۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش پریمیر - بخش 3 - رابط کاربری و استخراج ویدئو در پریمیر


در این قسمت از آموزش پریمیر قصد داریم درباره رابط کاربری و نحوه استخراج ویدئو صحبت کنیم که در ادامه خواهید خواند. رابط کاربری یکی از مهمترین ویژگی هاست.






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 1552نفر

آموزش پریمیر - بخش 3 - رابط کاربری و استخراج ویدئو در پریمیر

رابط کاربری در پریمیر


همانطور که می دانید رابط کاربری از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار است. رابط کاربری به این مفهوم است که امکانات و ابزار های در محیط نرم افزار چگونه در دسترس قرار گرفته و کاربر به چه اندازه به راحتی از آن ها استفاده کند. در قسمت اول آموزش درباره کلیّت محیط پریمیر صحبت کردیم که در اینجا توضیحات مختصری را ارائه می دهیم.

وقتی پریمیر را باز کنید با 4 پنجره کلی مواجه خواهیم شد. پنجره بالا سمت چپ، Source Monitor قرار دارد. در این بخش ویدئو موردنظر را قرار می دهید و قسمت های دلخواه را انتخاب می کنید.

پنجره بالا سمت راست، Program Monitor نام دارد که ویدئو اصلی و نهایی خود را مشاهده کنید. هرگونه تغییر صوتی و بصری را از همین پنجره می توانید پیگیری کنید.

پنجره پایین سمت راست، Timeline (خط زمانی) نام دارد که می توانید فایل های صوتی و تصویری و ... خود را در این بخش تنظیم کنید. در واقع این قسمت یک نمایش گرافیکی از ابتدا تا انتهای خط زمانی ویدئو شما است. با کلید (\) در این پنجره می توانید کل خط زمانی ویدئو خود را یک جا مشاهده کنید.

آخرین پنجره، یعنی پنجره پایین سمت چپ، Project File نام دارد که از این بخش فایل های موردنیاز را به پروژه خود اضافه کنید.

دو بخش کوچک تر نیز وجود دارد که در ادامه توضیحات آن را خواهید خواند. پنجره کوچک سمت راست Timeline، کار سنجش حجم صداها و موسیقی های ویدئوی شما را نشان می دهد که سطح صدا با توجه به حجم صداها بالا و پایین می شود.

 سطح صدا سطح صدا

بین پنجره Timeline و Project File، پنجره باریکی وجود دارد که ابزار های مورد استفاده برای ویرایش ویدئو قرار گرفته است.

 پنجره ابزار در رابط کاربری پنجره ابزار

در دو پنجره بالایی زیر ویدئوها یک سری کلیدها وجود دارد که برای اجرا، توقف و دیگر اعمال بر روی ویدئو تعبیه شده است. بیشتر این کلیدها، همان کلیدهایی هستند که در پلیرها مختلف می توانید مشاهده کنید.

این نکته هم در نظر داشته باشید که بر اساس اندازه صفحه ای که استفاده می کنید، ممکن از اندازه پنجره ها و موارد جزئی دیگر متفاوت باشند. برای برگشت به حالت اولیه پنجره ها، از نوار بالای صفحه گزینه Window را انتخاب کرده و از قسمت Workspace، گزینه Reset Current Workspace را انتخاب کنید. کلید میانبر برای اینکار در مکینتاش Opt+Shift+0 و در ویندوز alt+Shift+0 است.

استخراج ویدئو در پریمیر

وقتی که تمامی تنظیمات مورد نظر را روی ویدئو خود اعمال کردید و قصد داشتید از پروژه خود خروجی بگیرید، باید از نوار بالای گزینه File را انتخاب کرده و از گزینه Export، Media را انتخاب کنید. پس از این کار پنجره ای برای شما باز می شود که تنظیمات پایانی، نظیر فرمت، دستگاه پخش کننده و غیره را مشخص کنید. به عکس زیر توجه کنید.

 استخراج ویدئو استخراج ویدئو

اگر بخواهید کیفیت و فرمت ویدئو همانطوری باشد که به پروژه خود در ابتدا اضافه کردید، باید تیک Match Sequence Setting را فعال کنید. در غیر این صورت در قسمت Format، پسوند فایل نهایی خود، و از قسمت Preset، دستگاهی که می خواهید روی آن اجرا شود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگه می خواهید از کل ویدئو خروجی بگیرید باید در قسمت Source Range گزینه Entire Sequence را انتخاب کنید. در پایان گزینه Export را بزنید تا عملیات خروجی آغاز شود.

 

ادامه آموزش پریمیر را در بخش بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










شایان
۱۳۹۹-۹-۳



ممنون از شما یه سوال این که این توضیحات شما در تمامی نسخه های برنامه پریمیر یکسان هست یا فقط برای یه نسخه خاصی هست ؟




اسکیلرن
۱۳۹۹-۹-۴



سلام , توضیحات و آموزش هایی که برای آموزش پریمیر انتشار پیدا میکنند همگی برای تمامی نسخه های پریمیر هستند ولی ترجیها از نسخه 2018 به بعد استفاده کنید . این قابلیت ها ممکن هست در نسخه های قبل در مسیر دسترسیشون فرق داشته باشه و پیداشون نکنید . موفق باشید