سیستم آموزشی
یادگیری عمیق و تخصصی
تدریس
اساتید متخصص و خبره
آموزش
پروژه محور و عملی
پشتیبانی
تا بینهایت
مدرک
گواهی نامه دانشگاه شریف
نتیجه
معرفی به بازار کار
رپورتاژ آگهی چیست
رپورتاژ آگهی (advertorial) از ترکیب دو کلمه تبلیغ (advertisement) و سرمقاله (editorial) ایجاد شده است. از آنجایی که امروزه خوانندگان از فاصله دور، تبلیغاتی بودن یک محتوا را متوجه می شوند و از خواندن آن صرف نظر می کنند، رپورتاژ آگهی می تواند بسیار سودمند باشد. رپورتاژ آگهی متن یا مقاله ای است که به شما فرصتی می دهد تا با کاربر صحبت کنید، اطلاعاتی در اختیارش قرار دهید و او را با برند خود درگیر نمایید.
استفاده از رپورتاژ آگهی مناسب در بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی شما قرار می گیرد.رپورتاژ آگهی باید محتوای آموزشی ارزشمند و یا خبری در اختیار کاربر قرار دهد. با ارائه رپورتاژ آگهی جذاب و هدفمند، برای کاربر و افزایش دانش او اهمیت زیادی قائل شوید و سعی کنید با نوشته خود، حس خوبِ مهم بودن و یادگیری را منتقل کنید.
بسیاری از کسب وکارها برای گرفتن بک لینک دائمی و بهبود سئو تبلیغات رپورتاژ منتشر می کنند و موفق می شوند جایگاه خود را در گوگل ارتقا دهند. برای برخی دیگر از کسب و کارها، هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی، متقاعد کردن کاربر برای استفاده از محصول و یا سرویسی است که برند شما ارائه می دهد. فراموش نکنید محتوای رپورتاژ آگهی در نهایت هدف تبلیغاتی دارد، با این حال لازم است کلمات به گونه ای کنار هم قرار گیرند که متن از حالت تبلیغاتی خارج شده و به لحنی آموزشی تبدیل شود.
هدف از رپورتاژ آگهی چیست
هدف از محتوای رپورتاژ آگهی این است که با استفاده از محتوای خبری یا آموزشی به کاربر حس و درک مناسبی از برند یا محصول خود انتقال دهید. از فرصتی که رپورتاژ آگهی برایتان پیش می آورد، استفاده کرده و برندسازی کنید. بهتر است که محتوای رپورتاژ آگهی به صورت یک داستان ملموس و واقعی باشد تا کاربر از خواندن آن لذت برده و هیچ گونه اجبار و تحمیل محصولی در آن وجود نداشته باشد.
تحقیقات نشان داده است که مردم تقریبا همان زمانی که برای مطالعه محتوای معمولی و بدون هیچ گونه هدف تبلیغاتی می گذارند، برای مطالعه رپورتاژهای تبلیغاتی نیز صرف می کنند. در نتیجه می توانید از این گونه رپورتاژ آگهی ها جهت افزایش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده کنید.
بهتر است کاربران پی نبرند رپورتاژ آگهی یک محتوا تبلیغاتی است و صاحب برند برای انتشار آن هزینه پرداخت کرده و از اعتماد آنها به سایت منتشرکننده سواستفاده کرده است، در نتیجه بسیار مهم است برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی، محتوایی آموزشی و یا اطلاع رسانی ارائه شود و نه صرفا تبلیغاتی.
مزایای رپورتاژ آگهی کدام است
طبیعتا کمپین های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می شود، فراگیر بودن این روش است که می توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می کنیم:
دیده شدن بیشتر
با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می توانید کانال های توزیع محتوای زیادی را چون سایت های پربازدید و پرمخاطب، شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.
مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.
برندسازی و افزایش اعتبار برند
همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.
هزینه مناسب
رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش های دیگر هزینه مناسب تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئوی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می دهید، می توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.
- اگر به نویسندگی علاقه مند هستید و یا سابقه تولید محتوای تبلیغاتی دارید حتما درباره رپرتاژ آگهی چیزهایی شنیده اید.
- رپرتاژ آگهی حرفه ای امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است و افراد بسیاری از طریق نوشتن رپرتاژ آگهی حرفه ای کسب درآمد می کنند.
- یک رپرتاژ آگهی حرفه ای در واقع نوعی از تبلیغات است که به صورت گزارش خبری ارائه می شود.
- موفقیت یک رپرتاژ آگهی بستگی به نحوه نگارش آن دارد.
- یک رپرتاژ آگهی حرفه ای قاعده، اصول نوشتاری و کوتاه نویسی خود را دارد.
یکی از روش های عالی برای بازاریابی مجازی می تواند رپورتاژ آگهی باشد. در حقیقت با درج یک رپورتاژ آگهی نه تنها برند شما شناخته می شود، بلکه شما می توانید به روشی ساده رتبه های وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید. بنابراین با انتشار رپورتاژ آگهی می توانید در کمترین زمان در رسانه ها حضور داشته و دیده شوید. البته توجه داشته باشید خرید یک رپورتاژ هنگامی می تواند برای شما کارآمد باشد که در کلمات کلیدی هدفتان جایگاه خوبی را کسب کرده و حداقل در صفحات اول گوگل دیده شوید. در چنین شرایطی با تهیه خدمات تولید محتوا به همراه بک لینک مناسب توسط رپورتاژ آگهی شانس خود را جهت کسب جایگاه اقتصادی بهتر افزایش دهید.
حالا ما قراره تو یه کمپ یکروزه اونم با گواهی معتبر دانشگاه شریف تمام اصول و نکات نوشتن یه رپورتاژ آگهی موثر رو بهتون بگیم اونم عملی و سریع و نکته به نکته تمام تجربیات به صورت عملی منتقل خواهد شد و پیش از این در دوره جامع سئو شریف اشاراتی شده بود و از اونجا که بخش محتوا در لینک سازی خارجی خیلی اهمیت داره گفتیم که تو یه کمپ یکروزه بهتون همه چیز رو بگیم بره پی کارش
هر سوالی در رابطه با این دوره دارید میتونید در قسمت کامنت با ما اشتراک بذارید و اگر در رابطه با ثبت نام سوال و هر مشکلی که داشتید میتونید با ما تماس بگیرید .
درخواست مشاوره
مشاوره رایگان
میتوانید قبل از ثبت نام از ما مشاوره رایگان بگیرید !
اسکیلرن در اینستاگرام
به ما بپیوندید