۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

دوره آموزش طراحی لوگو


طراحی لوگو اصلی ترین عنصر در خلق هویت یه برنده . طراحی لوگو یا نشان نیاز به دانش و مهارت های مختلف داره . در این دوره ی آموزشی کاربردی هنرجو با ساختار صحیح طراحی لوگو و ست اداری آشنا میشه .



گرافیک و عکاسی

تا کنون 355 نفر در این دوره شرکت کرده اند








سیستم آموزشی
یادگیری عمیق و تخصصی


تدریس
اساتید متخصص و خبره


آموزش
پروژه محور و عملی


پشتیبانی
تا بینهایت


مدرک
گواهی نامه دانشگاه شریف


نتیجه
معرفی به بازار کار




درباره دوره ی طراحی لوگو و ست اداری :

طراحی لوگو اصلی ترین عنصر در خلق هویت یه برنده . طراحی لوگو یا نشان نیاز به دانش و مهارت های مختلف داره . در این دوره ی آموزشی کاربردی هنرجو با ساختار صحیح طراحی لوگو و ست اداری آشنا میشه . بعد از گذروندن این دوره هنرجو میتونه به صورت شخصی یا همکاری با یه شرکت به طراحی لوگو بپردازه . در پایان این دوره هم اصول طراحی اوراق اداری یا همون ست اداری آموزش داده میشه تا به صورت همه جانبه بتونین در این زمینه کار کنین .

این دوره برای چه افرادی مناسبه ؟

برای دانشجویان گرافیک و علاقه مندان به طراحی آرم و لوگو .

اول از هر چیزی باید بگیم لوگو چی هست ؟

لوگو ها سمبل ها یا نماد هایی هستن که به طور ساده از نوشته یا متن و عکس تشکیل شدن . لوگو در واقع نماد تجاری برند ها و شرکت های مختلف هستن که به مخاطب و مشتری در باره ی کار ،ارزش کار و حوزه ی فعالیت شرکت اطلاعات میده . پس مسئولیت خیلی زیادی روی همین عکس کوچولویی که طراحی میکنیم هست .

طراحی لوگو از اهمیت خاصی برخورداره چرا ؟ چونکه یه لوگو میتونه نشون دهنده ی هویت کار شما باشه . در طراحی لوگو به صورت حرفه ای رنگ ها ، خطوط ، نماد ها و فونت هر کدوم میتونن در ذهن تاثیر گذار باشن و معرف چیزی باشن .حی بشه تا هم سریعتر بیانگر هویت کار شما باشه  و هم در خاطر بمونه .

ویژگی های یک لوگو حرفه ای :


  1. سادگی
  2. مقیاس پذیر ( یعنی حتی اگر سایز لوگو هم تغییر کنه باز هم جذاب باشه)
  3. به یاد موندنی
  4. همه جانبه (یعنی چه برای سایت چه برای چاپ شدن رو صفحه مناسب باشه )
  5. مرتبط با کسب و کار
  6. منحصر به فرد
  7. گویا


کاربرد های لوگو :


  • یک لوگو باعث منحصر به فرد شدن کار شما و برتری شما نسبت به رقبا میشه .
  • یک لوگو نکات کلیدی خوبی در مورد برند شما بیان میکنه .
  • یک لوگو باعث شناخته شدن مارکت و برند شما میشه .


انواع مختلف لوگو :


همونجور که از اسم این لوگو پیداست این لوگو معمولا از حروف اول نام برند شما تشکیل شده . اغلب دو تا سه حرف از اسم برند شما انتخاب میشه یا به طور کلی از نام اختصاری که برا ی راحتی نام برند خود گذاشتین استفاده میشه . پس اگر اسم کسب و کار شما طولانیه این مدل از لوگو میتونه گزینه ی  مناسبی برای شما باشه .

لوگو مونوگرام

  • لوگو نوشتاری (Wordmarks or logotypes) :

مثل لوگو حرفنماد تمرکز اصلی این مدل لوگو هم بر روی نام برند شماست . با این تفاوت که از کل اسم مورد نظر شما لوگو طراحی میشه .  این مدل لوگو برای زمانی که اسم برند شما مختصره و یا متمایز و خاصه خیلی خوبه . بهترین نمونه از این نوع لوگو ، لوگو ی شرکت گوگل است . در این مثال علاوه بر اینکه اسم گوگل خیلی خاصه و تو ذهن میمونه مدل طراحی شدن و تایپو گرافی اون هم باعث موفقیت این لوگو شده .  در طراحی این مدل لوگو معمولا از فونت های آماده استفاده نمیشه بلکه تمام حروف دونه دونه طراحی میشن .

زمانی که کسب کار شما جدیده و قصد جا انداختن برند خودتون رو دارین،

زمانی که نام برندتون خیلی خاص و منحصر به فرده ، لوگو نوشتاری گزینه ی مناسبه شماست .

لوگو تایپ

  • لوگو تصویری ( Pictorial marks or logo symbols) :

این لوگو یه آیکون یا یه طراحی گرافیکی است یعنی بیننده یه تصویر و مشاهده میکنه . معمولا برای شرکت ها ، سازمان ها و ارگان ها استفاده میشه .  از معروف ترین و تاثیر گذار ترین لوگو تصویری میشه لوگوی شرکت اپل رو مثال زد . مزیتی که لوگوی تصویری نسبت به بقیه ی لوگو ها داره اینه که تاثیر گذار تره و هر ملتی با هر زبانی متوجه اون میشه . در برخی موارد نام برند هم در کنار تصویر گذاشته میشه .

لوگو تصویری

  • لوگو انتزاعی ( Abstract logo marks ) :

لوگو انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است و به جای یک تصویر واضح یه شکل انتزاعی برگرفته از برند شماست . مثل لوگو های تصویری لوگوی انتزاعی هم خیلی تاثیر گذاره و برخلاف لوگوی تصویری نیاز نیست از یه تصویر شاخص استفاده بشه و به شما اجازه میده که تصویری رو طراحی کنین که کاملا منحصر به فرده .

لوگو انتزاعی

  • لوگوی کاراکتری (Mascots) :

این مدل لوگو در واقع یه کاراکتری ایه که میتونه خنده دار ، کارتونی ، و رنگی رنگی باشه . اگر برند شما مربوط به بچه ها یا خانواده است این طراحی لوگو کمک خوبی به شما میکنه .

لوگو کاراکتری

به طور کلی لوگو های تصویری برای تجارت های جهانی خیلی خوب عمل میکنن چون برای هر ملتی با هر زبانی گویا هستن .


  • لوگو ترکیبی ( The combination mark ) :

لوگو ترکیبی از لوگوی تصویری و نوشتاری تشکیل شده  و محبوب ترین نوع طراحی لوگو است . از اونجاییکه در این مدل طراحی لوگو هم از تصویر و هم از نوشته استفده یه انتخاب همه جانبه به حساب میاد . این مدل طراحی مخاطب رو به چالش میکشه که ارتباط بین تصویر و نوشته رو پیدا کنه و همین موضوع موجب به یاد موندنی شدن این طراحی میشه .

لوگو ترکیبی

  • لوگو کلاسیک The emblem :

این لوگو که امروزه کمتر استفاده و میشه کمی قدیمی شده ترکیبی از نماد و نوشته آیکونه و برای مدارس ،  دانشگاه ها و سازمان ها استفاده میشده . این لوگو معمولا در هم و شلوغه و چون با مهمترین اصل طراحی لوگو یعنی ساده  بودن تناقض داره که خیلی توصیه نمیشه .

لوگو ترکیبی

طراح لوگو و ست اداری چه کسی است ؟

طراح لوگو یه هنرمندیه که با استفاده از طراحی دستی و نرم افزار های مختلف با خلاقیت یه لوگو رو طراحی میکنه . بهترین فرد برای طراحی ست اداری همون کسیه که لوگو رو هم طراحی کرده چون هم از ترکیب رنگی آگاهه هم سلیقه ی کارفرما رو میدونه هم چون برای کارفرما لوگو طراحی کرده از نوع کار مشتری آگاهی کامل داره پس مناسب ترین ست رو هم طراحی میکنه .

خب بریم سراغ اینکه ست اداری چیه ؟

ست اداری مجموعه از اوراق اداری در سایز های مختلفه که برای انجام امور اداری به کار برده میشه . این ست شامل کارت وزیت ، سربرگ ، تقویم ، سالنامه ، پاکت ، پوشه ، خودکار و  ... میشه .

از اونجاییکه در طراحی لوگو و ست اداری خلافیت های زیادی برای جذب مشتری به کار برده میشه همیشه برای مشتری ها جالب توجه بودن .

ویژگی مشخص تمام ست های اداری طراحی شده در ابعاد مختلف برای یه اداره اینه که طرح مشخصی روی تمام صفحات اون چاپ میشه .

مواردی که در طراحی ست اداری باید به اون دقت بشه :

رنگ ها :

ست بودن رنگ ها و جذاب بودن اونها از عوامل تاثیر گذار در طراحی یک ست اداریه . در انتخاب رنگ بندی باید به جنس کاغذ ها و پوشه هایی که قراره چاپ بشه دقت کرد چون در برخی مواقع در هنگام چاپ تغییر رنگ رخ میده .

فونت و لوگو :

لوگو تعیین کننده ی رنگ ست اداری و نوع فونت ست اداریه . فونت و رنگ جزء عواملی هستن که درذهن مخاطب تاثیر میگذارن . نوع فونت بسته به کار و مورد مصرفی میتونه متفاوت باشن .

ویژگی های یک ست اداری تاثیر گذار :


  • سادگی
  • رنگ بندی محدود
  • منحصر به فرده
  • هماهنگی با لوگو


مهارت هایی که برای یه طراح لوگو لازمه :



مشاغل مرتبط با طراح لوگو :

طراح گرافیک

طراح UI  و UX

جزئیات دوره آموزش طراحی لوگو و ست اداری :

محل برگزاری : دانشگاه صنعتی شریف

الزامات : داشتن لپ تاپ ، کاغذ ، مداد و کاغذ پوستی (کالک )

پیش نیازها : سواد بصری ، طراحی پایه ، فتوشاپ ، کرل یا ایلاستریتور

مزایای این دوره :


  • دوره آموزش طراحی لوگو و ست اداری به صورت پروژه محور برگزار میشه
  • پشتیبانی نامحدود  برای شرکت کنندگان پس از اتمام دوره بدون محدودیت زمانی
  • امکان پاسخگویی آنلاین و نامحدود به سوالات شرکت کنندگان
  • امکان معرفی هنرجویان برتر به مجموعه های معتبر که نیاز به متخصص در این زمینه دارن
  • در صورت نیازبه یادگیری مجدد، میتونین در دوره های بعدی به صورت رایگان شرکت کنین
  • هدف ما فراهم آوردن شرایط آموزشی یکسان برای همه است، به همین علت دوستای عزیزی که از سایر استانها قصد شرکت در دوره رو دارن میتونن از خوابگاه ها با پرداخت هزینه جداگانه استفاده کنن.
  • شما پس پایان دوره مدرک معتبر دو زبانه از دانشگاه شریف دریافت میکنین

مدرک طراحی لوگو

همچنین می توانید در دوره فتوشاپ شرکت بفرمایید.

سرفصل دوره ی طراحی لوگو و ست اداری :


  • آموزش تکنیک های طراحی لوگوتایپ
  • طراحی لوگو تایپ و مونوگرام
  • آموزش تکنیک های طراحی آرم تصویری
  • طراحی آرم تصویری و پیکتوگرام
  • آموزش تلفیق تایپ و تصویر
  • طراحی لوگو تلفیقی با مسکات


برای شرکت در دوره فتوشاپ دانشگاه صنعتی شریف روی لینک کلیک بفرمایید.





درخواست مشاوره


مشاوره رایگان

میتوانید قبل از ثبت نام از ما مشاوره رایگان بگیرید !




زمان شروع : 1399/05/14
مدرک : دارد
سطح مهارت : مقدماتی
امتحان : دارد
تعداد ساعت : 30

710,000 تومان حضوری

مشاوره رایگان