۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش پریمیر - بخش 6 - ایجاد Subclip و عملیات Insert


در این قسمت از آموزش پریمیر قصد داریم درباره subclip و روش های ایجاد آن صحبت کنیم. همچنین در این بخش نحوه insert کردن یک ویدئو را بین ویدئو دیگر خواهیم گفت






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 2643نفر

آموزش پریمیر - بخش 6 - ایجاد Subclip و عملیات Insert

ایجاد Subclip

در قسمت های گذشته  آموزش پریمیر درباره inpoint و outpoint در پنجره Source Monitor صحبت کردیم و گفتیم چگونه قسمتی از ویدئو را جدا کرده و وارد Timeline کنیم. یک روش دیگر برای این کار ایجاد Subclip است. دلیل ایجاد Subclip این است که وقتی می خواهید از یک ویدئوی خیلی طولانی قسمت کوچکی از آن را انتخاب کنید. زمانی که می خواهید قسمت موردنظر را وارد Timeline کنید، Subclip برای شما امکانی را فراهم می کند که آن قسمت را محدود کنید تا مدت زمان آن بیشتر نشود. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای ایجاد Subclip در پریمیر، اولین کار انتخاب inpoint و outpoint روی ویدئوی اصلی است که مراحل کامل آن در قسمت اول آموزش توضیح داده شده است. دو راه برای ایجاد Subclip وجود دارد. روش اول به این صورت است که با استفاده از نوار بالای پریمیر، در منوی Clip، Make Subclip را انتخاب کنید.

 subclip در منوی clip subclip در منوی clip 

پس از انتخاب این گزینه پنجره کوچکی برای شما باز می شود. در این پنجره گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که با روشن کردن آن کلیپ محدود شده و با خاموش کردن آن، همانند گذشته می توانید ویدئو را در Timeline گسترش دهید.

 پنجره restrict پنجره restrict 

در اینجا ما گزینه Restrict(محدود کردن) را روشن می کنیم. وقتی این گزینه روشن باشد، شما نمی توانید ویدئو را در Timeline بیشتر و قسمت های قبل یا بعد آن تکه از ویدئو را به آن اضافه کنید.

 restrict restrict 

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید در ابتدا و انتهای Timeline، مثلث های سفید کوچکی ظاهر شده اند. به این معناست که شما نمی توانید Timeline این قسمت از ویدئو را بیشتر از این کنید. هرچند مشکلی با کوچک شدن و کم شدن آن وجود ندارد ولی بیشتر حد مشخص شده را به شما اجازه نخواهد داد.

روش دوم برای ایجاد Subclip به این شکل است که وقتی inpoint و outpoint را مشخص کردید، برای ایجاد Subclip می توانید با نگه داشتن کلید ctrl در ویندوز(cmd در مکیناش) ویدئو را بکشید و به Source File ببرید. بعد از انجام این کار بلافاصله همان پنجره قبلی برای شما باز می شود.

عملیات Insert

فرض کنید یک تکه موردنظر از یک ویدئو را وارد Timeline کردید و می خواهید یک تکه دیگر از ویدئو را بین آن قرار دهید. در اینجا روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد.

روش اول:

در این روش مراحل کار همانند گذشته است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدئو دوم را می کشیم و وارد Timeline می کنیم. اگر همان جا ویدئو را رها کنیم، روی ویدئو قبلی Overwrite می شود، یعنی دیگر آن قسمت را نخواهیم داشت. برای اینکه این اتفاق نیفتد، کلید ctrl را نگه می داریم و سپس ویدئو را رها می کنیم. خواهیم دید که ویدئو دوم بین ویدئو قبلی در نقطه موردنظر قرار گرفته است. برای راحتی بیشتر می توانید روی Timeline با استفاده از کلید I، مکان موردنظر خود را مشخص کنید.

روش دوم:

در این جا همه مراحل مانند قبل است ولی به جای اینکه ویدئو دوم را به داخل Timeline بکشیم، از گزینه ای که پریمیر پرو در اختیار شما قرار داده استفاده می کنیم. با کلیک روی گزینه insert اینکار به راحتی انجام می شود.

 insert insert 

کلید میانبر برای این کار (,) است. در این روش insert در محلی که ویدئو در آنجا pause شده باشد قرار می گیرد.

ادامه آموزش پریمیر را در بخش بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید