۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 37 – ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ


ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپدر این قسمت از آموزش هی فتوشاپ می خواهیم ادامه مبحث brush ها یا قلمها را به صورت اختصاصی تر داشته باشیم. اگر زمانی نیاز داشتید که به صورت به تصویر






گرافیک کامپیوتری
  • 5 دقیقه
  • 1737نفر

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 37 – ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ

ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ

در این قسمت از آموزش هی فتوشاپ می خواهیم ادامه مبحث brush ها یا قلمها را به صورت اختصاصی تر داشته باشیم. اگر زمانی نیاز داشتید که به صورت به تصویر خود عناصری اضاف کنید ایجاد یک brush اختصاصی می توانید بیار کار آم باشد برای درک این موضوع ما ر در ادام آموزش همراهی کنید.

برای شروع طبق حالتی که در آموزش های پیشین نیز گفته ایم یک سند جدید ایجاد کنید اما قصد داریم که قلم موی اختصاصی خود را در لایه ای خالی ایجاد کنیم پس از پایین پنل لایه ها بر روی اضافه کردن لایه خالی کلیک می کنیم و سپس در ادمه از منوی ابزار ها ابزار custom shape خو را انتخاب می کنیم .

همان طوری که می دانید می وانید از نوار تنظیمات انتخاب کنید که چه شکلی را می خواهید بکشید، در لیست دایره ای کوچک را انتخاب می کنیم و ادامه می دهیم.

توجه : در خیلی از آموزش ا به این موضوع پرداخته ایم ولی لازم است بدانید که ب استفاده از کلید میانبر d می توانید رنگ پس زمینه و پیش زمینه ی خود را به حالت پیش فرض تغییر بدهید.

از کلید d استفاده می کنیم و سپس از نوار تنظیمات مدل شکل خود را از shape  به Pixel تغییر می دهیم. در این مرحله شیفت و درگ می کنیم تا دایره خود را در ابعادی استاندارد داشته باشیم

 ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ circle 

در ادامه از ابزار Marquee با استفاده از کلید میانبر m استفاده می کنیم و اطراف شکل خود را با استفاده از درگ کردن می کشیم. در واقع حاشیه ای نقطه چین مریعی شکل دور دایره ایجاد می کنیم و به منوی edit مراجعه می کنیم و گزینه ی define brush perests  را بر می گزینیم. به آن اسمی دلخواه می دهیم و اوکی می کنیم .

اگر آموزش قبلی را مطالعه کرد باشید ما قسمتی به نام presets list را توضیح دادیم می بینید که preset ای که همین  الان نام گذاری کرده اید به لیست اضافه شده است و از لیست preset جدید را انتخای می کتیم و با استفاده از کلید delete آن را پاک می کنیم و با استفاده از ctrl + d از حالت انتخاب خارج می شویم .

 ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ new brush 

 حال از کلید B  برای استفاده از brush استفاده می کنیم و همان طوری که می بینید قلم موی از پیش تعیین شده توسط فتوشاپ در واقع همان circle است. وقتی در تصویر خود کلیک و درگ می کنید، می بینید که از شکلی که داشتید در واقع قلم مویی ساخته شده است .

 ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ brush 

خب برای اینکه بتوانیم حالت بهتری از این قلم مو را داشته باشیم ctrl + z را می زنیم و undo می کنیم و از پنل قلم مو ها brush tip shape را انتخاب و کلیک می کنیم . بر روی brush  سایز می رویم تا برای نتیحه بهتر اندازه آن را کوچک تر کنیم و همچنین از گزینه ی spacing برای فاصلهدار مردن دایره ها از هم استفاده می کنیم. شما همچنین می توانید دیگر تنظیماتی که دوست دارید را در این قسمت ویرایش کنید. حال اگر کلیک و درگ کنید تصویر ایجاد شده متفاوت تر می شود .


بیشتر بخوانید: برگزاری دوره ی آموزش فتوشاپ برای عکاسان در دانشگاه صنعتی شریف


 مجددا از کلیک ctrl + z برای پاک کردن استفاده کرده و به باقی تنظیمات می پردازیم. شما اگر خواستید که این دابره ها را در قالب های دیگری پراکنده کنید می توانید به تنظیم scattering  مراجعه کنید و گزینه ی Both axes را فعال کنیدو اسلایدر scatter را جا به جا کنید. همانطوری که در پیش نمایش نشان داده می شود دایره ها ازحالت خطی جدا می شوند و مثل قبل نیستند.

 ایجاد Brush اختصاصی در فتوشاپ circle brush 

در ادامه ی این آموزش در قسمت بعدی از دیگر تنظیماتی که می تواند شما را به سمت یک قلم موی اختصاصی هدایت کند بیشتر صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید و ایم آموزش جذاب را از دست ندهید.

 

ادامه آموزش فتوشاپ برای طراحی را در مقاله بعدی دنبال کنید!

قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید