۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۰۷

کارگاه کارگردانی موشن گرافیک


این کارگاه که برای اولین بار در ایران برگزار میشه و فرصت خیلی خوبی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با موشن گرافیک ، یا علاقه مندان به این حوزه است.





امتیاز :







مدرک دانشگاه شریف



اساتید متخصص



معرفی به بازار کار









کارگاه کارگردانی موشن گرافیک :

این کارگاه که برای اولین بار در ایران برگزار میشه و فرصت خیلی خوبی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با موشن گرافیک ، یا علاقه مندان به این حوزه است. اگه تصمیمتون بر اینه که کارگردان موشن گرافیک بشین شک نکنین که در کنار مدرس با تجربه ی این کارگاه قراره کلی به اطلاعاتتون اضافه بشه .

کارگردانی موشن گرافیک :

در موشن گرافیک فردی که مدیر و یا مسئول اجرایی تولید یه موشن است رو کارگردان میگن . کارگردان موشن گرافیک از تمامیه مراحل موشن گرافی آگاهه پس میتونه به خوبی عوامل رو در کنار همدیگه قرار بده تا یه انیمیشن به صورت حرفه ای ساخته بشه . پس در واقع کارگردان هدایت کننده ی تمام پروسه ی موشن گرافیکه  .

مراحل موشن گرافیک :

مرحله ی اول  : (Brainstorming)

دقیقا مثل هر کار دیگه ای که خلاقانه است ساخت موشن گرافیک هم در ابتدا نیازمند تفکر یه گروه از افراد هستش . افرادی مثل نویسنده ، کارگردان هنرمند و خلاق و یه طراح موشن گرافیک .

مرحله دوم  : (storyboard)

بعد از همفکری و مشورت روایت کلی یا داستان مشخص میشه .

مرحله ی سوم : (Animating)

در این مرحله انیماتور ها دست به کار میشن . این مرحله که از بقیه ی  مراحل طولانی تره نیاز به ساعت ها طراحی دیجیتالی داره .

مرحله ی چهارم : (sign-off)

در این مرحله از موشن گرافیک از موشن تهیه شده خروجی میگیریم . ممکنه مشتری یا کارگردان در خواست کنه که برخی از قسمت ها تغییر کنن . پس با توجه به درخواست اونها برخی از قسمت ها رو اصلاح میکنیم .

مرحله پنجم  (Rendering):

حالا از موشن گرافیک نهایی رندر میگیریم .

مرحله ی ششم : (Delivering)

از موشن گرافیک رندر گرفته شده با فرمت های مختلف به مشتری یا کارگردان تحویل داده میشه و روی سایت بارگذاری میشه .

کارگردان به تمامیه این مراحل آگاهی داره ولی کار به همین جا ختم نمیشه چون فقط آگاه بودن به این مراحل کافی نیست و کارگردان وظایف متعددی داره.


وظایف و ویژگی های کارگردان موشن گرافیک :

داشتن ذهن بصری یا سواد بصری : یه کار گردان باید بتونه با فهم دقیق یه سناریو تفکر و فهم خودش رو به تصویر بکشه .

  • تعامل با گروه : یه کارگردان باید بتونه با تیم خودش ارتباط برقرار کنه طوری که ایده ها و تفکراتشو به تیم خودش منتقل کنه .
  • یکی از وظایف خیلی مهم کارگردان استخدام کردن عوامل موشن گرافیک و محول کردن وظایف به اون ها .
  • تخمین زدن زمان تکمیل شدن پروژه با توجه به بودجه ی در نظر گرفته شده برای کار .
  • اتقاد پذیر بودن : یه فیلم یا موشن گرافیک با توجه به کارگردان خودش معرفی میشه . یعنی یه کار چه خوب چه بد از چشم کارگردان دیده میشه و همه ی نقد ها به اون میشه پس باید روحیه ی انتقاد پذیری داشته باشه .
  • توجه به ترند ها : کارگردان با توجه به ترند های روز میتونه به جذاب تر شدن استاپ موشن کمک کنه . مثلا یه مد لباس ، یه اصطلاح یا دیالوگ که همه گیر شده میتونه کمک کنه که موشن گرافیک وایرال بشه یا برای مخاطب جذاب تر بشه.
  • انتخاب کردن صدا برای هر کاراکتر د رموشن گرافیک .
  • کار با آهنگ ساز : موسیقی یه عنصر خیلی مهم در موشن گرافیکه که تاثیر خوبی در ذهن بیننده میزاره پس انتخاب کردن موسیقی مناسب برای موشن گرافیک اهمیت زیادی داره .بازبینی خروجی ها و ویرایش کردن اون ها .





زمان شروع : 1398/6/28
مدرک : دارد
سطح مهارت : مقدماتی
امتحان : بله
تعداد ساعت : 15 ساعت

450,000 تومان حضوری

360,000 تومان مجازی

ترم تابستانه اسکیلرن شروع شد