیه و تحلیل می کند و در مورد طول آنها، انتخاب کلمه، دستور زبان و حجم جستجوی کلمات کلیدی آن، نتایجی را ارائه می دهد. اگر ایده ای در ذهن دارید، می توانید عناوین مد نظر را از طریق Headline Analyzer بررسی کنید تا متوجه شوید که چگونه می توانید آن را بهتر و قوی تر کنید. گاها در این روند می توانید به ایده های بهتری نیز دست یابید.

مشخص کنید که کدام یک از انواع محتوا برای فعالیت شما گزینه بهتری است

گزینه های متنوعی برای نوع محتوایی که می توانید ایجاد کنید، وجود دارد. در ادامه، ما در مورد محبوب ترین قالب های محتوایی که بازاریاب ها تهیه می کنند، بحث خواهیم کرد. همچنین برخی از ابزارها و الگوها که برای شروع فعالیت گزینه های خوبی هستند، معرفی می گردند.

مطالب خود را منتشر و مدیریت کنید

برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشد که ایجاد می کنید. به عبارت دیگر استراتژی محتوای باید شامل مواردی همچون تنظیم محتوا و نحوه ارائه آن باشد. با کمک یک تقویم زمان بندی شده، می توانید در مسیر درست انتشار محتوای درست و متنوع در وب سایت خود قرار بگیرید.


همچنین در ادامه می توانید از یک تقویم محتوایی دیگر برای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را در محیط های اجتماعی دیگر تبلیغ و مدیریت کنید.


بسیاری از ایده هایی که فکر می کنید ، مربوط به روال و فعالیت های امروز می باشد. همانطور که گفته شد، شما نباید مباحث روز و جنجالی را نادیده بگیرید. اگرچه ممکن است تقویم ذکر شده در بالا نتواند شما را به صورت صد در صد به اهدافتان برساند، اما می توانند به شما کمک کنند تا میزان ترافیک سایت خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید.


بیشتر افراد و مخصوصا بازاریاب ها تعطیلات معروف مانند سال نو و شکرگزاری را در تلاش های بازاریابی خود قرار می دهند تا بازدهی بهتری به دست آورند، اما لازم نیست خود را به این تاریخ های مهم بازاریابی محدود کنید. اگر تعطیلات خاصی وجود دارد که ممکن است مخاطبان شما را مجذوب خود کند، ارزش انتشار مطالب در وبلاگ یا رسانه های اجتماعی شما وجود دارد اما این راه تنها راه حل عملی نمی باشد پیشنهاد می شود حتما به این تاریخ ها در تقویم خود دقت نمایید.

مثال هایی از استراتژی محتوا

برای درک اینکه یک استراتژی محتوا چیست، چند نمونه از این استراتژی های محتوا بر اساس چند هدف مختلف کسب و کار در زیر بررسی شده است که می تواند مفید باشد:


برای شروع، پیشنهاد می شود تا نمونه ای از استراتژی محتوا که برای اهداف SEO استفاده شده است که به هدف جذب چشم اندازهای جدید یک وب سایت دست یابد، بررسی کنیم.

بسیاری از افراد وبلاگ Evernote هستند که اطلاعات زیادی را در مورد موضوع بهره وری ارائه می دهد. اغلب خوانندگان این وبلاگ، با خواندن پست، "چگونه موقتاً سخت بمانیم"، با صدای بلند خندیدند و سپس انگیزه لازم را به دست آوردند تا قلمی به دست بگیرند و برخی از نکاتی را که بیشتر دوست دارند، بنویسند.


استراتژی محتوا کارامد


اما چرا شرکتی که یک اپلیکیشن یادداشت برداری می فروشد در مورد نظم و انضباط می نویسد


زیرا وقتی وبلاگ آنها را جستجو کنیم یا موضوعی چون "چگونه با نظم باقی بمانیم" را سرچ نماییم، وب سایت آنها را پیدا خواهیم کرد. Evernote نمونه خوبی از استراتژی محتوا است که برای جذب مخاطبان جدید استفاده می شود. افرادی که علاقه مند به خواندن مطالب مرتبط با بهره وری هستند، به طور قطع همان افرادی هستند که می خواهند اپلیکیشن یادداشت برداری Evernote را بارگیری کنند. چه چیزی بهتر از لیست برداری از کارهایی است


برعکس، اگر تیم بازاریابی Evernote به سادگی به منظور افزایش بازدید، محتوا ایجاد می کرد و پست با عنوان "10 آهنگ مورد علاقه ما" منتشر می ساخت، این یک استراتژی محتوا محسوب نمی گردید بلکه فقط محتوا نام خواهد داشت. یک استراتژی محتوای خوب باید مطالب را با اهداف تجاری شما همسو کند.


در مورد Evernote ، این استراتژی محتوای (پست های وبلاگ در مورد بهره وری) را با هدف تجارت جذب مخاطب (افرادی که به یادداشت برداری علاقه مند هستند) به سایت خود هم تراز می کند. بیایید در ادامه نگاهی به مثال دیگری بیندازیم تا ببینیم چگونه یک استراتژی محتوای خوب می تواند به مشاغل دارای قابلیت فروش کمک کند.


سناریوی زیر را در نظر بگیرید

مشتری احتمالی با نماینده فروش در Wistia تماس می گیرد و سوالاتی پیرامون سرویس میزبانی ویدیوی Wistia را می پرسد. همانطور که نماینده فروش ویستا با او صحبت می کند، او یاد می گیرد که تجارت وی نیاز به استفاده از چند ابزار دیگر برای افزایش نرخ فروش از جمله Intercom نیاز دارد.


پس از پایان تماس، نمایندگی فروش با ارائه یک پست وبلاگ در مورد ادغام ویستا با اینترکام، یک ایمیل پیگیری برای مشتری می فرستد، که به کاربران اینترکام امکان می دهد پیام های شخصی شده را بر اساس داده های ویدیو که از طریق ویستیا جمع آوری می کنند، شخصی سازی کنند.


این یک نمونه بارز از چگونگی استفاده از استراتژی محتوا به عنوان ابزاری برای فروش است. در ظاهر، ممکن است عجیب به نظر برسد که ویستیا محتوای اختصاصی مربوط به ابزار دیگری برای تجارت دیگر را اختصاص داده باشد. با این حال، این محتوا منبع خوبی برای تیم فروش ویستا است، به ویژه هنگامی که چشم اندازها در مورد چگونگی ادغام محصول ویستیا با نرم افزار یا فرایندهای موجود باشد. در ادامه شما می توانید در خصوص انواع مختلف بازاریابی محتوا اطلاعات جامع به دست آورید.

انواع بازاریابی محتوا

1- پست های وبلاگ

2- کتابهای الکترونیکی

3- مطالعات موردی

4- الگوها

5- اینفوگرافیک ها

6- فیلم ها

7- پادکست ها

8- شبکه های اجتماعی


این هشت مورد جز محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا هستند که می توانید برای خوانندگان و مشتریان خود ایجاد کنید.



پست های وبلاگ

پست های وبلاگ

پست های وبلاگ در یک وب سایت زنده زندگی می کنند و باید به طور منظم منتشر شوند تا بازدید کنندگان جدید را به خود جلب کنند. پست ها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم کنند که آنها را وادار به اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت ها نمایند.


ما توصیه می کنیم که طول پست های وبلاگ بین 1000 تا 2000 کلمه باشد، اما شما باید آزمایش کنید تا ببینید مخاطبان شما خواندن پست های طولانی تر یا کوتاه تر را ترجیح می دهند.



کتاب های الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی ابزاری برای تولید محتوا هستند که مشتریان بالقوه می توانند پس از ارسال فرم درخواست با اطلاعات تماس خود، آنها را بارگیری و دانلود کنند. عموماً این نوع از محتواها طولانی تر، عمیق تر بوده و کمتر از پست های وبلاگ منتشر می شوند. کتاب های الکترونیکی به صورت عمده برای جذب بازدید کننده یک وب سایت نوشته می شوند. خوشبختانه بسته به اهداف تیم خود می توانید از کتاب های الکترونیکی نیز برای اهداف مختلف استفاده کنید.


همانطور که نورا لیری، مدیر رشد در Ironpaper ، خاطرنشان می کند، "کتاب های الکترونیکی در مراحل مختلف سفر خریدار اهداف مختلفی دارند." کتاب های الکترونیکی سطح آگاهی و چشم انداز مربوط به یک هدف خاص را شفاف تر می کند و یک ابزار عالی برای جذب کاربر است. محتوا در این مورد باید مقدماتی و اطلاعاتی باشد. لیری در ادامه اضافه می کند، "کتاب های الکترونیکی می توانند با ارائه ابزارهای مفید منجر به هدایت کاربران برای خرید شوند زیرا چشم اندازها نیازهای آنها را عمیق تر نشان می دهند. یک کتاب الکترونیکی ممکن است در مورد یک مسئله خاص و گزینه هایی از راه حل های عمیق تر باشد. این کتاب می تواند شامل الگوها یا ماشین حساب ها باشد."


کتاب های الکترونیکی گام بعدی در روند بازاریابی است: به عبارت دیگر پس از خواندن یک پست وبلاگ (مانند این پست)، بازدید کنندگان ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند.


لذا این زمان جایی است که شما باید در خصوص ارائه مطالب جامع تر آماده باشید. کاربران شما باید بتوانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند و یک کتاب الکترونیکی را بارگیری نمایند تا اطلاعات با ارزش تری را برای تجارت خود کسب کنند. به نوبه خود، کسب و کار تولید کتاب الکترونیکی برای تیم فروش گزینه خوبی محسوب می شود.


مطالعات فردی در استراتژی محتوا

مطالعات موردی

مطالعات موردی فرصتی به شما می دهد تا برای روایت داستان مشتری وقت بگذارید. با این کار داستانی از قول مشتری ارائه می شود که با همکاری شما موفق به حل مشکلی شده است.


 یک مطالعه موردی شاید متنوع ترین نوع بازاریابی محتوا باشد زیرا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. مطالعات موردی می توانند به شکل یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی، پادکست ... حتی یک اینفوگرافیک باشد. هدف شما در یک مطالعه موردی این است که به افرادی که محصول شما را در نظر دارند نشان دهید که چگونه می توانید خدمات رسانی نمایید. قبل از انتخاب مشتری برای بیان روایت مطالعه موردی، باید تعیین کنید که فرم ارائه شده به چه شکلی باید تشکیل شود و حوزه کسب و کار شما که می خواهید بر روی آن وقت بگذارید در چه راستایی است.

الگوها

الگوها یک قالب مفید برای امتحان کردن هستند زیرا منجر به هدایت شما می شوند. این مورد در استراتژی محتوا در حالی که ارزش فوق العاده ای برای مخاطبان شما ایجاد می کند، شما را نیز به اهدافتان نزدیک تر می نماید. وقتی ابزار مورد نیاز مخاطب خود را برای صرفه جویی در وقت وی و کمک به موفقیت او در اختیار ایشان قرار می دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.



اینفوگراف استراتژی محتوا

اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها می توانند داده ها را به شیوه ای جذاب تر از درج کلمات به صورت منفرد، سازماندهی و قابل فهم کنند. این موارد قالب های عالی محتوایی هستند که اگر می خواهید داده های زیادی را به روشی روشن و قابل فهم به اشتراک بگذارید، از آنها استفاده می شود.



فیلم ها و محتوا

فیلم ها

فیلم ها یک محتوای بسیار جذاب هستند و به طور گسترده در انواع سیستم عامل ها اعم از رسانه های اجتماعی و وب سایت ها قابل اشتراک گذاری هستند. ویدئوها نسبت به محتوای نوشته شده به سرمایه گذاری بیشتر هم از لحاظ وقت و هم منابع نیاز دارند. باید در نظر داشت که با افزایش محبوبیت بازاریابی تصویری، عکس و فیلم حدود 40 برابر بیشتر از سایر محتوا ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.


 لذا به نظر می رسد که این مورد محتوایی است که ارزش آزمایش را دارد. ویدیو بیشترین ارجحیت را برای محتوای مورد نظر دارد. ویدئو همچنین بیش از هر قالب محتوای دیگری توجه مردم را به خود جلب می کند.


پادکست

پادکست ها

اگر جز افرادی می باشید که هر روز وقت و علاقه ای برای خواندن مطالب جدید ندارید، شروع استفاده از پادکست به شما کمک می کند تا همواره بروز بوده و یک راهکار جذاب بیابید.


 باید توجه داشت که تعداد شنوندگان پادکست در حال افزایش است و در سال 2018، تقریباً یک سوم از جمعیت ایالات متحده در طول یک ماه به پادکست گوش داده اند. اگر افراد جالبی برای مصاحبه یا گفتگو دارید، پادکست را به عنوان قالب محتوای دیگری برای آزمایش در نظر بگیرید. زیرا می تواند مخاطبان قابل توجهی را به سمت شما سوق دهد.



رسانه های اجتماعی



اگر مدت زمان مشخصی است که به طور منظم در سایت خود محتوا منتشر می نمایید، وقت آن رسیده است که به فکر توزیع محتوای خود در سایت ها و رسانه های دیگر باشید. این مورد می تواند به معنای استفاده مجدد از محتوا در قالب های جدید و انتشار آنها در وبلاگ ها و سایر رسانه ها باشد.


 ایجاد محتوای اصلی به طور خاص برای سایت های خارجی یا انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی دیگر، هر کدام به تنهایی می توانند در رسیدن به هدف شما را یاری دهند. با این وجود ارسال پیام در شبکه های اجتماعی در تقویت دسترسی مخاطبان به برند شما و ارائه محتوای شما به مشتریانی که می دانید اوقات خود را در آنجا می گذرانند، بسیار محوری و با اهمیت است. شبکه های اجتماعی که مشاغل معمولاً در آنها فعالیت می کنند، در زیر لیست شده اند:


 • فیس بوک

 • اینستاگرام 

 • توییتر 

 • LinkedIn 

 • Pinterest

 • اسنپ ​​چت

 • یوتیوب


هنگام راه اندازی حساب کسب و کار و فعالیت خود در هر یک از شبکه های اجتماعی فوق، مهم است که نوع محتوایی را که مخاطبان و دنبال کنندگان شما انتظار دیدن آن را دارند، تهیه و ارسال کنید. 


به عنوان مثال در اینستاگرام، کاربران عکس، فیلم و گرافیکی را بیشتر می پسندند که نشان دهنده وقایع فعلی باشد. به عبارت دیگر محتوای تولید شده باید فعالیت های توسط کاربر را به نمایش بگذارد یا حتی به پشت صحنه سازمان شما نیز گذری داشته باشد.


 در فیس بوک، گزینه های زیادی برای ارسال دارید و دست شما برای تولید محتوا از موارد دیگر باز تر است: در این فضا نه تنها می توانید پست های وبلاگ و محتوای وب سایت خود را به اشتراک بگذارید، بلکه می توانید فیلم های مخصوص خود فیس بوک، تبلیغات محصول و نکات اصلی کسب و کار خود را ارسال کنید که مورد توجه مشتریان شما قرار بگیرد. همچنین می توانید با مشاغل دیگری که مخاطبان مشابه مخاطبان شما دارند، تعامل داشته باشید.


در حالی که هدف در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت ارتباط صمیمانه تری با مخاطبان شما است، اما هدف شما در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و توییتر گسترش مخاطبان هدایت ترافیک به سمت وب سایت و شروع گفتگو در حوزه فعالیت شما است.


 برای رسیدن به این موضوع، لازم است تا برخی از تحقیقات اساسی در بازار را انجام دهید که متوجه شوید خریداران شما از کدام سیستم عامل ها و پلتفرم ها بیشتر استفاده می کنند. در نتیجه می توانید محتوا را بر اساس نیاز آنها ارائه دهید. وقتی برای ایده های بیشتر آماده شدید، انبوهی از انواع مختلف محتوا برای متنوع سازی بازاریابی محتوای شما لیست می شوند که فرصت انتخاب گسترده ای را در اختیارتان قرار می دهد.


 برای رشد استراتژی محتوا خود و موفق شدن بازاریابی، زمان، سازماندهی و خلاقیت لازم است. از برنامه ریزی بازاریابی محتوا گرفته تا افزودن ابزاری برای مدیریت بهتر محتوای خود، اگر مراحل را به درستی و دقت دنبال کنید و منابع را به درستی لیست نمایید، در نهایت یک استراتژی محتوای عالی و البته اثرگذار خواهید داشت.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید