شروع راه اسکیلرن

شما رو نمیدونم ولی خود من همیشه وقتی اسم دانشگاه صنعتی شریف رو میشنیدم، ذهنم میرفت سمت فضای فنی و مهندسیش! برای همین سال 93 تصمیم گرفته شد که دفتر “فناوری های نرم و صنایع فرهنگی” در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه راه بیفته تا کمی به این فضا لطافت ببخشه! تولید موشن گرافیک، پادکست، تیزر و ویدئوهای جذاب و با کیفیت از مهم ترین فعالیت های این دفتر به حساب میاد. مدیران این مجموعه تیر ماه سال 97 تصمیم گرفتند تا حوزه فعالیت خودشون رو با انتقال و آموزش اون به بقیه گسترش بدن.
از این نقطه بود که ما با نام اسکیلرن پا به عرصه وجود گذاشتیم. وظیفه اصلی ما آموزش تخصصی مهارت های محتوا محوره. اینجا احتمالا دو تا سوال براتون به وجود بیاد:
مهارت محتوا محور یعنی چی؟ و اینکه ما چرا انتخاب کردیم این مهارت ها رو آموزش بدیم؟

چرا انتخاب کردیم این مهارت ها رو آموزش بدیم؟

بیل گیتس در یکی از مقالاتش یک جمله خیلی معروفی رو به کار برده که عمل کردن بهش میتونه زندگی خیلی از کسب و کارها رو کاملا عوض کنه.
“محتوا پادشاه است!”
به این معنی که اگه توی هر کسب و کاری میخواید موفق بشید، باید و باید محتوای خوبی برای مخاطب هاتون تولید کنید تا اون ها رو جذب کنید. به همین دلیل امروز نیاز خیلی زیادی به تولید کننده های محتوا در “بازار کار” وجود داره. یعنی سازمان ها حاضرن هزینه های زیادی برای جذب این افراد کنن و حتی خیلی از سازمان های بین المللی هم به دلیل کم بودن ارزش پول و ارزان بودن نیروی کار تو ایران ، خیلی وقتا اینجا دنبال متخصص میگردن. (البته معمولا به صورت دور کاری و پروژه ای!)
و خب طبیعی هم هست که تولیدکننده هایِ خوبِ محتوا، نیاز به آموزش های درست و تخصصیِ محتوا محوردارن! این جا دقیقا همون جاییه که ما میتونیم به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنیم تا به “بهترین” تبدیل بشید و از این فرصت بینظیری که در بازار کار به وجود اومده، نهایت استفاده رو ببرید!
البته خیلی ها فکر می کنند منظور از محتوا، فقط محتوای متنی و نوشتاری هست. احتمالا از لحن جمله متوجه شدید که این موضوع کاملا اشتباهه ()

مهارت محتوا محور یعنی چی؟

به طور کلی فعالیت تو حوزه محتوا به 5 دسته تقسیم میشه:

1- محتوای تصویری و عکاسی

گرافیک، طراحی و عکاسی از حوزه های بسیار جذابی هستن که میتونن درآمد خوبی رو برای شما به همراه داشته باشند.

دوره هایی مثل عکاسی، فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل دراو، فتومونتاژ، روتوش و ترمیم تصاویر، صفحه آرایی با ایندیزاین و … در این بخش قرار میگیرن.

2- محتوای موشن گرافیک و انیمیشن

میشه گفت در حال حاضر جذاب ترین و پرمخاطب ترین نوع محتوا هست و گفته شده که تو سال 2019 هشتاد درصد از ترافیک اینترنتی صرف محتواهای ویدئویی میشه!

دوره های موشن گرافیک، ساخت گیف، انیمیشن دو بعدی و انیمیشن سه بعدی و … در این دسته بندی قرار میگیرن.

3- محتوای ویدیویی ( تولید و تدوین فیلم و ویدیو)

هر محتوای ویدئویی که می بینید، از فیلم ها و سریال های تلویزیونی گرفته تا تیزرهای تبلیغاتی و ویدئوهای صنعتی و آموزشی، حاصل چندین ساعت کار یک تدوینگر بر روی اون هان. این حوزه شامل آموزش هایی مثل آموزش جامع تدوین ویدئو و همچنین آموزش نرم افزارهای پریمیر، ادیوس، کمتازیا و … میشه.

4- محتوای صوتی و پادکست

تا حالا کسی به شما گفته که صدای خوبی دارید؟ صدای خوب میتونه مسیر شغلی شما رو بسیار متفاوت و جذاب کنه. دوره های صداگذاری، دوبله و تولید محتوای صوتی از جمله دوره هایی هستند که میتونن به شما تو این زمینه کمک کنن.

5- محتوای متنی و نوشتاری

مقالات سایت، توضیحات محصول، نوشته های شبکه های اجتماعی و کپی رایت های تبلیغاتی همگی بخشی از کاربردهای متنوع محتوای متنی هستن. دوره هایی مثل تدوین استراتژی محتوا، کپی رایتینگ و… تو این بخش قرار میگیره.

مهارت محتوا محور هم مهارتیه که بتونید باهاش حداقل یکی از این 5 نوع محتوا رو به بهترین شکل، تولید کنید.
خلاصه اگه فکر میکنید آماده موفقیت هستید و حاضرید برای رسیدن بهش تلاش کنید، مطمئن باشید جای درستی اومدید و قراره اتفاقات فوق العاده ای براتون بیفته!
همراهمون باشید