۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 43 – آشنایی با artboard ها در فتوشاپ


در ادامه آموزش های فتوشاپ در طراحی می خواهیم به مبحثی جدید به نام آشنایی با artboard ها در فتوشاپ بپردازیم. Artboard ها نوعی خاص از انواع سند در فتوشاپ است .






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 3705نفر

آموزش فتوشاپ در طراحی – بخش 43 – آشنایی با artboard ها در فتوشاپ

آشنایی با artboard ها در فتوشاپ

در ادامه آموزش های فتوشاپ در طراحی می خواهیم به مبحثی جدید به نام آشنایی با artboard ها در فتوشاپ بپردازیم. Artboard ها نوعی خاص از انواع سند در فتوشاپ است که اجازه می دهد تعداد مختلفی از یک طرح را در یک تصویر ایجاد کنید. ممکن است در ابتدا کمی نا مفهموم به نظر برسد پس حتما توصیه می کنم آموزش امروز را از دست ندهید.

برای شروع مثالی را مطرح می کنیم، اگر به فرض شما طراح برنامه موبایل و یا وب هستید، ممکن است ماکت یک برنامه ی تعاملی را بخواهید و بخواهید آن را متناسب با نوع سند طراحی کنید. آرت برد ها برای این نوع کار عالی هستند.

ابتدا از منو new گزینه ی mobile را انتخاب کنید و پریست Iphone 6 را select کنید و در نوار ابزار سمت راست در نتظیمات preset تیک گزینه ی artboard را فعال کرده و محتوای آن را سفید برمی گزینیم و اوکی می کنیم.

 artboard ها در فتوشاپ artboards 

اگرچه سند بالا همانند سند عادی است ولی artboard ها رفتار های متفاوتی دارند و رنگ پس زمینه یکی از این رفتارهای خاص است. اگر دقت کنید در پنل لایه ها نوعی جدید از لایه ها را می بینید که به نظر می رسد که دارای شفافیت و یا همان transparency است اما در ناحیه فتوشاپ به رنگ سفید است.

در این مورد شما نیاز دارید که رنگ پس زمینه ی خود را با استفاده از پنل properties تغییر بدهید. اما قبل از آن بر روی لایه گرو artboard کلیک کنید و بعد از آن پنل properties را انتخاب می کنیم.

در انتهای این پنل می توانید رنگ لایه را تغییر بدهید و نتیجه را در محیط فتوشاپ ببینید اما باز هم تغییر رنگی در پنل لایه ها مشاهده نخواهید کرد.

 artboard ها در فتوشاپ properties 

در ادامه رنگ سفید را انتخاب کرده و ادامه می دهیم. ممکن است متوجه این موضوع شده باشید که از زمانی که سند معمولی ما تبدیل به artboard شده است، ابزار move ما در نوار ابزار ها به ابزار artboard تغیر پیدا کرده است که در زمانی متناسب راجب به آن صحبت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: برگزاری دوره ی آموزش فتوشاپ برای عکاسان در دانشگاه صنعتی شریف


حال می خواهیم در ادامه نام artboard خود را ویرایش کنیم بدین منظور، بر روی لایه گروه artboard دبل کلیک کرده و نام آن را به صورت دلخواه تغییر می دهیم. زمانی که نیاز داشتیم یک نمونه دیگر از artboard ای که داریم داشته باشیم، کافیست بر روی یکی از علامت های + موجود در حاشیه ی تصویر کلیک کرده و بسته به جایی که می خواهید artboard جدید را قرار بدهیم می توانیم در همان جهت +  را فشار بدهیم.

 artboard ها در فتوشاپ add artboard 

در تصویر بالا ما با استفاده از + سمت راست برای خود  artboard ای جدید ایجاد کردیم که می توانیم با استفاده از option bar اندازه ی Preset جدید خود را ویرایش کنیم و یا طول عرض آن را عوض کنیم. اما در این حالت تنها artboard انتخاب شده را می توانید ویرایش کنید بدین سب از منوی layer گزینه ی new و سپس artboard را برمی گزینیم .

همان طوری که انتظار می رفت همان تنظیمات Option bar در این پنل وجود داشته که می توانید با تغییر آنها artboard ای جدید ایجاد کنیم.

البته تا زمانی که ابزار artboard را در حالت انتخاب داشته باشید می توانید با کلیک و درگ درهر ناحیه ای که خواستید artboard جدید ایجاد کنید. نمونه را در تصویر زیر می بینید.

 artboard ها در فتوشاپ artboard ها در فتوشاپ

شما برای انتخاب artboard ها می توانید بر روی نام آرت برد خود چه در پنل و چه در تصویر آن را در حالت انتخاب داشته باشید.

دیگر Option هایی که وجود دارد تقریبا مشابه تنظیمات  معمولی است که در ادامه ی این آموزش ها به آن بیشتر خواهیم پرداخت. برای آموزش های تخصصی تر ما را همراهی بفرمایید.

 

ادامه آموزش فتوشاپ برای طراحی را در مقاله بعدی دنبال کنید!

قسمت قبلی مقاله را هم میتوانید از اینجا بخوانید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید