۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 36 – brush ها در فتوشاپ قسمت 2


brush ها در فتوشاپ قسمت 2 : در ادامه ی آموزش قبلی در این قسمت مس خواهیم به ادامه ی Preset  ها و انواع آن ها به همراه نتظیماتی که دارند بپپردازیم.






گرافیک کامپیوتری
  • 5 دقیقه
  • 1439نفر

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 36 – brush ها در فتوشاپ قسمت 2

 brush ها در فتوشاپ قسمت 2

در ادامه ی آموزش قبلی در این قسمت مس خواهیم به ادامه ی Preset  ها و انواع آن ها به همراه نتظیماتی که دارند بپپردازیم. برای شروع ابتدا به منوی presets که داشتیم می رویم و اینبار brush از مدل square charcoal را بر می گزینیم. و قبل از شروع مطمئن می شویم که صفحه ای که داریم سفید باشد .

در ادامه  می خواهیم قلم هایی را نمایش دهیم که نوک آنها قابلیت تغییر دارد.همان طور که گفیتم square charcoal را انتخاب می کنیم و سپس در قسمت shape می توانیم سری آن را به مربع به دایره و ... تبدیل کنیم.

پایین تر که برویم می توانیم از پنل presets ها به قلم مو های بادی برسیم که به عنوان مثال مدل airbrush soft high density grainy را بر می گزینیم. در این مورد نیز اینکه این قلم را با موس به کار ببریم و یا ازقلم های نوری و ابزار دیگر استفاده کنیم فرق می کنید در نهایت پیشنهاد ما به شما در صورتی که به طور تخصصی از فتوشاپ نقاشی استفاده میکنید، انتخاب قلم ها نوری و ابزار های دیجیتیال جدید است.

اگر به پنل این قلم نگاه کنیم می توانیم انواع گزینه های مختلف از جمله hardness و distortation و دیگر تنظیمات مشترک را ببینیم.

  brush ها در فتوشاپ قسمت 2 air brush 

تغییر دادن هر کدام از این تنظیمات می تواند در مواردی حتی قلمی جدید ایجاد کند و درواقع با این روش شما توانشته اید سافارش سازی کنید.

در ادامع نوع خاصی از قلم مو وجود دارد که می خواهیم آن را نمایش بدهیم . در این مورد قلم scarttered maple leaves را انتخاب می کنیم . برای ایجاد این قلم یا کسی آن را کشیده است و یا برگی را اسکن کرده است و سپس آن راه به قلم تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید: برگزاری دوره ی آموزش فتوشاپ برای عکاسان در دانشگاه صنعتی شریف


وقتی در محل نقاشی خود کلیک و درگ می کنیم، می بینیم که برگ ها به صورت فشرده شده و بسته به فشاری که داریم بر روی تصویر پخش می شود. این موضوع به خاطر این است که ما scattering در پنل قلم مو را فعال کرده ایم

  brush ها در فتوشاپ قسمت leaves 

اگر در پنل Brush presets به قسمت پایین تر برویم گزینه ی chalk را می بینیم که به نتظیمات آن در پنل Brush ها دو تنظیم جدید به عنوان های texture و dual brush اضافه شده است که قصد داریم به آن ها بپردازیم. در واقع با استفاده از گزینه ی texture شما می توانید تکسچر را در قلم موی خود بارگذاری کنید .

در این حالت می توان از 2 سری قلم استفاده کرد و حتی با استقاده از blend mode که وجود دارد از حالت ترکیب استفاده کرد. می توانید نمونه آن را در تصویر زیر ببینید.

  brush ها در فتوشاپ قسمت wet sponge 

در ادامه هنگامی که باز هم در پنل Brush presets جستجو می کنیم می توانیم presets گزینه ی wet sponge را بر گزینیم.

این نوع واقعا قلم مویی بسیار عالی است در این مورد قلم در پنل قلم ها گزینه ای به اسم wet sponge وجود دارد که به معنای لبه های مرطوب است.  زمانی که از این قلم استفاده کنید در واقع علت به وجود آمدن این گزینه را خواهید فهمید. هر بار که بر روی این قلم دوباره نقاشی کنیم مانند آبرنگ پر رنگ تر می شود .

امیدوارم این آموزش و آموزش قبلی شروع مفیدی برای شما عزیزان در جهت آشنایی هرچه بیشتر با قلم ها و Preset ها و تنظیمات آن ها بوده باشد و از آن استفاده کافی را برده باشید. برای آموزش های تخصصی تر ما را در سایت skillearn.ir دنبال کنید.

 

ادامه آموزش فتوشاپ برای طراحی را در مقاله بعدی دنبال کنید!

قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید