۰۲۱-۶۶۱۶۶۳۲۹

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو


در مقاله گذشته با محیط موهو آشنا شدیم. در این قسمت از مقالات آموزش موهو قصد داریم تا پنل ابزار در موهو  را با هم بررسی کنیم.






آموزش
  • 5 دقیقه
  • 4529نفر

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

در مقاله گذشته با محیط موهو آشنا شدیم. در این قسمت از مقالات آموزش موهو قصد داریم تا پنل ابزار در موهو  را با هم بررسی کنیم.

پنل ابزار در موهو

در صفحه اصلی (interface) بنده، شما یکی از صحنه های پیش فرض نرم افزار را می بینید.اگر صفحه اصلی شما متفاوت است با بستن و دوباره باز کردن نرم افزار می توانید به این صفحه برسید. هدف ما آشنایی شما با ابزارهای مختلفی که در پنل tools وجود دارد و نحوه کار با آن ها می باشد. در پنل layers شما لایه های مختلفی را می بینید. برای مثال بر روی لایه "path" در پوشه "kukulkan" کلیک کنید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

شما می توانید در نوار ابزار امکاناتی را که نرم افزار برای این لایه ی بخصوص به ما می دهد؛ مانند: drawing tools ،filling tools ،bone tools ،layer tools و کنترل کننده هایی برای تنظیمات دوربین و فضای کار (workspace).

Drawing tools و Filling tools

اختلاف بین drawing tools و filling tools پنل ابزار در موهو این است که drawing tools فقط برای خطوط کاربرد دارد و می توانید حالات خطوط را تغییر دهید ولی شما با ابزار filling tools یک شی را مستقل از خطوط با رنگ پر می کنید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

Bone tools

بعضی از کارکترها که به آن ها "rig character" یا کارکتر دوار می گویند، دارای استخوان بندی می باشند و به ما این امکان را می دهد با تغییر حالات استخوان، برای کارکتر حرکت تعریف کنیم. این امکان در قسمت bone tools وجود دارد که شما با انتخاب لایه "kukulkan" در پوشه "kukulkan" می توانید این قسمت را مشاهده کنید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

Layer tools

با انتخاب هر لایه،  "Layer tools" در پنل ابزار در موهو ظاهر می شود که با ابزارهای آن می توانیم لایه مورد نظر را جابه جا کنیم یا تغییراتی در آن بوجود بیاورید. بعضی از این امکانات برای انیمیشن سازی سه بعدی می باشد که شما می توانید انیمیشن سه بعدی با ظاهر 2 بعدی درست کنید.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

Camera tools

در این بخش شما کنترل های مربوط به دوربین را دارید که به شما امکان بزرگنمایی دوربین (Camera zoom) و یا ایجاد عمق در تصویر را می دهد. ما تا زمانی که به مدل های پیشرفته انیمیشن سازی نرسیم، با این ابزار کاری نداریم.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

Workspace tools

ابزار Orbit ،zoom و Rotate به ما اجازه می دهد تا صحنه را از زوایای مختلف ببینیم. انیمیشن مسطح (دو بعدی) زوایایی ندارد و ما با این بخش نیز در انیمیشن سازی دو بعدی کاری نداریم. با کلیک بر روی آیکون Pan می توانیم صحنه را جابه جا کنیم.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

اگر نشانگر ماوس را بر روی هر یک از آیکون های پنل ابزار ببرید، نام هر آیکون که تا حدودی توضیحی درباره عملکرد آن نیز می باشد به همراه کلید میانبر (در صورتی که کلید میانبر داشته باشد.) نمایش داده می شود. برای مثال transform layer که کلید میانبر آن M می باشد.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

تمامی این ابزار، تنظیمات مربوط به خود را دارند که در نوار بالای فضای کار نمایش داده می شوند. برای مثال اگر Magnet را انتخاب کنیم، گزینه ای به نام Magnet radius نشان داده می شود که میزان بزرگی محدوده ای که ابزار در آن اثر می کند را تعیین می کند. یعنی اگر عدد Magnet radius را تغییر دهیم، مساحت دایره تحت اثر نیز تغییر می کند. برای ابزار های دیگر نیز گزینه هایی در نوار بالایی ظاهر می شود.

آموزش موهو (انیمه استودیو) – بخش 2 – پنل ابزار در موهو

ادامه آموزش مقدماتی موهو را در مقاله بعدی دنبال کنید!

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تیم تحریریه اسکیلرن

این محتوا توسط تیم تولید محتوای اسکیلرن تولید شده است .امیدواریم که با تلاش خود به بهبود کیفیت وب فارسی کمک کنیم .


درباره اسکیلرن بیشتر بدانید





مطالب زیر را حتما بخوانید






نظرات ارزشمند شما





دیدگاه خود را ثبت کنید

در مورد این مقاله بحث کنید










اولین نظر را شما بذارید

اولین نفری باشید که گفتگو را آغاز میکنید